Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-20, 19:42
  #1
Medlem
NickeNicknames avatar
Körde i kväll lite bokning med hotellnätter till Vinterns resa (ja jag vet tveksamt) men fick en del bra deals som sparade mig några fulinglappar,bokat via Hotels,com
Och blev lite fundersam,
Första bokningen var med SAS kredit kort (Mastercard via SEB) gick inte igenom med motiveringen banken kunde inte verifiera dina uppgifter,
Och testade med mitt Circle K kort ,som åxå är utfärdat via SEB,funkade hur bra som helst,,

Nästa prov
Nästa bokning tog en bokning via mitt Amex green Card, samma där kunde inte verifiera mitt kort,testade då mitt Santander Mastercard och visst funkade perfekt,,
Även hos Forex VISA (Nordea) funkade det att boka rum
WTF är skillnaden?
Nån?
Citera
2020-05-20, 20:51
  #2
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Körde i kväll lite bokning med hotellnätter till Vinterns resa (ja jag vet tveksamt) men fick en del bra deals som sparade mig några fulinglappar,bokat via Hotels,com
Och blev lite fundersam,
Första bokningen var med SAS kredit kort (Mastercard via SEB) gick inte igenom med motiveringen banken kunde inte verifiera dina uppgifter,
Och testade med mitt Circle K kort ,som åxå är utfärdat via SEB,funkade hur bra som helst,,

Nästa prov
Nästa bokning tog en bokning via mitt Amex green Card, samma där kunde inte verifiera mitt kort,testade då mitt Santander Mastercard och visst funkade perfekt,,
Även hos Forex VISA (Nordea) funkade det att boka rum
WTF är skillnaden?
Nån?

Har du fått kortet nydligen eller utbytt?
De skickade ut ett nytt kort till mig och när jag skulle handla blev det tvärstopp för de spärrar kortet för internetköp som inte kan verifieras med MasterCard Secure.
Då var man tvungen att gå in på (i mitt fall) Eurocards webbsida och välja "Öppna upp en timma" eller "Alltid öppet".
__________________
Senast redigerad av Smurfanerlite 2020-05-20 kl. 20:56.
Citera
2020-05-20, 20:54
  #3
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Har du fått kortet nydligen eller utbyt?
De skickade ut ett nytt kort till mig och när jag skulle handla blev det tvärstopp för de spärrar kortet för internetköp som inte kan verifieras med MasterCard Secure.
Då var man tvungen att gå in på (i mitt fall) Eurocards webbsida och välja "Öppna upp en timma" eller "Alltid öppet".
Absolut inte diversierad kort alla Mastercard Visa,fatar nada?
Citera
2020-05-20, 21:06
  #4
Medlem
Duerfs avatar
Resebolag och hotellsiter använder oftast inte 3D Secure så lite beroende vad du har för bank kan du behöva öppna ditt kort för alla internetköp. Sedan med kreditkort kan det vara så att om du fått ett utbyteskort har det inte blivit aktiverat förrän du använt kort med chip och pin-kod i en butik eller bankomat.
Citera
2020-05-20, 21:22
  #5
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Resebolag och hotellsiter använder oftast inte 3D Secure så lite beroende vad du har för bank kan du behöva öppna ditt kort för alla internetköp. Sedan med kreditkort kan det vara så att om du fått ett utbyteskort har det inte blivit aktiverat förrän du använt kort med chip och pin-kod i en butik eller bankomat.
Sorry nej, men ok SAS mastercard via SEB FUNKAR INTE
Circle K via Mastercard VIA SEB funkar Därav funktionen
Citera
2020-05-20, 22:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Sorry nej, men ok SAS mastercard via SEB FUNKAR INTE
Circle K via Mastercard VIA SEB funkar Därav funktionen
Ser ut som att SEB redan tar ut höjd för att SAS skall gå putt.
Citera
2020-05-21, 10:29
  #7
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Ser ut som att SEB redan tar ut höjd för att SAS skall gå putt.
HaHa ja det kanske,men troligt nej, frågan kvarstår jaf var inne och kollade mina uppgifter på deras sida och JA jag har ikryssat att ALLA köp på nätet är tillåtna,skumt, men skickat en fråga till dom ,men gissar på att förklaringen blir "problemet ligger hos Hotels.com"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in