2021-08-08, 13:44
Medlem
mjohan84s avatar
Han den där in****club är den ende atila inte vågar gola på... några tankar om detta ?
Citera
2021-08-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han den där in****club är den ende atila inte vågar gola på... några tankar om detta ?
In****club och snubben på Arvid lindmansgatan är antagligen samma person.
Citera
2021-08-08, 15:07
Medlem
rigbos avatar
Enligt inlägg i annan tråd framkommer vem Insatiableclub är. (FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15

Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Här har vi en förteckning för några Encro-alias:

Loudpirate: Dej4n B4kic
Insatiableclub: 4licio S4ntos N4scimento
Sandtrunk: Eds0n Lim4
Stiffelphant: T0ny Silv4 S4ntos
Kronan: 4ziz Legu3
Helpfulalpha: M4rco M4ric
Excellentleopard: Y0ussef Pen4ber
Packborn: D4nijel B4kic
Shinybear: P4tricio C0ngio
Sunfeline: Christi4n W4dström
Idealfrost: Mich4el Mek0nne W4ley
Armrifle: M4rtin J0hansson
Roseboat: 4lexander Jeanss0n
Citera
2021-08-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligG89
Undrar om den här hästen som blev klippt är från gänget mölndal/frölunda som hängde mkt med M*xco??
Stämmer
Citera
2021-08-08, 22:15
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Vad vet vi mer om denna atila? Han gömde sig och spelade död när kulorna haglade inne på krogen... en bekant till albanerna dog den gången och kan det t om ha varit den där ”Alfons” som röjde honom? Han kanske t om tipsade södra om att han var där vid just det tillfället ?

Funderat kring detta också. Någon som vet mer? Ägde dom krogen när det inträffade?
Citera
2021-08-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Funderat kring detta också. Någon som vet mer? Ägde dom krogen när det inträffade?

De ägde krogen men Atilla jobbade inte den kvällen - "Äldre brodern Selahattin Can, 47, jobbade den kvällen."

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...%A5det-1.77851
Citera
2021-08-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Enligt inlägg i annan tråd framkommer vem Insatiableclub är. (FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15

Vilka är dessa personer? Ingen av dem är åtalade.
Citera
2021-08-09, 00:43
Medlem
Citat:
INNAN NÅGON CITERAR MIG MED NÅGON BULLSHIT OM ATT LÄSA PÅ ETC, svara inte om du inte vill upplysa mig. Men kan någon förklara hur det kom sig att AC ens hade den kontakt han hade med södra? Lite mer ingående. Och hur dessa skulle (om det stämmer) ”mjölka” honom på pengar?

Äntligen en riktig fråga…
Efter vår krog och bar skjutningen så började han skapa band till förortsbarnen ( atilla ägde krogen ). På det sättet kom han i kontakt med södra , de har hela tiden sålt kola till honom , tagit kredit för mat på krogen m.m . Han har själv beskrivit det som att södra kom o åt och betalade inte för sig .
han är barndomsvän till Eddie jobe och det blev mest naturligt att luta sig mot dessa , särskilt då de var starkare än albanerna .
Citera
2021-08-09, 08:12
Medlem
Citat:

Har du lust att sammanfatta vad som sägs om Attila och användaren Insatianaleclub? Vad blir Attila frågad om honom som han inte vill gola på?
Citera
2021-08-09, 10:51
Medlem
Citat:
Precis så som jag uppfattat det. Han pressas enormt mellan båda sidor. Och tillslut finner han någon sorts falsk trygghet i södra. För att inte vara kriminell eller handlat liknande tidigare så bör han vara under enorm press för att dra det så långt som att planera och vilja betala för mord. Galet att gå från (vad jag uppfattar) ett helt vanligt liv med undantag för att vara offer för dessa båda falanger till att sitta bakom lås och bom på livstid.

Edit: Har dock svårt för hans tyck synd om mig/det var inte jag, det var dom-attityd, oavsett

Har lyssnat på allt han sagt i TR på Primecrime och tycker han förklarar allt på ett bra sätt. Får inte intryck av att han tycker synd om sig själv.

Sedan att han golade ner dom som han anlitade var kanske inte särskilt snyggt gjort. Attila drev ju på och skulle betala. Vet inte om han förstår hur orimligt det låter
Citera
2021-08-09, 11:09
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Har lyssnat på allt han sagt i TR på Primecrime och tycker han förklarar allt på ett bra sätt. Får inte intryck av att han tycker synd om sig själv.

Sedan att han golade ner dom som han anlitade var kanske inte särskilt snyggt gjort. Attila drev ju på och skulle betala. Vet inte om han förstår hur orimligt det låter

Det är det jag menar, att han ”innerst inne hoppades på att någon skulle torska med vapnet och att inget skulle hända” etc. Jag kan dock tycka synd om honom, det kan jag. Jag tror att rätt många av oss här hade tröttnat på den behandlingen som han utsattes för med springnotor, hot och utpressning. De flesta av oss hade nog flytt hellre än att beställa mord, men i de kretsarna fungerar det uppenbarligen annorlunda.
Citera
2021-08-09, 12:16
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkaffe
Har du lust att sammanfatta vad som sägs om Attila och användaren Insatianaleclub? Vad blir Attila frågad om honom som han inte vill gola på?

I en av inspelningarna så säger han att han är rädd för att säga vem det är på åklagarens fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in