Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-04, 20:25
Medlem
ronnebyfreddes avatar
Det ryktas om att en antifascistisk sajt långt ut på vänsterkanten har gjort ett reportage om avmaskerat där det framkommer intressanta uppgifter.
Senast redigerad av ronnebyfredde 2021-06-04 kl. 20:28.
Citera
2021-06-04, 20:36
Medlem
seksurobas avatar
Det är nazisten André Hermansson och AFS-tönten Assar Christian Peterson som ligger bakom Avmaskerat. Sidan finansieras av Nordiska motståndsrörelsen https://antifa.se/2021/06/04/afa-got...om-avmaskerat/
Citera
2021-06-05, 02:33
Medlem
covid19sarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronnebyfredde
Det ryktas om att en antifascistisk sajt långt ut på vänsterkanten har gjort ett reportage om avmaskerat där det framkommer intressanta uppgifter.
Och inga bevis mer än att Nordfront gett ett ekonomiskt bidrag.

Sanslöst dåligt. Och i Christians fall försöker man inte ens påstå att han ligger bakom något konto. Bara att han ”ligger bakom Avmaskerat”.

Låter som AFA försöker på sig damage control efter Exakt24’s granskning av attackerna AFA-ledaren Tor Alsén med vänner utsatt Christian för.

AFA visar inga bevis bevis och har noll trovärdighet. Alla skrattar och Avmaskerat fortsätter!

Och vad är det för lam uthängning av AFA. Avmaskerat är ett journalistiskt projekt som granskar den våldsamma och demokratiföraktande vänster. Det är nog ingen som skäms över sin medverkan.
Citera
2021-06-05, 08:33
Medlem
ronnebyfreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Och inga bevis mer än att Nordfront gett ett ekonomiskt bidrag.

Sanslöst dåligt. Och i Christians fall försöker man inte ens påstå att han ligger bakom något konto. Bara att han ”ligger bakom Avmaskerat”.

Låter som AFA försöker på sig damage control efter Exakt24’s granskning av attackerna AFA-ledaren Tor Alsén med vänner utsatt Christian för.

AFA visar inga bevis bevis och har noll trovärdighet. Alla skrattar och Avmaskerat fortsätter!

Och vad är det för lam uthängning av AFA. Avmaskerat är ett journalistiskt projekt som granskar den våldsamma och demokratiföraktande vänster. Det är nog ingen som skäms över sin medverkan.
Intressant val av första inlägg på flashback. Vad trist att du känner så. Från att ni desperat börjat snacka om att NMR absolut inte har någon inblandning i avmaskerat-projektet så talar ni nu om att "Ni har inga mer bevis än att Nordfront gett ett ekonomiskt bidrag". Nordfront har uppenbarligen finansierat uppstarten av sajten. Dessutom drivs sidan av en NMR-medlem.
Citera
2021-06-05, 08:43
Medlem
baggebo1s avatar
Om det stämmer att Christian från AfS är inblandad i sajten (långt ifrån klart, AFA:s artikel bevisar inte speciellt mycket om någonting) kan det förklara lite kring de märkliga artiklarna. Christian är attityds-, mod- och handlingsmässigt i absolut första klass. Bland de bästa i Sverige. Däremot är han inte ideologiskt på samma nivå (det är heller inte konstigt med tanke på hans ungdom). Jag har tidigare sett sånt här "avslöja vänsterns dubbelmoral"-larv från hans sida. Det är ett problem med hela AfS. De är på många sätt otroligt bra, men de är inte helt färdiga ideologiskt och förståelsemässigt. Jag tycker mig dock se att de går åt rätt håll hela tiden.
Citera
2021-06-05, 14:05
Medlem
covid19sarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om det stämmer att Christian från AfS är inblandad i sajten (långt ifrån klart, AFA:s artikel bevisar inte speciellt mycket om någonting) kan det förklara lite kring de märkliga artiklarna. Christian är attityds-, mod- och handlingsmässigt i absolut första klass. Bland de bästa i Sverige. Däremot är han inte ideologiskt på samma nivå (det är heller inte konstigt med tanke på hans ungdom). Jag har tidigare sett sånt här "avslöja vänsterns dubbelmoral"-larv från hans sida. Det är ett problem med hela AfS. De är på många sätt otroligt bra, men de är inte helt färdiga ideologiskt och förståelsemässigt. Jag tycker mig dock se att de går åt rätt håll hela tiden.
Spela roll vad en anonym tönt med judetourettes på Flashback tycker. Har du någonsin gjort något utöver att skriva på Flashback. Avmaskerats plattform är att journalistiskt granska vänsterextremister och de vänsterextrema organisationer som hotar demokratin och yttrandefriheten. Varken mer eller mindre. Avmaskerat är uppenbart inte politiska och bör heller inte vara det.
Citat:
Ursprungligen postat av ronnebyfredde
Intressant val av första inlägg på flashback. Vad trist att du känner så. Från att ni desperat börjat snacka om att NMR absolut inte har någon inblandning i avmaskerat-projektet så talar ni nu om att "Ni har inga mer bevis än att Nordfront gett ett ekonomiskt bidrag". Nordfront har uppenbarligen finansierat uppstarten av sajten. Dessutom drivs sidan av en NMR-medlem.
Alla som skänkt pengar finansierar Avmaskerat.

