Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-15, 15:45
  #1
Medlem
Köpte ett paket Valerina Forte, för att dämpa ångest jag kan få i vissa situationer.
Har aldrig tagit något tidigare som dämpar detta och vill helst inte gå på recept pga risken att fastna osv.

Är dessa effektiva mot oro/ångest?
Hur många ska man ta per dag och när? (Står att det kan ta 2-4 veckor innan de börjar ge riktig effekt)
Citera
2020-05-15, 15:57
  #2
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Jag har tagit såna ett par gånger för att försöka sova när jag tagit för många imovane så jag blivit utan någon vecka. Tar man 6-8 stycken timmarna innan läggdags och 4 till när man lägger sig känner man sig lite pömsig, men bara de första kvällarna, sen händer ingenting hur mycket man än tar. Jag blir risig i kistan och känner mig lite smårutten inombords.
__________________
Senast redigerad av HeddonBorborello 2020-05-15 kl. 16:00.
Citera
2020-05-15, 19:50
  #3
Moderator
Tystnads avatar
Helt värdelöst och bortkastade pengar!

tog det en ggr då jag har/hade sömnproblem, totalt verkningslösa.

Möjligt det kan ha en viss mild rogivande upplevelse för enstaka individer men inte för merparten.

Naturmediciner är som regel verkningslösa eller har ytterst begränsad effekt.

mitt råd ; Köp INTE spara dina pengar
Citera
2020-05-15, 22:16
  #4
Medlem
Port-charlottes avatar
Be att få lergigan utskrivet av VC, de fungerar lite bättre iaf hos mig. Dock är de ganska klena.
Tar udden av ångest på sin höjd. Mvh port Charlotte
Citera
2021-11-26, 19:00
  #5
Medlem
Vill bara lägga till tråden att Valerina och andra vänderot produkter absolut fungerar. Speciellt mot oro tycker jag dem är riktigt bra! Man blir även trött men personligen drömmer jag hemskt så tar de enbart dagtid mot oro/ångest som behovsmedicin.

Har tidigare ätit Benzo, Lyrica, z-analoger och allt annat. Det inte samma som dessa men ger absolut en märkbar lugnande effekt. Fungerar skitbra mot oror och ångest från cs tex elvanse osv. Rekomenderas istället för bli beroende av Benz som i längden gör din ångest så mycket värre!
Citera
2024-04-14, 12:59
  #6
Medlem
Tidsresenarens avatar
Valerina Forte har funkat ypperligt bra för mig, har tagit tre till natten i tre nätter nu och man får ett väldigt skönt rus plus somnar ganska snabbt. Det påminner faktiskt lite om Imovane, fast mindre kemisk och mer naturlig känsla i ruset.

I morse tog jag fyra till för att somna om, vilket gick ypperligt bra. Återkommer i tråden om jag upplever försämringar eller förändringar i effekt.

Det stämmer att man kan drömma på dessa, men har inte upplevt något obehagligt. Det skumma eller negativa i drömmarna tolkar jag mer som att kroppen bearbetar negativ energi eller trauma, något som jag nämligen jobbar mycket med under dagtid.

Jag lever sunt i övrigt, vilket jag tror påverkar väldigt mycket huruvida man får bra eller dålig effekt av denna. Därmed inte sagt att de som får dålig eller ingen effekt lever osunt, det är nog individuellt. Jag jobbar mycket mentalt på min vakna tid, vilket kanske också påverkar att jag blir mer ”känslig” eller ”mottaglig” av effekten.
Citera
2024-04-15, 21:06
  #7
Medlem
snooper123s avatar
Hej har köpt Valeria på apoteket för att ta till sömnen. Hur lång tid tar det innan det verkar?
Citera
2024-04-15, 22:00
  #8
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej har köpt Valeria på apoteket för att ta till sömnen. Hur lång tid tar det innan det verkar?
Räkna med 45 min,ta maxdos,
Jag tog valeriana när jag var yngre,tycker det var helt okej för sömnen och oro
Citera
2024-04-16, 20:46
  #9
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Räkna med 45 min,ta maxdos,
Jag tog valeriana när jag var yngre,tycker det var helt okej för sömnen och oro
Tack!
Ja jag har faktiskt börjat sova bättre på dem. Men jag blir väldigt trött på morgonen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback