Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-05-29, 00:35
Moderator
Ancistruss avatar
Rubrik ändrad.

Skandalöst: Sigtuna kommun spenderade 36 829 kr/dygn på ensamkommande barn (dom) --->
Skandalöst: Sigtuna kommun spenderade 36 829 kr/dygn för varje ensamkommande barn (dom)

/Mod
Citera
2020-05-30, 03:38
Moderator
Ancistruss avatar
Rubrik ändrad igen eftersom den förra inte fick plats. (Ja, det var klantigt av mig att inte upptäcka det...)

Ny rubrik: Sigtuna kommun spenderade 36 829 kr/dygn för VARJE ensamkommande barn (dom)

/Mod
Citera
2020-05-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
https://samnytt.se/s-styre-betalade-...ensamkommande/

Jag är dock inte säker på att gemene man förstår att detta handlar om dygnskostnad per "barn". Har bett mod justera trådrubriken så att detta framgår.

Vart framkommer det att det rör sig om 1 barn? Har skummat domen men ser inte att det nämns något antal.
Citera
2020-06-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchantaReller
Vart framkommer det att det rör sig om 1 barn? Har skummat domen men ser inte att det nämns något antal.
Ett vårddygn = vård av en person i ett dygn.
Citera
2020-06-04, 23:59
Medlem
Nu är jag trött... Kan givetvis vara fler barn, med dygn uppdelat sinsemellan

Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Ett vårddygn = vård av en person i ett dygn.

Men borde inte Sigtuna kommun då söka ersättning för ett mycket större belopp? Eftersom kommunen har fler än ett ensamkommande barn. Söker de verkligen ersättning för ett barn i taget?
Senast redigerad av SchantaReller 2020-06-05 kl. 00:02. Anledning: Nu är jag trött...
Citera
2020-06-05, 03:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Fantastiskt! Töm kassan.
Citera
2020-08-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchantaReller
Men borde inte Sigtuna kommun då söka ersättning för ett mycket större belopp? Eftersom kommunen har fler än ett ensamkommande barn. Söker de verkligen ersättning för ett barn i taget?
Ursäkta sen respons... Man ville totalt ha 6,7 miljoner och fick ca 5,7 av dessa. Det framgår av siffrorna i trådstarten hur många vårddygn detta skulle ersätta, men tror inte det fanns någon uppgift om exakt hur många olika "barn" som berördes. Observera också att detta enbart gällde kostnader för ett enda kvartal; fjärde kvartalet 2016.

Det är alltså fullt möjligt att årskostnaden för enbart ensamkommande, enbart i Sigtuna, enbart 2016 - motsvarade 6,7 x 4 = 26,8 miljoner kronor.
Citera
2020-08-05, 00:59
Avstängd
31G350125s avatar
Sigtuna kommun är ökända för sin sosse korruption ,där kommunalrådet gav sina landsmän en massa förmåner.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in