Citat:
Ursprungligen postat av
Proton
På
https://stackoverflow.com/questions/...button-in-java har de samma diskussion, dvs att tåta ihop sina egna knappar i swing. Den kanske du kan läsa?
Att java är söligt, osäkert, whatever skulle jag nog ta med en nypa salt.
Om inte vill jag gärna ha en källa på det påståendet.
Ok, fast tåta ihop knappar i Swing kan jag, det är inte särskilt svårt. Det är inte helt lätt att förklara vad jag är ute efter, men jag ska försöka ställa några raka frågor, och se om man kan vidareutveckla resonemanget utifrån det.
1. På den nivå vi kodar gränssnitt med swing i skolan, om vi ska lägga en bild i en containerkomponent, så tar vi en bild från nätet och använder den. Däremot om man designar exempelvis ett pokerbord som på bilden, som måste man ju först skapa egna bilder, enligt den designen man vill ha. Så frågan är när man utvecklar ett sånt gränssnitt, finns det några program som är avsedda för att skapa dessa bilder, skulle exempelvis photoshop kunna vara ett sånt, eller finns det mer ändamålsenliga såna program?
2. Pokerbordet på bilden, hur den ser ut och om man tänker sig funktionalitet som att spelaren får kort, placerar marker i potten visuellt, samt exempelvis time-baren som tickar på spelaren längst ner till vänster. Skulle detta vara möjligt att bygga enbart med hjälp av swing, precis som det ser ut på bilden?
PS.om java är söligt eller inte beror väl på prestandakraven