Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-29, 16:34
  #13
Medlem
Dom som "lyckas" inom poker brukar tänka mer långsiktigt. Dvs att man tar mindre risker.
Citera
2020-04-29, 16:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Känner ingen som vunnit några miljonvinster vad jag vet. Men några bekanta till mina föräldrar vann tre bilar på tre år på Bingolotto.....

Ibland får man känslan av att de som vinner en gång ofta vinner flera gånger.


Har samma känsla. Har träffat flera som har vunnit stora pengar och vunnit massa ggr stora belopp på både tur och skicklighet spel.
Jag fattade inte.
Citera
2020-04-29, 18:11
  #15
Medlem
borrizs avatar
De flesta spelare drar nitlotter och det är till stor del slumpen som avgör om en viss spelare får storvinsten.
Det enda man kan säga med någorlunda säkerhet, är att nästan alla storspelare dör fattiga.
Citera
2020-04-29, 20:17
  #16
Medlem
De flesta vinner aldrig stora belopp. Spelen är riggade så att de flesta förlorar. Jag vann 16 kronor en gång. Tio rätt på stryktipset.
Citera
2020-04-29, 22:46
  #17
Medlem
Frågan är hur mycket pengar man har lagt vid en eventuell storvinst.
Citera
2020-04-30, 03:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
De flesta spelare drar nitlotter och det är till stor del slumpen som avgör om en viss spelare får storvinsten.
Det enda man kan säga med någorlunda säkerhet, är att nästan alla storspelare dör fattiga.


Det är sant men vilka är dom 100 tals miljonärerna som blir varje år
https://om.svenskaspel.se/nyhetsrum/vinnare/

Då snackat vi om miljoner men alla stora belopp under, så det är fortfarande tusentals som vinner även om chansen är liten.
Citera
2020-04-30, 06:23
  #19
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det är sant men vilka är dom 100 tals miljonärerna som blir varje år
https://om.svenskaspel.se/nyhetsrum/vinnare/

Då snackat vi om miljoner men alla stora belopp under, så det är fortfarande tusentals som vinner även om chansen är liten.
Hur många förlorare tror du att det går på alla dessa vinnarna?

Det finns bara en säker vinnare och det är spelbolagen!
Citera
2020-04-30, 08:34
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Hur många förlorare tror du att det går på alla dessa vinnarna?

Det finns bara en säker vinnare och det är spelbolagen!


Jag vet det. Men det känns ändå att man borde få vinna ibland när några tusen vinner höga belopp varje år. Hur många spelare kan det finnas 1 miljon ?
Citera
2020-04-30, 23:49
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Innan Internet läste jag i någon dagstidning, tror det var när Bingolotto var nytt, jämförelser mellan olika spelformer och hur stor chans det var att vinna en miljon. Det jag minns var att om man spelade för en hundring i veckan så skulle det ta i snitt 63 års spelande innan man statistiskt vann en miljonvinst, jag vet dock inte om det fanns lotto 1&2 samt på onsdagar då. Ett helt liv var man tvungen att spela.

Jag har spelat ett helt liv, ibland mycket men oftast "normalt" för runt 600:-/ månad. Det mesta jag vunnit är 25000:- själv på v75, delat 75000:- på tre på v75(25000:- var) och en handfull vinster mellan 3-9000:- främst på Keno men även en sexa på lotto.

Jag spelar främst för att kunna drömma, visst är det mikroskopisk chans att vinna stort men spelar man inte har man noll chans.

Det där om miljonvinst på Bingolotto. Du kan väl inte tro att 1200:- per år i 63 år dvs ca 75000kr ska ge tillbaka en miljonvinst. Med sådana odds skulle Bingolotto konkursa fort som fan.
Citera
2020-05-01, 07:24
  #22
Medlem
kostymnisses avatar
Vinstandel 49 %
Totalt antal vinstlotter 429 000 st
Total vinstsumma 29 400 000 kr

Det där är alltså för 2miljoner lotter på svenskaspel.se

Då ska man också veta att av dessa 429000 är ca 389000 vinster på 60 eller 30kr så att tro att turspel likt triss är något många vinner stort på är ju galet. Det finns 22 vinster på 20tkr eller mer på 2mille lotter...

Det är svårt att vinna även på "skicklighetsspel" som trav, tips där man kan läsa på och öka sina chanser men turspel är ju chansen för större vinst i stort sett lika med noll.
Citera
2020-05-01, 09:40
  #23
Medlem
Storvinsten brukar komma och alla spelare vinner stort någon gång men problemet är att man aldrig slutar där. Jag har vunnit över 200k 4 gånger men spelat bort dom plus lite till varje gång.
Citera
2020-05-03, 10:52
  #24
Medlem
Fyllefyllots avatar
Generellt så handlar det ju givetvis om hur mycket du lägger på spel. Det är en jävla skillnad på att lägga några tusen per månad på stryktips, v75 eller whatever och att gå och köpa en harry boy för 50kr ett par tre gånger per år när det är uppesittarkväll. Spelar du mycket (i alla fall för några tusenlappar i månaden) och du gör det under väldigt lång tid så kommer du ju förmodligen vinna stort (sexsiffrigt) ett antal gånger men för den sakens skull så kommer du med största sannolikhet inte att vara plus ändå. Om du lägger 1000kr på spel varje lördag vad hjälper det dig om du vinner 250 000 var tionde år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in