• 1
  • 2
2020-05-01, 12:48
Medlem
F.B.Dases avatar
Du tittar på små saker som atomer och stora saker som stjärnor och galaxer och noterar att de cirklar runt varandra och drar därför slutsatsen att allt på alla nivåer är lika. Det är det inte för då skulle vi människor springa i cirklar runt varandra.
Citera
2020-05-01, 13:39
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Man använder ju ljus till att beräkna tiden.

Ljusets hastighet är enligt forskarna det snabbaste hastigheten något kan färdas (vilket jag själv tvivlar på |ljusets hastighet är 0/99.999%...?). Ljuset hinner gå runt jorden 8 gånger på en sekund. Men runt en neutrons radius/diameter -2X|1000000000... gånger? Så vi hinner inte se om det är nåt liv där eller inte. Och sen om vi ska försöka kolla om vi lever i något liv, så är det svårt också. För tiden går så långsamt "där", jämfört med oss? För dom är ju mycket större än oss i radius/diameter?

Vad du försöker säga är att livet, som ju består av atomer, innehåller liv, som också består av atomer. Atomer fast mindre atomer.
Då har du en helt ny definition av vad atomer är. Och denna stämmer inte med observationer.

Observationer handlar inte om vad vi kan se med våra ögon utan egentligen resultat med känsliga instrument. Ljuset är inte det enda vi observerar med.

Vad är det för fel på den atomteori som gäller idag? Vad för evidens har du att en annan atomteori är bättre?
Citera
2020-05-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det är inte så många hundra år sedan vetenskapen sa att jorden var platt, och inte så många år sedaan katolska kyrkan erkände att jorden är rund

Min poäng exakt om du läst det jag skrev.

Vetenskapen utgår ifrån det man vet just nu. Det kan ändras ifall man upptäcker nya saker.

Mrn att vilt spekulera göra det inte till en teori så länge den inte kan backas upp av vetenskapen.
Citera
2020-05-01, 13:55
Medlem
Ett exempel. Gör en boll i boll i radius.

https://imgur.com/a/evDSzgt
Citera
2020-05-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ett exempel. Gör en boll i boll i radius.

https://imgur.com/a/evDSzgt

Bättre exempel

https://imgur.com/a/BaFxyeT

Solen är inte alltid precis åvanför oss. Svårt för solen egentligen vara precis åvanför oss. Precis och exakt. Samma sak med svårt att mäta exakt längden på radius/diameter. Men är dragningskraften från solen på oss ändå hela tiden? Vad är dragningskraft.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2020-05-01 kl. 16:01.
Citera
2020-05-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Min poäng exakt om du läst det jag skrev.

Vetenskapen utgår ifrån det man vet just nu. Det kan ändras ifall man upptäcker nya saker.

Mrn att vilt spekulera göra det inte till en teori så länge den inte kan backas upp av vetenskapen.
Våer universum är blott en droppe vätska i ett provrör som existerat några minuter
Citera
2020-05-11, 20:15
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Jag tror det är många som tror det kan vara såhär. Vi är bara en bakterie i "hundskit" på en elektron på en atom. I en mycket mindre/större värld/universum? Men bara när man zoomar inåt, i atomerna? Eller är det samma sak när man zoomar utåt? Problemet att när man zoomar utåt, att då ser vi bara evigt och evigt med galaxer och galaxgrupper? Så man måste liksom suga sig "uppåt" genom att börja lägga mellanrum på galaxgrupperna? Eller mellanrum mellan sina egna atomer ? Mellanrum genom att lägga det svarta tomma som finns i universum mellan. Men då funkar det inte?

Hur är det när vi zoomar inåt då? Vi tar en supermicroskop och börjar zooma. Ett problem är ju att tiden går så mycket snabbare på dom supermycketmindre partiklarna. Pga. elektronen hinner spinna tusentals triljoner och triljoner gånger atomkärnan på en sekund. Jämfört att det tar ett år för oss att jorden går runt solen? Då hinner vi aldrig kolla vad som händer där?

Tänk dig lite i följande banor.. hela den mänskliga kroppen är ett eget medvetande i sina små beståndsdelar; faktum är ju att hjärnan ofta omvandlar sjukdom i kroppen till symbolik i drömmarnas värld. Om vi petar på en kroppsdel på en person och denne samtidigt befinner sig i drömstadiet, så kommer detta petande faktiskt påverka dröminnehållet.

Faktum är att vi påverkas av energi runt omkring oss och hur den agerar påverkar oss subtilt, så därför tycker jag inte tanken är omöjlig att vi på ett annat omedvetet plan kan ta till oss hur någon annan mår samt tankestrukturer som någon annan energimässigt sänder iväg, vilket vi på ett annat sätt kan tolka som en telepatisk effekt.

Där har du dina inzoomnings och utzomningsmöjligheter att lära dig använda dig utav på ett komplext sätt. Det gäller bara att lära sig lista ut hur man kan gå tillväga..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in