2006-04-01, 13:50
Medlem
Måste gå ner några kg till sommaren och nu börjar jag bli lite stressad.

Har tänkt börja jogga cirka 3 ggr i veckan när det blir varmare men jag kommer nog inte hinna gå ner tillräckligt snabbt så jag funderar på att testa måltidsersättning till frukost och lunch för att sedan äta riktig mat till middag.

Vad tror ni om det?

Är det hälsosamt?

På gymgrossisten.com säljer dom en produkt som jag funderar på, den heter diet-pro, är det någon som har någon erfarenhet?

Tacksam för svar
Citera
2006-04-01, 16:25
Medlem
skippa diet-pro, köp deras milk-90 istället! den fungerar bättre som måltidsersättare.
Citera
2006-04-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psilocybin
skippa diet-pro, köp deras milk-90 istället! den fungerar bättre som måltidsersättare.

Är inte den för folk som styrketränar?
Innehåller den allt jag behöver istället för att äta vanlig mat?
Tror du det funkar bra om jag dricker måltidsersättning istället för frukost, lunch?
Citera
2006-04-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlms Finest
Tror du det funkar bra om jag dricker måltidsersättning istället för frukost, lunch?
Jag levde på bara måltidsersättning i 6 veckor, och 2 ersättning och 2 mål mat 4 veckor innan det. Den dieten, tillsammans med träning gav en viktminskning på 30 kilo under 3 månader, så visst fungerar det.
Allt handlar ju om att du ska få i dig mindre energi än vad du förbrukar.
Citera
2006-04-02, 21:09
Medlem
marie006s avatar
Cambridgekuren funkar bra, man kan gå på bara kuren eller byta ut måltider, läs här:

http://www.cambridgekuren.se/
Citera
2006-04-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claes_77
Jag levde på bara måltidsersättning i 6 veckor, och 2 ersättning och 2 mål mat 4 veckor innan det. Den dieten, tillsammans med träning gav en viktminskning på 30 kilo under 3 månader, så visst fungerar det.
Allt handlar ju om att du ska få i dig mindre energi än vad du förbrukar.

Hur mådde du? Gav måltidsersättningarna dig tillräckligt av det dagliga behovet av allt viktigt för att du inte skulle vara trött och hängig? Vad använde du för måltidsersättning förresten?
Citera
2006-04-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlms Finest
Måste gå ner några kg till sommaren och nu börjar jag bli lite stressad.

Har tänkt börja jogga cirka 3 ggr i veckan när det blir varmare men jag kommer nog inte hinna gå ner tillräckligt snabbt så jag funderar på att testa måltidsersättning till frukost och lunch för att sedan äta riktig mat till middag.

Vad tror ni om det?

Är det hälsosamt?

På gymgrossisten.com säljer dom en produkt som jag funderar på, den heter diet-pro, är det någon som har någon erfarenhet?

Tacksam för svar
skippa måltidsersättning. dra ner på kolhydraterna öka proteinerna.
käcka var 2:e timme mycke grönsaker, kyckling, kött och kanske lite potatis.
drick mycke vatten
istället för att jogga 3 gånger i veckan kan du gå morgon promenader på fastande mage.
Citera
2006-04-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strongis
istället för att jogga 3 gånger i veckan kan du gå morgon promenader på fastande mage.

På vilket sätt påverkar det förbränningen att gå en promenad på fastande mage, jämfört med om man precis har ätit?
Citera
2006-04-03, 05:14
Medlem
den blir bättre.
Citera
2006-04-03, 05:36
Medlem
WSEs avatar
Jag tycker sånt innehåller för mycket kalorier och kolhydrater när man ändå inte blir mätt av det. Rent kött kan du äta dig mätt och belåten på och ändå gå ner i vikt. Lite enfaldigt, men är du ingen fjollig, pulverätande bodybuilder är du säkert man nog att klara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in