Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Hej!
Tror absolut det är en helt okej cykel. Jag har själv kört med Biltemacyklar för 2-3.000 kr till och från jobbet och stan, och de är enligt min åsikt inte ett dugg sämre än de som kostar 6-7 tusen av kända märken.
Upplever själv att MTB är lite mer tungcyklat än en standardcykel, men å andra sidan är de oftast mer robusta. Jag kollade lite på den du länkat till och tycker absolut att den verkar helt okej. Sen kommer du säkert få höra från massa folk att man inte ska köpa Jula och Biltemaskit, men lyssna inte på det, jag har som sagt inte haft mer bekymmer med mina cyklar som är dubbelt så dyra varianter av kända märken.
Stänkskärmar vill man självklart ha om man ska ha den till och från jobb och stan. Nu vet jag inte vilka fästen som finns, men det finns en stor uppsjö eftermarknadsskärmar som kan köpas billigt på Biltema och det brukar alltid finnas något som passar.
Sen ska du självklart ha ordentliga lås också. Men jag tror det är ett helt okej köp.
Blev en "Trek Marlin 7" hos lokal cykelaffär, för de hade Rea på den till slut.
Lite dyrare än jag tänkt mig pga försäljare "lurade" mig att de andra fanns inte i min storlek pga Coronaviruset och lång leveranstid. Sen om det är sant är en anna femma, fördelen med köpa lokalt var att det ingår service på cykeln i 2 år.