Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-05, 21:55
  #1
Medlem
Hur kommer det sig att man vet att man inte passar med personen fastän man bara har lärt känna personen lite? Även fast jag inte känner personen så väl så vet jag att vi inte passar pga av olika anledningar. Tror det dels beror på attityden och personligheten även om personen ser bra ut. Även om det låter klyschigt så spelar faktiskt attityden och personligheten roll. Utseendet spelar också roll.

OBS!! Detta handlar inte om bara om ytlighet! Skriver av mig lite tankar också.

Era tankar?
__________________
Senast redigerad av Jagvillhatvacheese 2020-05-05 kl. 22:32.
Citera
2020-05-05, 21:57
  #2
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Hur kommer det sig att man vet att man inte passar med personen fastän man bara har lärt känna personen lite? Även fast jag inte känner personen så väl så vet jag att vi inte passar pga av olika anledningar. Tror det dels beror på attityden och personligheten även om personen ser bra ut. Även om det låter klyschigt så spelar faktiskt attityden och personligheten roll. Utseendet spelar också roll.

Era tankar?

Förstår inte riktigt är det nån som bestämmer om du passar ihop med en tjej eller inte?
Citera
2020-05-05, 22:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Förstår inte riktigt är det nån som bestämmer om du passar ihop med en tjej eller inte?

Menar mer varför man inte passar ihop med olika människor som man inte har lärt känna förut. Man har bara en magkänsla att den personen passar man inte med.
Citera
2020-05-05, 22:03
  #4
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Menar mer varför man inte passar ihop med olika människor som man inte har lärt känna förut. Man har bara en magkänsla att den personen passar man inte med.

Aha du menar typ ytliga mäniskor man ska alltid ge en person mer tid finns ett gammalt talesätt som lyder att du inte ska dömma bokan av omslaget du måste läsa den först. Samma sak gäller med människor lr känna personen innan du yttrar dig.
Citera
2020-05-05, 22:17
  #5
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Det var väl gamle Maccan som sa att vi börjar åtrå dem vi ser varje dag.

Personligen är jag nog känsligast för kollegor. Små små saker som jag gillar hos personen byggs upp även om vi inte känner varandra.

På samma sätt kan jag tycka mindra bra om personer genom små små saker som jag irriterar mig på.

Om jag sen tänker på varför jag gilkar/ogillar någon så är det svårt att sätta fingret på varför.

Jag anar då att "många bäckar små"

Om du däremot menar att bli kär vid första ögonkastet så beror det enligt mig på dagsform och kåthet.

EDIT: bytte ut ett ord.
Citera
2020-05-05, 22:22
  #6
Bannlyst
Det har väl mer med vana och göra? Du kanske har träffat på någon under din livstid som uppvisar samma sorts beteende och din hjärna skapar sig en liten profil och släpper ut ett gäng obehagskänslor ner till magen som säger typ. "Denna personen har jag träffat förr. Det slutade inget bra då och enligt min erfarenhet så är dessa personer enbart jobbiga. Nej det är nog bättre att jag letar vidare då det verkar vara en personlighetstyp jag inte funkar något bra med i längden.".

Folk som jag inte passar med och håller mig undan ifrån är stoppklossar och högljudda.
Citera
2020-05-05, 22:33
  #7
Medlem
Typ alla man träffar är superbra på att läsa av människor (enligt dom själva), sanningen är att de bara är fåtal som har den talangen på riktigt.
Så förmodligen samma orsak till vrf man tycker att man passar ihop med en person efter 3min, sen när man lärt känna den efter 3 månader så är de slut för inte passa man ihop endå.
"Trodde de va den rätta eller trodde att hon va tråkig".
Tror, tror, tror.. inte konstigt religion endå blev stort när folk gillar att tro.
Med facit i hand kan man ha missat världens pingla för hon hade ful tröja, lukta cigarett eller hade något töntigt jobb när man börja dejta.. 3 år senare har hon köpt en ny tröja, slutat röka och har ett coolare jobb.
Vad söker du i personer?
Oavsett om det är ytligt eller ej det du söker så kan personer alltid ändras samt att vissa vågar inte va sig själv i början.
Citera
2020-05-05, 22:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Typ alla man träffar är superbra på att läsa av människor (enligt dom själva), sanningen är att de bara är fåtal som har den talangen på riktigt.
Så förmodligen samma orsak till vrf man tycker att man passar ihop med en person efter 3min, sen när man lärt känna den efter 3 månader så är de slut för inte passa man ihop endå.
"Trodde de va den rätta eller trodde att hon va tråkig".
Tror, tror, tror.. inte konstigt religion endå blev stort när folk gillar att tro.
Med facit i hand kan man ha missat världens pingla för hon hade ful tröja, lukta cigarett eller hade något töntigt jobb när man börja dejta.. 3 år senare har hon köpt en ny tröja, slutat röka och har ett coolare jobb.
Vad söker du i personer?
Oavsett om det är ytligt eller ej det du söker så kan personer alltid ändras samt att vissa vågar inte va sig själv i början.

Bra inlägg.
Citera
2020-05-06, 04:17
  #9
Medlem
Psykosensplitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Hur kommer det sig att man vet att man inte passar med personen fastän man bara har lärt känna personen lite? Även fast jag inte känner personen så väl så vet jag att vi inte passar pga av olika anledningar. Tror det dels beror på attityden och personligheten även om personen ser bra ut. Även om det låter klyschigt så spelar faktiskt attityden och personligheten roll. Utseendet spelar också roll.

OBS!! Detta handlar inte om bara om ytlighet! Skriver av mig lite tankar också.

Era tankar?

Jag förstår vad du menar och det är så det är, alla passar inte ihop med alla och det är många faktorer som spelar roll. Personligheten, utseendet, gemensamma saker, åsikter etc etc. Jag har 5 vänner ca som jag klickar bra med, som är mina bästa vänner och sen finns det en hög med andra "vänner" och bekanta som man hälsar på när man går förbi varandra på stan och tar ett litet snack sådär, men inget mer än det.
__________________
Senast redigerad av Psykosensplitt 2020-05-06 kl. 04:22.
Citera
2020-05-06, 04:23
  #10
Medlem
Ibland avger människor också en dålig atmosfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in