Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-12, 20:23
Medlem
PutteStruls avatar
Ny hr, jag har kpt in mig. Tror inte p konkurs, tror de grejar detta. Det kan bli en mycket fin resa hrifrn om det blir som jag tror. Aktien r hrt blankad men det mste kpas tillbaka nn gng ocks. Det r inte gratis att blanka.
Citera
2024-02-12, 20:37
Medlem
PutteStruls avatar
VDn har kpt nu 4550 aktier, det ger lite rg i ryggen.
Citera
2024-02-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
VDn har kpt nu 4550 aktier, det ger lite rg i ryggen.
Gr det? Ser mer ut som ett klassiskt alibikp. 178k kr r vl inte ens 1 % av vad han tjnar per r som VD och han har dessutom gjort betydligt strre kp tidigare nr kursen var betydligt hgre, se marknadssok.fi.se. S har man ryggat hans kp har man gtt rejlt back hittills.
Citera
2024-02-13, 00:38
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Gr det? Ser mer ut som ett klassiskt alibikp. 178k kr r vl inte ens 1 % av vad han tjnar per r som VD och han har dessutom gjort betydligt strre kp tidigare nr kursen var betydligt hgre, se marknadssok.fi.se. S har man ryggat hans kp har man gtt rejlt back hittills.
Nn gng vnder det
Citera
2024-02-13, 08:13
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Nn gng vnder det

En sanning med viss modifikation.

Ett aktiebolag kan g i konkurs.
En aktiekurs kan drmed g ned till noll kronor.
Citera
2024-02-13, 09:26
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
En sanning med viss modifikation.

Ett aktiebolag kan g i konkurs.
En aktiekurs kan drmed g ned till noll kronor.
Det vet jag vl, men jag tror faktiskt inte att det blir s med Intrum. Tror de klarar detta och d r det kanonlge nu.
Citera
2024-02-13, 09:33
Medlem
Citat:
Det vet jag vl, men jag tror faktiskt inte att det blir s med Intrum. Tror de klarar detta och d r det kanonlge nu.

Frutsatt att det inte krvs emissioner fr att f ner skuldsttningen. Tror dock ocks att det kommer att lsa sig och kper mer Intrum d och d. Gick in i hstas, efter att det redan blivit klart att det r ett par tuffa r framver, s ligger inte allt fr mycket back n...
Citera
2024-02-13, 10:54
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Frutsatt att det inte krvs emissioner fr att f ner skuldsttningen. Tror dock ocks att det kommer att lsa sig och kper mer Intrum d och d. Gick in i hstas, efter att det redan blivit klart att det r ett par tuffa r framver, s ligger inte allt fr mycket back n...
Tro och frhoppning knns inte som en speciellt bra anledning att investera i Intrum med tanke p hur aningslst Intrums ledning och styrelse agerat tidigare. Det r allts ett bolag som fr s sent som ett r sen beslutade om att dela ut 13,5 kr per aktie nr rtt tgrd d snarare borde varit att ta beslut om en nyemission innan aktiekursen havererat. Nu nr brsvrdet r <5 miljarder och de har skulder p >50 miljarder s r det ju svrt att se att en nyemission skulle kunna f in s mycket pengar att det skulle lsa ngot alls. Hade det funnits ett Lyxfllan fr fretagsledningar s hade Intrums varit en bra kandidat fr att stlla upp i det...
Citera
2024-02-14, 09:17
Medlem
Citat:
Tro och frhoppning knns inte som en speciellt bra anledning att investera i Intrum med tanke p hur aningslst Intrums ledning och styrelse agerat tidigare. Det r allts ett bolag som fr s sent som ett r sen beslutade om att dela ut 13,5 kr per aktie nr rtt tgrd d snarare borde varit att ta beslut om en nyemission innan aktiekursen havererat. Nu nr brsvrdet r <5 miljarder och de har skulder p >50 miljarder s r det ju svrt att se att en nyemission skulle kunna f in s mycket pengar att det skulle lsa ngot alls. Hade det funnits ett Lyxfllan fr fretagsledningar s hade Intrums varit en bra kandidat fr att stlla upp i det...

Det r s urbota dumt att man har svrt och tro att det beslutet kan tas av ngra som trots allt r tillrckligt begvade fr att f sitta i styrelsen p ett stort brsnoterat bolag.
Man tror nstan hellre att det r planerat och medvetet fr att krascha aktiekursen.
Citera
2024-02-17, 12:49
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Flyttat kontoret till stermalm fr att det ska bli lttare med teambuilding
Citera
2024-03-07, 10:40
Medlem
Raytheons avatar
Skaplig slakt efter riktkurs p 8 kr.
Citera
2024-03-07, 13:33
Medlem
Diagorass avatar
Citat:
Aktierna & fonderna som kptes (och sldes) i februari 2024

Mest kpta aktierna
  1. Handelsbanken A
  2. SAAB
  3. NVIDIA
  4. Betsson
  5. Investor B
  6. Embracer
  7. SEB A
  8. Novo Nordisk B
  9. Intrum

https://blogg.avanza.se/aktierna-fon...februari-2024/

Att folk aldrig lr sig. Bara fr att priset p en aktie rasar betyder det inte att det r pltsligt r billigt. Alla som blir sugna p att kpa Intrum borde hlla sig till Avanza Global istllet.

Citat:
Hade det funnits ett Lyxfllan fr fretagsledningar s hade Intrums varit en bra kandidat fr att stlla upp i det...

Lite lustigt med tanke p vilken bransch Intrum verkar i.
Senast redigerad av Diagoras 2024-03-07 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in