Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Om det stämmer att Christian från AfS är inblandad i sajten (långt ifrån klart, AFA:s artikel bevisar inte speciellt mycket om någonting) kan det förklara lite kring de märkliga artiklarna. Christian är attityds-, mod- och handlingsmässigt i absolut första klass. Bland de bästa i Sverige. Däremot är han inte ideologiskt på samma nivå (det är heller inte konstigt med tanke på hans ungdom). Jag har tidigare sett sånt här "avslöja vänsterns dubbelmoral"-larv från hans sida. Det är ett problem med hela AfS. De är på många sätt otroligt bra, men de är inte helt färdiga ideologiskt och förståelsemässigt. Jag tycker mig dock se att de går åt rätt håll hela tiden.
Spela roll vad en anonym tönt med judetourettes på Flashback tycker. Har du någonsin gjort något utöver att skriva på Flashback. Avmaskerats plattform är att journalistiskt granska vänsterextremister och de vänsterextrema organisationer som hotar demokratin och yttrandefriheten. Varken mer eller mindre. Avmaskerat är uppenbart inte politiska och bör heller inte vara det.
Citat:
Ursprungligen postat av
ronnebyfredde
Intressant val av första inlägg på flashback. Vad trist att du känner så. Från att ni desperat börjat snacka om att NMR absolut inte har någon inblandning i avmaskerat-projektet så talar ni nu om att "Ni har inga mer bevis än att Nordfront gett ett ekonomiskt bidrag". Nordfront har uppenbarligen finansierat uppstarten av sajten. Dessutom drivs sidan av en NMR-medlem.
Alla som skänkt pengar finansierar Avmaskerat.
Vad finns det för bevis för att Hermansson ligger bakom Avmaskerat och vad finns det för bevis för att han ligger bakom utpekade Flashbackkontot? Inga.
Enligt vad jag hört så kommer Avmaskerat köra på och skrattar åt den här uthängningen. De utpekade ser troligtvis uthängningen som en stor fjäder i hatten och ett fint kvitto på att de gör ett bra journalistiskt hantverk: Avmaskerat stör våldsvänstern och värre kommer det att bli!
Och vem vet, det kanske inte är omöjligt att Avmaskerat i framtiden ombildas till en stiftelse med öppna redaktionsmedlemmar och ansvarig utgivare.