2020-05-11, 19:11
Medlem
Hej. Är inställd på att köra min första Ironman till hösten, förutsatt att den blir av. Känner mig rätt säker på löpningen och simningen, men cyklingen har jag mindre erfarenhet av. Har kört ordentligt med spinningpass den senaste tiden men det är ju såklart långt ifrån verkligheten.

Jag har en budget på max 6000kr, vad för märken och modeller bör jag kolla på? För den pengen tänker jag såklart köpa begagnat, håller på att leta via blocket men just nu finns det inget i närheten av var jag bor, misstänker att jag måste hitta någon som är villig att frakta.

*Inte ute efter en tempocykel.
Citera
2020-05-12, 10:53
Medlem
Du tänker dig en vanlig racer då? Jag har ingen större koll på märken och modeller men köpte själv en begagnad racer för några år sedan som jag tycker funkar bra så kör fortfarande på den. Den kostade 4000 tror jag och har tagit mig runt vättern 2 ggr bland annat så det går att hitta grejer som funkar bra för det priset.

Det absolut viktigaste är att storleken är rätt.

Edit: har du inte bil? Förenklar ju blocketletande en del.
Senast redigerad av ensam87a 2020-05-12 kl. 10:56.
Citera
2020-05-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Du tänker dig en vanlig racer då? Jag har ingen större koll på märken och modeller men köpte själv en begagnad racer för några år sedan som jag tycker funkar bra så kör fortfarande på den. Den kostade 4000 tror jag och har tagit mig runt vättern 2 ggr bland annat så det går att hitta grejer som funkar bra för det priset.

Det absolut viktigaste är att storleken är rätt.

Edit: har du inte bil? Förenklar ju blocketletande en del.
Precis, en vanlig racer. Jag har bil, jag letar i en radie på 50 mil men det enda som har dykt upp i min storlek är värstingcyklar för över 15.000kr.
Citera
2020-05-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rerera
Precis, en vanlig racer. Jag har bil, jag letar i en radie på 50 mil men det enda som har dykt upp i min storlek är värstingcyklar för över 15.000kr.

Ok! Var bor du? Borde ju finnas en del på närmare håll tycker jag om du inte har konstig storlek. Kollar du på blocket? Ett tips kan vara köp och sälj på Happyride
https://happyride.se/annonser/
dock befolkas ju det forumet av cykelnördar så kanske svårt hitta ngt billigt ..
Citera
2020-05-12, 15:42
Medlem
https://www.startfitness.co.uk/cycle...c14400m10.html

Ny för 649 pund. Blir väl lite över 6000 iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in