Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-10, 20:33
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillastina3
Intressant att läsa den här tråden 😊

Kul att läsa när köpare värderar en tjänst öppet. Jag kan själv ibland tänka att det är ett högt timpris som kunderna betalar...
Men när jag verkligen tittar på hur mycket tid jag lägger ned på mina kunder utöver själva träffarna så är timpriset inte särskilt högt (chattar och svarar på frågor, skickar bilder, gör mig iordning, restid mm). Räknar man dessutom med tiden vi lägger ned på alla oändliga chattar där potentiella kunder frågar om ditt och datt för att sedan inte boka nån träff så är timpengen verkligen låg.

Tack vare att tjänsten vi erbjuder verkligen är något eftertraktat av män i alla åldrar gör att vi kan få en någorlunda rimlig summa för att tillfredsställa de som inte får sina behov tillgodosedda på annat sätt (räknar nu in både de som inte får ligga, de som inte orkar/hinner leta på andra ställen, de som tänder på att betala för sex, alla de andra som av olika anledningar väljer att köpa sexuella tjänster).

Verkligen!

Jag tror många tänker att timpriset är vår timpenning, men det är ju långt ifrån sanningen. Jag lägger ner ungefär en femtedel av totaltiden på bokningstid.

Jag tycker att många av mina lyxnöjen är för dyra, men de blir knappast billigare för det. Lite grundskole- eller åtminstone gymnasieekonomi för de som missat: rätt pris sätts av marknaden.
Citera
2024-04-10, 21:14
  #230
Medlem
FestligPersikas avatar
Jag kan bara tala för hur jag som enskilt "luder" tänker med min prissättning, men mitt lägsta arvode är en bit högre än vad de flesta tar i Stockholm, men ju längre tid man bokar desto förmånligare (lägre) blir timtaxan för kunden. Anledningen till det är att en träff kräver mycket förberedelse för mig och jag lägger ner mycket tid på att träffen ska bli så bra som möjligt, plus att jag bor en bra bit från stan och tycker inte att det är värt att lägga ner all den tiden på en kortare träff + restid om jag inte tycker att jag blir tillräckligt kompenserad för det. Dessutom vill jag helst ha längre träffar, så därför har jag satt mitt arvode så att det ska locka till att boka just längre träffar.

När jag började som eskort hade jag dock lägre priser och träffade fler kunder, men då hade jag också mer tid och ork för träffar. Jag tjänade också mer som eskort då än jag gör nu, men då var eskortandet min huvudsakliga inkomstkälla. Nu jobbar jag heltid och har en vanlig lön som jag lever bra på och jag är inte beroende av eskortandet på samma sätt, så jag tycker att det är okej att tappa eskortinkomst genom höga arvoden.
__________________
Senast redigerad av FestligPersika 2024-04-10 kl. 21:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback