Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-05-13, 22:20
  #25
Medlem
1000 gånger bättre än autogiro som en massa skit går på som man glömmer och det bara dras. Här måste man godkänna själv. Mycket bättre som e faktura typ.
Citera
2020-05-13, 22:50
  #26
Medlem
Funktionen är föraktiverad i Android. Såg det på min reservmobil.
Citera
2020-05-13, 23:27
  #27
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ja för kriminella gillar ju i regel digitala spår och bank-ID i samband med sina illegala transaktioner..
Det är inget problem, finns gott om målvakter
Citera
2020-05-14, 00:21
  #28
Medlem
Jthunderas avatar
Kan väl vara smidigt om man ska dela något och inte är på samma plats. Jag köper biljetter typ och skickar dig förfrågan om pengar på swish. Man slipper några klick eftersom man inte messar summan i en annan app...
Citera
2020-05-14, 14:10
  #29
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Till skillnad från TS (?) tror jag detta kommer att fungera utmärkt. Det måste dock finnas någon slag Anmäla-funktion, där man kan anmäla tiggeri och falska fakturor. De som skickar sådana måste bli avstängda på en gång. Min egen erfarenhet är att 99% av svenskarna är hederliga och inte missbrukar funktioner.

Jag ser tvärtom en stor tillväxt-potential här. Säg att man kan betala McDonalds med swish? Det saknar mina barn. Att man kan betala Telia-räkningen med swish? Att man helt ersätter alla pappers-räkningar med swish-räkningar? Att man har en area i swish "Räkningar"? Osv.

Min lilla hemsida som säljer varor, vore så trevligt om köparen bara klickade i sitt swish-nummer så kom det automatiskt en swish-faktura från min hemsida. Helt utan teknik från min sida, vilket sparar kostnader.

Swish är fantastiskt, jag hoppas de fortsätter utveckla i hög fart. Vi måste bli av med sedlar och mynt, även för gamlingar. Om vi blir av med VISA på samma gång, ett USA-företag som kontrollerar svenskars betalningar och tjänar pengar på oss, så är det inte heller fel. Kort känns så gammaldags. Alla mina kunder och mina barn älskar swish.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-05-14 kl. 14:12.
Citera
2020-06-30, 13:44
  #30
Medlem
simba_rocks avatar
Är det någon som har erfarenhet av nya funktionen i Swish ?

'Funktionen innebär att en betalningsförfrågan skickas med ett på förhand ifyllt belopp och eventuellt ett meddelande om vad betalningen avser.

För den som mottar förfrågan är det bara att godkänna förfrågan, kontrollera samt signera betalningen med bank-ID.'
Citera
2020-07-01, 00:10
  #31
Medlem
Hade dessa människor inte fallit för en swishbluff så hade de fallit för en annan bluff, kanske guldsäljare vid vägkanten.
Såna människor går inte att skydda.
Citera
2023-05-27, 21:49
  #32
Medlem
Haha, jag är bekant med en som skickar förfrågningar till 30-50 random folk i 65+-åldern som får iaf 300-1000 spänn om dagen på detta sätt.
Han fick en utredning på sig efter 100k+ från polisen, men han hävdade att han skickat förfrågan till fel nummer bara.

"-Ja, men du har ändå fått pengar du inte har rätt till?"

Ja, visst har han det. Men hur ska de bevisa att de inte var skyldig han det "off the record"?

Han håller på än idag, två år senare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in