Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-04, 18:54
  #1
Medlem
Tog en Mirtazapin 15 mg igår kl 02:40, somnade en halvtimme senare och vaknade strax efter klockan 15:00. Känner mig fortfarande otroligt trött och handlingsförlamad..

Någon med erfarenhet av Mirtazapin?
Citera
2020-05-04, 19:00
  #2
Medlem
Port-charlottes avatar
Ja,vad vill du veta ?
Citera
2020-05-04, 19:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
Tog en Mirtazapin 15 mg igår kl 02:40, somnade en halvtimme senare och vaknade strax efter klockan 15:00. Känner mig fortfarande otroligt trött och handlingsförlamad..

Någon med erfarenhet av Mirtazapin?
Blev däckad av den. Sov ändå skit dåligt. Var lika trött sen ändå. Så nej aldrig mer.
Citera
2020-05-04, 19:29
  #4
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
Tog en Mirtazapin 15 mg igår kl 02:40, somnade en halvtimme senare och vaknade strax efter klockan 15:00. Känner mig fortfarande otroligt trött och handlingsförlamad..

Någon med erfarenhet av Mirtazapin?

Samma erfarenhet. Gick aldrig över. Halverade dosen men lika illa. Aldrig mer - kände mig som en zombie.
Citera
2020-05-04, 19:38
  #5
Medlem
thebroffessors avatar
haha minns när jag fick en av en vän då jag ej kunde sova den kvällen. tror det var 40mg.

sov i 2 dygn.
Citera
2020-05-04, 19:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Ja,vad vill du veta ?

Går tröttheten över? Är det en medicin du skulle rekommendera?

Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Blev däckad av den. Sov ändå skit dåligt. Var lika trött sen ändå. Så nej aldrig mer.

Usch, låter hemskt..

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Samma erfarenhet. Gick aldrig över. Halverade dosen men lika illa. Aldrig mer - kände mig som en zombie.

Ja, jag känner mig helt väck alltså

Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
haha minns när jag fick en av en vän då jag ej kunde sova den kvällen. tror det var 40mg.

sov i 2 dygn.

Fyfan, låter som de flesta har liknande erfarenheter..
Citera
2020-05-04, 19:47
  #7
Medlem
mainfurers avatar
Fick det en natt av läkarna, fick utslag o klåda från helvetet. Fick Seroquel istället men är nu ersatt av Quetipin, ihop med Theralen o ett par 6-pack så sover jag gott mellan 21-06
Citera
2020-05-04, 19:48
  #8
Medlem
Skönaste medicinen, sover som en kung men inte förlänge. Dagtröttheten går över på någon vecka och på högre doser. Halverat man dosen blir man tröttare.
Fantastisk bra medicin för depression och ågren. Snabb effekt på två veckor
__________________
Senast redigerad av G.Rustan 2020-05-04 kl. 19:50.
Citera
2020-05-04, 20:57
  #9
Medlem
Ja den var inget och ha enligt mig. Men du skulle ju ändå kunna prova den ett litet tag, om du vill. Den kanske funkar för dig även om det inte funkat för en del andra.
Citera
2020-05-04, 21:02
  #10
Medlem
Port-charlottes avatar
Tröttheten går över på högre doser,jag äter 45mg och har gjort så i tio år,blir härligt trött och somnar lätt.inga problem med dagtrötthet eller viktökning .tror även viktökningen är värre på lägre doser . Dock drömmer jag som fan ,som hela filmer varje natt. Vaknar ibland av drömmar .käkar även cipralex maxdos ,litium och propavan +Levaxin .biverkningar går nästan alltid över
Citera
2020-05-04, 21:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
Tog en Mirtazapin 15 mg igår kl 02:40, somnade en halvtimme senare och vaknade strax efter klockan 15:00. Känner mig fortfarande otroligt trött och handlingsförlamad..

Någon med erfarenhet av Mirtazapin?
En grej jag tänkte på bara är att du kanske tog de lite väl sent. Kan ju vara bra att försöka att inte vända på dygnet för mkt.
Citera
2020-05-04, 22:36
  #12
Medlem
Tröttheten går säkert över, ge det lite tid. Nu tar jag 30 mg 1,5 timma innan jag lägger mig. Sover som en stock, men sjuka drömmar vissa nätter. Känner ingen trötthet dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in