2020-05-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonnyman
Alla ungdomar lyssnar inte på dem men borde iallafall ha hört talas om de. Deras musik spelas på högtalare i skolan och på nästan alla hemmafester.
På mina barns skola spelas ingen förortsrap över huvud taget enligt vad mina barn säger. Inte på några hemmafester heller för den delen. Beror förmodligen på att mina barns kompisar inte heller lyssnar på sådan musik. Verkar som att det är mest House som gäller, tillsammans med en del rock/hårdrock.

Kan tillägga att det bara går uppskattningsvis 2-3 % invandrare på mina barns skola.
Senast redigerad av peter_pung 2020-05-27 kl. 18:58.
Citera
2020-05-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Ja, Dre Lows mest spelade låt på youtube har varit uppe i 8 månader och fått 6.6 miljoner visningar.

Carolas mest spelade låt har varit uppe i 12 år och fått 3 miljoner visningar.

Du kan väl ändå inte på allvar mena att Dree Low är mer känd än Carola? Registrerade visningar på Youtube ger jag inte mycket för, då bevis finns på hur mycket det fuskas.
Citera
2020-05-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
På mina barns skola spelas ingen förortsrap över huvud taget enligt vad mina barn säger. Inte på några hemmafester heller för den delen. Beror förmodligen på att mina barns kompisar inte heller lyssnar på sådan musik. Verkar som att det är mest House som gäller, tillsammans med en del rock/hårdrock.

Kan tillägga att det bara går uppskattningsvis 2-3 % invandrare på mina barns skola.

Okey, vad har det med saken att göra? På mina fester spelas det inget dansband! Jag bryr mig väl inte om nån i Vikingarna har slickat en grogghora backstage!
Senast redigerad av dicf 2020-05-27 kl. 20:38.
Citera
2020-05-27, 20:31
Medlem
Citat:
Du kan väl ändå inte på allvar mena att Dree Low är mer känd än Carola? Registrerade visningar på Youtube ger jag inte mycket för, då bevis finns på hur mycket det fuskas.

Bland åldersgruppen vi sitter och diskuterar så är jag 100 % säker att Dre Low är 100 gånger populärare än Carola. Skit i youtube då. Kolla valfri streamingtjänst.
Citera
2020-05-27, 23:38
Medlem
Citat:
Jag gillar viss hiphop/rap. Roffe Ruff är helt fantastisk för att ta ett exempel.

Latin Kings var också riktigt bra på sin tid. De rappade också om vapen och olagligheter men gjorde det med viss humor och självdistans.

Skillnaden är att dagens förortsrappare verkar vara korkade nog att leva som de lär. Grabbarna verkar seriöst tycka att det är skitcoolt att sälja knark, ju större partier man säljer i ett svep desto coolare är man. Man rappar också gärna om hur cool man är som har massa vapen hemma. Det roligaste av allt är att dessa vapen de facto ligger hemma när polisen gör husrannsakan.

Sen är det absolut inte musikskapande på riktigt. Man köper eller får ett beat. Sedan skriver man en riktigt dålig jävla nödrimmad text om knark, vapen, horor och att man själv är den mest respekterade gangstern. Nyskapande? Nja.

Det är helt otroligt hur brända alla nya unga rappare verkar vara. Dom verkar torska på löpande band för riktigt grova brott. Det är fascinerande hur jävla korkade denna generation är.
Citera
2020-05-28, 03:17
Medlem
Kan en mod rensa upp i tråden lite?
Jag bryr mig inte om du eller dina barn lyssnar på dree low.

Har det kommit något nytt? Har dree low dementerat ryktena på någon social media?
Citera
2020-05-28, 13:07
Medlem
Citat:
Säg det till den som påstod att ALLA ungdomar vet vem Dree Low är istället. Mitt inlägg var ett svar för att bevisa motsatsen.
Sluta lev i en bubbla, alla under 20 vet vem han är
Citera
2020-05-28, 23:00
Medlem
Så! Nu får ni klippa av pratet om musik och annat som inte hör till tråden. Diskutera brottet dvs vapenbrottet eller för det relaterade händelser och personer. Bakning, musik och annat kan ni ta i en tråd för sånt.

Är det någon som hört något mer om var husrannsakan gjordes? Om det var i hans föräldrahem eller annanstans tex?
Citera
2020-05-29, 02:17
Medlem
Citat:
Jag gillar viss hiphop/rap. Roffe Ruff är helt fantastisk för att ta ett exempel.

Latin Kings var också riktigt bra på sin tid. De rappade också om vapen och olagligheter men gjorde det med viss humor och självdistans.

Skillnaden är att dagens förortsrappare verkar vara korkade nog att leva som de lär. Grabbarna verkar seriöst tycka att det är skitcoolt att sälja knark, ju större partier man säljer i ett svep desto coolare är man. Man rappar också gärna om hur cool man är som har massa vapen hemma. Det roligaste av allt är att dessa vapen de facto ligger hemma när polisen gör husrannsakan.

Sen är det absolut inte musikskapande på riktigt. Man köper eller får ett beat. Sedan skriver man en riktigt dålig jävla nödrimmad text om knark, vapen, horor och att man själv är den mest respekterade gangstern. Nyskapande? Nja.

Du la den jätte fint.
Citera
2020-05-29, 02:19
Medlem
Hur mycket tjänar dem ens? Går snack om att det är 35 lax per mille stream, men tror knappast det då det krävs mer än bara ” 35 per mille ” för avtal genom Spotify.

Finns det ett sätt o se det?
Citera
2020-05-29, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axwell1
Hur mycket tjänar dem ens? Går snack om att det är 35 lax per mille stream, men tror knappast det då det krävs mer än bara ” 35 per mille ” för avtal genom Spotify.

Finns det ett sätt o se det?
Kollar man här så verkar det stämma, allt från 4 öre stream till 12 öre stream. Ett par år sedan så det kanske justerats lite. Men man måste nog vara madonna eller bruce om man ska bli fet på spotify.
https://www.lira.se/fran-oren-till-t...na-pa-spotify/
Citera
2020-05-29, 14:25
Medlem
Dree lägger ändå upp saker på hans ig story
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in