Vad finns det för bevis för att Hermansson ligger bakom Avmaskerat och vad finns det för bevis för att han ligger bakom utpekade Flashbackkontot? Inga.

Enligt vad jag hört så kommer Avmaskerat köra på och skrattar åt den här uthängningen. De utpekade ser troligtvis uthängningen som en stor fjäder i hatten och ett fint kvitto på att de gör ett bra journalistiskt hantverk: Avmaskerat stör våldsvänstern och värre kommer det att bli!

Och vem vet, det kanske inte är omöjligt att Avmaskerat i framtiden ombildas till en stiftelse med öppna redaktionsmedlemmar och ansvarig utgivare.
Senast redigerad av covid19sars 2021-06-05 kl. 14:29.
Citera
2021-06-05, 14:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Spela roll vad en anonym tönt med judetourettes på Flashback tycker. Har du någonsin gjort något utöver att skriva på Flashback. Avmaskerats plattform är att journalistiskt granska vänsterextremister och de vänsterextrema organisationer som hotar demokratin och yttrandefriheten. Varken mer eller mindre. Avmaskerat är uppenbart inte politiska och bör heller inte vara det.
Varfär ändrade ni då rubriken på artikeln jag kritiserade, om det jag säger inte spelar nån roll, pajas? Fortsätt ni kämpa för "demokratin", den har ju gjort oss så mycket gott.

Och så det där ordet, "judetourettes", igen. Det kommer upp ofta när man kritiserar "rörelsen", och det i sig är ju ett bevis för att "rörelsen", fortfarande, är ett stort skämt.
Senast redigerad av baggebo1 2021-06-05 kl. 14:46.
Citera
2021-06-05, 15:06
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Varfär ändrade ni då rubriken på artikeln jag kritiserade, om det jag säger inte spelar nån roll, pajas? Fortsätt ni kämpa för "demokratin", den har ju gjort oss så mycket gott.

Och så det där ordet, "judetourettes", igen. Det kommer upp ofta när man kritiserar "rörelsen", och det i sig är ju ett bevis för att "rörelsen", fortfarande, är ett stort skämt.

Å andra sidan. Om anklagelsen du riktade mot Avmaskerat verkligen hade varit korrekt så skulle de aldrig ha ändrat artikelrubriken. Eller anser du fortfarande att Avmaskerat är judeälskare?
Citera
2021-06-05, 15:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Å andra sidan. Om anklagelsen du riktade mot Avmaskerat verkligen hade varit korrekt så skulle de aldrig ha ändrat artikelrubriken. Eller anser du fortfarande att Avmaskerat är judeälskare?
Jag anklagade aldrig "Avmaskerat" för att vara judeälskare. Jag pratade om artikeln. Anledningen till att de ändrade rubriken är förmodligen att någon av medarbetarna insåg att jag hade rätt. "Vi vet att du alltid har rätt, och vi hatar dig för det", är en oerhört vanlig reaktion på mina skriverier från så kallade "nationella".
Senast redigerad av baggebo1 2021-06-05 kl. 15:16.
Citera
2021-06-05, 15:20
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag anklagade aldrig "Avmaskerat" för att vara judeälskare. Jag pratade om artikeln. Anledningen till att de ändrade rubriken är förmodligen att någon av medarbetarna insåg att jag hade rätt.

Då får jag fräscha upp ditt minne. Exempelvis med ditt inlägg 1166. Vilket som kvarstår frågan. Skulle Avmaskerat ha ändrat rubriken om artikeln verkligen hade varit pro-judisk? Det vore nog mer klädsamt om du erkänner att du skrev i affekt och därför kom med vidlyftiga anklagelser.

(FB) Avmaskerat - ny hemsida som hänger ut våldsvänstern
Citera
2021-06-05, 15:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Då får jag fräscha upp ditt minne. Exempelvis med ditt inlägg 1166. Vilket som kvarstår frågan. Skulle Avmaskerat ha ändrat rubriken om artikeln verkligen hade varit pro-judisk? Det vore nog mer klädsamt om du erkänner att du skrev i affekt och därför kom med vidlyftiga anklagelser.

(FB) Avmaskerat - ny hemsida som hänger ut våldsvänstern
"Korkade sionister" är inte samma sak som "judeälskare".

Jag tror inte att det är samma person som skrev artikeln som såg till att rubriken ändrades. Artikeln är fortfarande en judisk propagandaartikel efter rubriken, men jag uppskattar att de åtminstone åtgärdade rubriken.
Citera
2021-06-05, 15:47
Medlem
covid19sarss avatar
Citat:

Istället sitter du och postar över 10 000 inlägg på Flashback.

I alla fall har den eminente Christian skrattat gott åt "avslöjandet": https://twitter.com/AssarChristian/s...80635074093056

Citat:
Vänsterextrema AFA hängde precis ut mitt kontor på Överås slott i centrala Göteborg. Snacka om att skriva en hyllningsartikel om min framgång som 19-årig egenföretagare!

Det roliga är att jag är inte ens administratör på
@avmaskerat Jag stödjer bara projektet helhjärtat och uppmanar alla jag känner att skicka in information om vänsterterrorister.
Vad ska AFA göra härnäst? Hänga ut de som skänkt pengar eller länkar Avmaskerats artiklar? Det är nog svårt för afaiterna att förstå men man måste inte vara nazist för att avsky våldsvänster och det anses helt och hållet okej i samhället att motarbeta vänsterextremism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in