Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Här är länken till
Thomas Gjutarenäfves Youtubekanal:
https://www.youtube.com/@thomasgjuta...tab9099/videos
Och här är hans bio: "Jag är journalist och reporter, skådespelare, dokumentärfilmare samt regissör/producent av egna filmer. Dessutom Civil- och Nationalekonom i botten, från Lunds universitet."
Jag har ingen koll på vem
Thomas Gjutarenäfve som driver kanalen är och inte heller Google är till någon större hjälp. Den första videon (jag har bara sett den ännu) med den 85-årige f.d polismannen (och fängelsekunden) var lite intressant, han tog tid på sig att tala till punkt men om man skruvar upp uppspelningshastigheten så går det att lyssna på honom, frispråkig minst sagt.
Ett av hans citat (kanske inte ordagrant):
"Ut ur rummet bögdjävel" som hans chef tydligen sa till
Ebbe Carlsson när han la näsan i blöt.
Intressant att han med bestämdhet hävdar att han vet vart samtliga band med telefonavlyssningar är, hoppas dom kommer fram snart.
I den här härvan så hävdar jag att
Hans Dahlgren som satt i Palmes dementigrupp tillsammans med Holmer och Ebbe Carlsson sitter på viktig information, han är den enda som lever fortfarande från den gruppen, han har klarat sig oförskämt bra under alla dessa år och är klart värd en ordentlig genomlysning.
/Provokatör
Ja kommer dessa band fram så får den breda allmänheten en god lyssning i självaste Rapport!
Nej, skulle inte tro det.
Dessa band är naturligtvis högvaluta , Polisen är ovanligt frispråkig men jag uppfattar honom som ärlig.
I en annan intervju är Eva med (14 år vid tillfället) det "blurras" när hon säger namnen men det går att läsa via läpprörelser.
Har dock lite svårt att se när de diskuterar en välkänd författare.
Det var en annan tid på 70-talet i Sverige , att köpa sex verkar i vissa kretsar lika enkelt som att handla mjölk till middagsbordet.
Lättare att veta priset på 1 timmes massage, än vad en liter mjölk kostar!
Men en hög politiker borde förstå att en utpressningsituation , då från främmande makt , är möjlig!
Det är många inom Socialdemokraterna som klarat sig undan etik och moral och detta mörkande , de får så mycket hjälp från rättstaten.
Ja Hans Dahlgren har klarat sig elegant genom åren...under Tsunamin -Thailand var han den på UD som klarade sig bäst!