Flashback bygger pepparkakshus!
2006-04-01, 13:47
Medlem
Rains avatar
Hej alla glada Hr kan vi diskutera allt om spelet Worms Open Warfare! Sjlv tycker jag det r ett av dem bsta worms spelen! hade gott.
Citera
2006-04-02, 12:42
insomnias avatar
r det utkommet efter Worms 4 Mayhem? Inte spelat isf.

Men fet p trdtiteln. gnad.
Citera
2006-04-02, 17:44
Medlem
Johnny Walkers avatar
Byter namn p trden och frstr det roliga.
Citera
2006-04-02, 20:12
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Hur serist r det med Worms?
www.cbc-wwp.com
http://gameshadow.ga.ohost.de/
www.worm-net.com
Citera
2006-04-02, 20:47
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Jag ser WoW som serist, man har en gubbe och ett ml. Vad r mlet i worms? dda flest feta maskar?
Det krvs en thelvete massa taktik om du spelar mot en skicklig spelare, det r inte bara att kra en bananbomb i taket och tro att du ska vinna. Sen att utvecklarna har valt att gra spelet oerhrt humoristiskt r ju inte direkt en nackdel... :P

Synd bara att det gtt utfr med serien sen de prvade p att gra allt i 3d. De borde fortsatt med den hrliga 2dn.
Citera
2006-04-03, 08:52
Medlem
wikros avatar
Worms har alltid legat varmt om hjrtat, enda sedan "Worms" och "Worms: United". Worms2 r nog, och kommer alltid frbli, det absolut bsta Worms-spelet ngonsin. Worms armageddon har inte samma frihet som Worms2, Worms world party hade om ngot nnu mindre frihet men bttre onlinefrmgor.

Nr Worms 3D kom var jag skeptisk, och jag hade rtt i mitt antagande om att det skulle bli skit. Det jag strde mig mest p var att vattnet som omgav varje bana vara s sjukt mycket strre n landmassan man slogs p, vilket led till att 90% av alla allt ddande var genom drunkning.

I worms 3D r den enda taktiken att sprnga ner motstndaren i vattnet, just fr att det r s frbannat ltt och det enda effektiva, dessutom var kontrollerna och sttet att sikta grovt jobbigt.

Nr dom sedan fick fr sig att gra Worms: Forts under siege blev jag riktigt lack. Bygga baser som man sedan attackerade ifrn. Vafan? Fr att inte nmna att dom brjade spy ut massor av verdrivna vapen i och med 3D. Visst, betongsna och gammal krring r ju klassiker, men nu r det 90% ltsasvapen, vilket gr att det inte knns som ett krig mellan maskar lngre.

Nu nr Worms4 kommer kan ni satsa stora summor p att jag inte ens kommer prova det. Nu har dom dessutom sett till att varje mask kan ha p sig ckliga kostymer, mer fjantiga vapen, smre koncept, samma motor och ingenting nytt. Det r en skam.

Nr jag hrde talas om Worms open warfare dremot blev jag riktigt glad. Jag har alltid fantiserat om Worms i handhllet format. Visst, det fanns till Game boy color, men det var riktigt dligt och trkigt.

Nu r det bara hoppas att det nya handhllna Worms tagit efter Worms2 mer n de efterfljande titlarna, det r i alla fall 2D. P Nintendo DS tror jag dessutom att det kommer bli fetingbra i och med TouchScreen.

Glmde nmna att i Worms Open Warfare har dom gjort remakes p alla gamla klassiska filmer, frn Worms till Worms2 med ny cellshading! Jag knde nostalgin flda genom kroppen nr jag tittade p dom, samtidigt som dom hade blivit mycket snyggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in