2020-12-23, 05:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Är tatueringar också ett tecken på psykisk sjukdom? tänker på alla sjömän

Ja, att ha behovet av grupptillhörighet är brist på självkänsla, vilket är en psykisk störning.
2020-12-23, 17:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Du tar dig rätten att införa censur. Här ska det bara hållas med och inga åsikter, elaka eller kritiska ska få uttalas. Varför tror du att TV4 gör vissa program, har vissa trailers, visar upp folk i taskiga situationer? Jo, för att just få fart på kommentarer. Dessa bönder eller fruarna vill vara med i TV, vill synas. De tål säkert kommentarer om dem de får räkna med det, eller hur. Att tala om mitt utseende i samband med dessa bönder och brevskrivare saknar totalt betydelse, jag friar inte till någon bonde. Dessa program är vedervärdiga, riktiga förnedringsprogram och folk vill vara med, ställer upp frivilligt, de blir utvalda av bönderna på grund av sitt utseende och det väljs och vrakas bland hugade friare. De flesta får schavottera med att de inte duger i programmet. Stå och ursäkta! Att de inte dög.
Jag har tänkt efter min första säsong att det är en hänsynslös exploatering av människor. Kanske anser en del ett en tid i rampljuset höjer deras värde men de slängs ut åt vargarna.
Själv blir jag illa berörd av att komma så nära människor i så pass intima och sårbara situationer.
Hur kändes det inuti Karl Petter för några år sen? Hur känns det nu?

Många människor har inte fått med sig verktyg att skapa bra relationer. Vissa har bagage som gör startsträckan lång men programledaren talar om kärlek som vore det ett valpköp.
Kärlek kräver tillit respekt och omtanke för att utvecklas. Hur kan något sådant uppstå när det handlar om att provköra en bil. Eller nej en utvärdering i Top Gear.
Vissa satsar helhjärtat som Einar bär fram sitt hjärta men blir ignorerad.
Det mest skamfyllda är att bli ratad.
Fy skam fy skam - för ingen ville ha han/na.
På bästa sändningstid.
Av en skottkärra brev bidde det ingenting.
Elaka ord på flashback är allt som finns kvar för en del.
2020-12-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har tänkt efter min första säsong att det är en hänsynslös exploatering av människor. Kanske anser en del ett en tid i rampljuset höjer deras värde men de slängs ut åt vargarna.
Själv blir jag illa berörd av att komma så nära människor i så pass intima och sårbara situationer.

Många människor har inte fått med sig verktyg att skapa bra relationer. Vissa har bagage som gör startsträckan lång men programledaren talar om kärlek som vore det ett valpköp.
Kärlek kräver tillit respekt och omtanke för att utvecklas. Hur kan något sådant uppstå när det handlar om att provköra en bil. Eller nej en utvärdering i Top Gear.
Vissa satsar helhjärtat som Einar bär fram sitt hjärta men blir ignorerad.
Det mest skamfyllda är att bli ratad.
Fy skam fy skam - för ingen ville ha han/na.
På bästa sändningstid.
Av en skottkärra brev bidde det ingenting.

Så fint du skriver 💖
Det glädjer mig oerhört att det finns medmänsklighet och värme. Till och med på ett nätforum för anonyma.

Jag hoppas att de elaka orden på Flashback tas just för vad de är. Många gånger handlar det om avund, annars om ren elakhet och mobbning och varför bry sig om elaka personer och kommentarer? De mår antagligen själva sämst - men det skulle de aldrig erkänna. Och ja, även jag har skrivit en del elakheter här men det gav bitter eftersmak.

Håller även med om att kärlek kräver betydligt mer för att utvecklas än några sommarveckor där en forcerad och förväntansfull programledare nästan kräver att deltagarna ska gifta sig på stört. Linda menar säkert väl men jag kan tycka att hon är naiv liksom produktionen cynisk. Nån skrev här att hon gjorde fel som höjde deltagarna till skyarna, nej istället borde de tas ifrån sina höga tankar om sig själva. Det är utmärkande för tonen här. Tro inte att du är nåt. Jag tycker tvärtom, vi borde stärka andra istället för att sänka dem.
2020-12-23, 21:22
Medlem
Och det falska hymlandet ska ta över!
2020-12-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Så fint du skriver 💖
Det glädjer mig oerhört att det finns medmänsklighet och värme. Till och med på ett nätforum för anonyma.

Jag hoppas att de elaka orden på Flashback tas just för vad de är. Många gånger handlar det om avund, annars om ren elakhet och mobbning och varför bry sig om elaka personer och kommentarer? De mår antagligen själva sämst - men det skulle de aldrig erkänna. Och ja, även jag har skrivit en del elakheter här men det gav bitter eftersmak.

Håller även med om att kärlek kräver betydligt mer för att utvecklas än några sommarveckor där en forcerad och förväntansfull programledare nästan kräver att deltagarna ska gifta sig på stört. Linda menar säkert väl men jag kan tycka att hon är naiv liksom produktionen cynisk. Nån skrev här att hon gjorde fel som höjde deltagarna till skyarna, nej istället borde de tas ifrån sina höga tankar om sig själva. Det är utmärkande för tonen här. Tro inte att du är nåt. Jag tycker tvärtom, vi borde stärka andra istället för att sänka dem.
Väl talat. God jul!
2020-12-23, 22:41
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Och det falska hymlandet ska ta över!

Det är kvinnor. Dom måste signalera sin dygd, du vet

Jag sparkar inte på någon som ligger. Överhuvudtaget delar jag inte ut några bildliga sparkar i egentlig mening. Jag bara skriver sanningen till människor som mer eller mindre förtjänar att läsa den. Om jag vore elak kunde jag skrivit skit om Eric C's tjejer, men det har jag inte gjort. För där kan man tala om deltagare som har blivit förnedrade på riktigt.

Merparten inlägg där det sparkas på deltagare som redan ligger(Eric C's tjejer) är faktiskt skrivna av kvinnor. Det är djupt omanligt att sparka på sådana som redan ligger. Däremot ganska kvinnligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Han som var med samma år som Fredrik menar du? Fredrik som mobbades både av produktionen och på nätet senare. Var väl t.om en brevskrivare som enbart åkte till Sundbyholm för att driva med honom. Men du väljer att fokusera på den snygga bonden som kanske fick nån enstaka mindre vänlig kommentar skriven om sig?

Säger en del om dig, men också om kvinnor i allmänhet
2020-12-23, 22:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Han som var med samma år som Fredrik menar du? Fredrik som mobbades både av produktionen och på nätet senare. Var väl t.om en brevskrivare som enbart åkte till Sundbyholm för att driva med honom. Men du väljer att fokusera på den snygga bonden som kanske fick nån enstaka mindre vänlig kommentar skriven om sig?

Säger en del om dig, men också om kvinnor i allmänhet

Det är nog snarare jag som blandar ihop namnen, jag såg aldrig programmet.
Det var Fredrik jag menade, jag har ingen aning om var jag fick Karl Petter ifrån.

Men visst generalisera på du, det verkar smart.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-12-23 kl. 23:00.
2020-12-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Väl talat. God jul!

God Jul tillbaka 💖
Och till er andra också, för kom ihåg: "Älska mig mest när jag förtjänar det minst" 😉😙
2020-12-25, 21:12
Medlem
Är det någon som vet hur det gick nu då, efter att dammet har lagt sig? Är gaybonden ihop med killen som dök upp, är Erik och den han valde fortfarande ett par, osv? Det var ju längesen som "vad hände sedan" inspelades.
2020-12-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Är det någon som vet hur det gick nu då, efter att dammet har lagt sig? Är gaybonden ihop med killen som dök upp, är Erik och den han valde fortfarande ett par, osv? Det var ju längesen som "vad hände sedan" inspelades.

Den 17 december så var Erik och Johanna fortfarande ett par enligt denna artikel (tyvärr bakom betalvägg):

https://www.facebook.com/Sodermanlan...8671922311257/
2021-04-13, 09:40
Medlem
Ingen här som vet ifall det finns någon ny tråd här på FB om årets säsong? Har försökt leta men hittar ingen? Castingprogrammet gick ju i torsdags och andra år har ju en ny tråd skapats redan samma dag eller dagen efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in