Den har ju väldigt liten printstorlek/volym, så det beror på vad du ska printa. Att det är en innesluten skrivare är dock trevligt.
Jag tänker mer på om den är tillförlitlig och driftsäker och inte håller på att krångla hela tiden. Jag har dålig erfarenhet av en tidigare printer som tillslut hamnade på tippen
Jag kör på en Creality Ender 3pro, som är uppgraderad till en v2. Det är en maskin som man får hålla på lite med för att få bra utskrifter. Det är den enda skrivare jag har haft, så att det är kanske lika på alla andra. Fördelen med denna är att du har en enorm community som gärna hjälper till, tusentals youtube videos som visar hur du skall göra för att få rätt på de problem du kan få. Skrivaren har massvis med tillbehör och du kan bygga om den i oändlighet. Det finns open source firmware från flera olika personer/communitys inte bara den officiella från Creative, kort sagt, Ender skrivaren är oerhört modulär, men kräver en del av sin ägare.
Absolut inte!
JAg har haft 2 Flashforgeskrivare och är missnöjd. De skriver bra i början men sen blir de usla.
Hoppas du inte köpt en sådan.
Numera har jag en Prusa MK¤ med MMU3 (multi materiel unit) . Den är jag mer än nöjd med.
En annan skrivare som blivit omtyckt är Bambu. JAg har aldrig haft en sådan så jag kan inte säga om den är bra eler ej.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!