Citat:
Ursprungligen postat av
Grammatica
Du tar dig rätten att införa censur. Här ska det bara hållas med och inga åsikter, elaka eller kritiska ska få uttalas. Varför tror du att TV4 gör vissa program, har vissa trailers, visar upp folk i taskiga situationer? Jo, för att just få fart på kommentarer. Dessa bönder eller fruarna vill vara med i TV, vill synas. De tål säkert kommentarer om dem de får räkna med det, eller hur. Att tala om mitt utseende i samband med dessa bönder och brevskrivare saknar totalt betydelse, jag friar inte till någon bonde. Dessa program är vedervärdiga, riktiga förnedringsprogram och folk vill vara med, ställer upp frivilligt, de blir utvalda av bönderna på grund av sitt utseende och det väljs och vrakas bland hugade friare. De flesta får schavottera med att de inte duger i programmet. Stå och ursäkta! Att de inte dög.
Jag har tänkt efter min första säsong att det är en hänsynslös exploatering av människor. Kanske anser en del ett en tid i rampljuset höjer deras värde men de slängs ut åt vargarna.
Själv blir jag illa berörd av att komma så nära människor i så pass intima och sårbara situationer.
Hur kändes det inuti Karl Petter för några år sen? Hur känns det nu?
Många människor har inte fått med sig verktyg att skapa bra relationer. Vissa har bagage som gör startsträckan lång men programledaren talar om kärlek som vore det ett valpköp.
Kärlek kräver tillit respekt och omtanke för att utvecklas. Hur kan något sådant uppstå när det handlar om att provköra en bil. Eller nej en utvärdering i Top Gear.
Vissa satsar helhjärtat som Einar bär fram sitt hjärta men blir ignorerad.
Det mest skamfyllda är att bli ratad.
Fy skam fy skam - för ingen ville ha han/na.
På bästa sändningstid.
Av en skottkärra brev bidde det ingenting.
Elaka ord på flashback är allt som finns kvar för en del.