Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-15, 15:12
Medlem
BigFatCones avatar
Som före detta moderator i det forumet så är det egentligen jag som ska bära hundhuvudet. Jag borde ha haft ögonen på den. I vanliga fall så är användarna i det forumet seriösa och intresserade av att diskutera ämnet, även om det kanske är en smula konstigt eller vad fan som helst. Tråden börjar ju helt seriöst och användarna verkar mestadels vara intresserade av att ta reda på om det ligger något i påståendet.

Jag har gjort en hel del ingrepp i tråden men det har alltid vara insprängt i vad som verkar vara en seriös diskussion om det hela. Jag anser nämligen att hur osannolikt en trådstart än är, så ska man förhålla sig till den som om att det är sant. Kan man på något sätt bevisa på att det inte är sant, så ska det räcka det här. Om man inte då har ett seriöst motinlägg att komma med.

Vad man inte ska göra är att tramsa loss.

Jag är besviken både på mig själv som slackade, och på dom som passade på att svika det förtroende som delforumet i allmänhet avnjöt.

TL;DR: Det var mitt fel, jag borde haft bättre koll på tråden.
Citera
2020-05-15, 15:26
Moderator
Psilosophers avatar
Stiltontråden är nu upplåst och flyttad till Övriga droger.
Citera
2020-05-15, 15:34
Moderator
Psilosophers avatar
PM-konvo med TS, for posterity:
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Hej,

Jag har nu följt regelverket och tagit kontakt med admin och admin5.
Härmed yrkar jag på att min klagomålstråd låses upp och blir öppen för diskussion.

(FB) Stilton-tråden blev låst - Flashback i totalt fritt fall

Mvh,
Stilton innehåller ingen psykedelisk substans* helt enkelt, så därför kan inte tråden generera annat än trams och off topic.

* Sägs innehålla tryptofan som är en aminosyra och tillika prekursor för serotonin och andra tryptaminer, men en sån diskussion hör hemma i kemiforumet.

Jag har trots detta tagit upp frågan internt för att strikt följa protokollet.

Mvh,
Psilo

Ett urdrag av trådar som indirekt diskuterar psykedeliska substanser.
Det är således en subjektiv bedömningsfråga. Logiskt sett bör du låsa alla dessa trådar.

(FB) Illusion water
(FB) Docklands?
(FB) Psykonauters politiska uppenbarelser!
(FB) Butangas
(FB) "Holotropic tripp" - Någon mer som svimmade/trippade i skolan?
(FB) Paul Stamets gästar återigen Joe Rogan. Mycket intressant avsnitt!
(FB) Belladonna? (Deliriant, är det verkligen en psykedelisk substans?*)

Förövrigt så är det inte känt ifall Stiltons psykedeliska effekter beror i strikt bemärkelse på tryptofan, MOAn är betydligt mer komplex. Svampen i osten kan mycket väl vara psykedelisk då den är en kusin till arten av mjöldryga som LSD utvinns ur..
Jag tar ju ärenden vartefter de dyker upp (ganska nytillträdd), och en del övervägningar är svåra. Jag friar hellre än fäller faktiskt, delforumet ska vara kul och ha högt till tak.

Eventuellt kan tråden låsas upp och flyttas till lämpligt delforum, men i psykedeliska substanser är den körd tyvärr.

/P.

En subjektiv tolkningsfråga käre Filosof..
Jag inväntar på domslutet (hoppas du har CCat alla PM-konversationer*) av admins då våra åsikter är irrelevanta i jämförelse med den styrande eliten.
Nu låter vi ärendet ha sin gång tycker jag, ingen idé att riva upp himmel och jord över detta

Vad brukar handläggningstiden vara av ärenden av denna magnitud ?
Jag hoppas verkligen att det fast-trackas..
Citera
2020-05-15, 16:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
PM-konvo med TS, for posterity:

Vilken motivering framfördes för att flytta den till Övriga droger?
Citera
2020-05-15, 16:42
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Vilken motivering framfördes för att flytta den till Övriga droger?
Berörd mod erbjöd sig ta hand om tråden helt enkelt. Motivering till flytt från psy-sub har du redan fått.
Citera
2020-05-15, 16:43
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Berörd mod erbjöd sig ta hand om tråden helt enkelt. Motivering till flytt från psy-sub har du redan fått.

Åsyftar du på vår PM-konversation?
För att Stilton inte anses vara psykedeliskt?
Citera
2020-05-15, 17:35
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Åsyftar du på vår PM-konversation?
För att Stilton inte anses vara psykedeliskt?
Just precis så. Finns ju gott om substanser som svänger till det betydligt värre än stilton som ändå inte platsar.

Föreslår att vi släpper och går vidare nu
Citera
2020-05-15, 18:40
Medlem
Aspsusas avatar
Också om jag kan förstå TS upprördhet över att Stilton-tråden initialt låstes, så måste jag säga att jag är tacksam över mod Psilosophers kanske förhastade åtgärd: utan den hade denna tråd aldrig dykt upp här, och jag hade aldrig ens anat att det fanns en drog-tråd om ost, isynnerhet Stilton.

Som samboende med en gravt ostberoende brukare, som också är periodare på Stilton (och Gorgonzola), kommer jag att följa tråden med intresse, nu när jag vet om att den existerar.

Stort tack till alla inblandade!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in