Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-02, 20:51
  #1321
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tror ni man kan skjuta barn och lite fler djur än hundar som i GTA V?

Klart man inte kan skjuta barn.
Citera
2024-01-03, 06:27
  #1322
Medlem
Skogsvandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndroidMannen
Playstation 4 Pro och Xbox One X var väl rena bluffen?

Playstation 5 och Xbox Series X sopade mattan med dom. Antingen spelar man GTA 6 på Playstation 5 och Xbox Series X. Eller så väntar man på Playstation 6 och köper GTA 6 till den.

PS5 Pro är ju inte ens bekräftat och dess prestanda bör tas med en nypa salt. One X var definitivt värt det då jag i samma veva uppgraderade till en 4K tv. Däremot att den kunde ge upp till 60 fps var väl en bluff. Dock var det 4K jag var ute efter med köpet.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2024-01-03 kl. 06:29.
Citera
2024-01-04, 21:40
  #1323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Klart man inte kan skjuta barn.

Finns det några små barn i GTA?, aldrig tänkt på det. Men oavsett kommer man nog inte kunna skjuta dem, hur det nu ska gå till? Du kan bomba allt annat men barnet står kvar som ingenting. Blir väldigt konstigt när allt annat är så detaljerat och ”verkligt”
Citera
2024-01-04, 23:03
  #1324
Avstängd
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av txrgus
Finns det några små barn i GTA?, aldrig tänkt på det. Men oavsett kommer man nog inte kunna skjuta dem, hur det nu ska gå till? Du kan bomba allt annat men barnet står kvar som ingenting. Blir väldigt konstigt när allt annat är så detaljerat och ”verkligt”

Kommer inte finnas barn i spelet. Kommer vara barn i nån cutscene vilket man haft tidigare, men inte mer än så
Citera
2024-01-12, 08:54
  #1325
Medlem
MortalDiseases avatar
Någon som gjort en 3d model baserat på trailer hur kartan kan tänkas se ut.

https://youtu.be/AQtHolze2nM?feature=shared
Citera
2024-01-12, 09:04
  #1326
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Någon som gjort en 3d model baserat på trailer hur kartan kan tänkas se ut.

https://youtu.be/AQtHolze2nM?feature=shared

Nu har jag inga kunskaper i dessa program men jag är imponerad hur mycke tid folk är beredda att lägga ner på saker och ting. Detta kanske kan göras väldigt snabbt med rätt kunskap och program men för mig hade det säkerligen tagit ett år
Citera
2024-01-12, 17:06
  #1327
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har jag inga kunskaper i dessa program men jag är imponerad hur mycke tid folk är beredda att lägga ner på saker och ting. Detta kanske kan göras väldigt snabbt med rätt kunskap och program men för mig hade det säkerligen tagit ett år

Ja för en som inte kan så tar det ohygligt mycket längre tid Men om man är intresserad och lättlärd finns det hur mycket information som helst på nätet för spel 3d-modellering.

Men det intressanta för mig i denna videon var faktiskt att man får lite perspektiv på kartan, vart saker och ting är i förhållande till annat som visas i trailern, det skapar en slags helhetsbild som man inte hade innan, men med det sagt så är det ju inte 100% att han placerat ut allt helt korrekt, fast mycket ligger nog i närheten då han pinpointat perspektiv från olika vinklar där byggnader syns på distans från olika håll på olika platser.
Citera
2024-01-12, 21:03
  #1328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Någon som gjort en 3d model baserat på trailer hur kartan kan tänkas se ut.

https://youtu.be/AQtHolze2nM?feature=shared

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har jag inga kunskaper i dessa program men jag är imponerad hur mycke tid folk är beredda att lägga ner på saker och ting. Detta kanske kan göras väldigt snabbt med rätt kunskap och program men för mig hade det säkerligen tagit ett år

Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Ja för en som inte kan så tar det ohygligt mycket längre tid Men om man är intresserad och lättlärd finns det hur mycket information som helst på nätet för spel 3d-modellering.

Men det intressanta för mig i denna videon var faktiskt att man får lite perspektiv på kartan, vart saker och ting är i förhållande till annat som visas i trailern, det skapar en slags helhetsbild som man inte hade innan, men med det sagt så är det ju inte 100% att han placerat ut allt helt korrekt, fast mycket ligger nog i närheten då han pinpointat perspektiv från olika vinklar där byggnader syns på distans från olika håll på olika platser.

Tydligen har lite av kartan läckts tidigare, så man kan ju se att kartan ser lik de som de fans har satt ihop tidigare från trailern

https://www.youtube.com/watch?v=1s22LDZceHQ
Citera
2024-01-12, 22:34
  #1329
Medlem
fearreapers avatar
https://m.youtube.com/watch?v=bivheuI7uSA


En intressant video, 👍🙂
Citera
2024-01-13, 00:49
  #1330
Medlem
Skogsvandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har jag inga kunskaper i dessa program men jag är imponerad hur mycke tid folk är beredda att lägga ner på saker och ting. Detta kanske kan göras väldigt snabbt med rätt kunskap och program men för mig hade det säkerligen tagit ett år

Det finns ett helt community som är duktiga på att forma kartan endast från leaks. De lyckades mer eller mindre exakt forma hur kartan till GTA V såg ut innan release.
Citera
2024-01-13, 09:44
  #1331
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har jag inga kunskaper i dessa program men jag är imponerad hur mycke tid folk är beredda att lägga ner på saker och ting. Detta kanske kan göras väldigt snabbt med rätt kunskap och program men för mig hade det säkerligen tagit ett år

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Det finns ett helt community som är duktiga på att forma kartan endast från leaks. De lyckades mer eller mindre exakt forma hur kartan till GTA V såg ut innan release.

Det måste handla om tusentals timmar. Förstår inte hur folk orkar men för oss nyfikna vanliga dödliga är det tacksamt.

Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://m.youtube.com/watch?v=bivheuI7uSA


En intressant video, 👍🙂
Mycket intressant. Skulle förvåna mig oerhört om detta spel inte blir en total succé som kommer slå en massa rekord till höger och vänster.
Citera
2024-01-13, 09:58
  #1332
Medlem
sonicyouthzs avatar
förhoppningsvis är rockstar inte så rigida, och fastnar i sina spår med samma funktioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback