Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vem/vilka låg bakom mordet?
Christer Petterson
6,70%
48 röster
Christer Andersson
21,09%
151 röster
Skandiamannen
24,58%
176 röster
Victor Gunnarsson
1,40%
10 röster
Sydafrika
6,42%
46 röster
Polisen
5,45%
39 röster
Säpo
6,15%
44 röster
Stay Behind
3,77%
27 röster
Okänd ensam gärningsman
3,49%
25 röster
PKK
0,98%
7 röster
Chile
0,14%
1 röster
CIA
2,93%
21 röster
RAF
0,14%
1 röster
Ustasja
0,14%
1 röster
Röda Brigaderna
0,14%
1 röster
Ostkustfiskarna
0,42%
3 röster
EAP
0,14%
1 röster
Lisbeth
2,37%
17 röster
Självmord
0,98%
7 röster
Hans Holmer
0,42%
3 röster
Leif GW Persson
3,49%
25 röster
Jan Guillou
1,96%
14 röster
Annat alternativ
6,70%
48 röster
2020-06-13, 23:32
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Jansson
Jo, man kan argumentera för att KP i sin egenskap av åklagare inte skulle ha pekat ut någon gärningsman men personligen tycker jag det var bra att de presenterade vad de kommit fram till. Allsköns privatspanare och journalister har redan pekat ut alla från familjen Palme till Ted Gärdestad så jag förstår inte varför just detta är så känsligt.

Många är bombsäkra på vem som inte mördare Palme, hur ni nu vet det? Därför väntar jag på att ni ska bevisa detta men när jag får höra de alternativa teorierna, så är de generellt mycket sämre än KP:s.

Och eftersom SE sköt Palme så höll han självklart i ett vapen.

Din sista mening där..känns en aning jobbig..:-)
Först bestämmer man mördaren,och sedan så bestämmer man att han har ett vapen..trots inga som helst belägg för detta alls.
Det är helfestligt..alternativt riktigt sorgligt för Stig Engström och hans efterlevande släktingar.
Citera
2020-06-14, 20:57
  #458
Medlem
Pastor-Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Din sista mening där..känns en aning jobbig..:-)
Först bestämmer man mördaren,och sedan så bestämmer man att han har ett vapen..trots inga som helst belägg för detta alls.
Det är helfestligt..alternativt riktigt sorgligt för Stig Engström och hans efterlevande släktingar.

Fast om SE är gärningsmannen, vilket KP hävdar så måste han ju ha haft ett vapen när han sköt Palme. Inte så jobbigt väl? utan logiskt.

Är det synd om SE:s familj? Kanske men trots det måste allmänintresset få sitt, tycker jag. Särskilt vid ett statsmannamord.

Och SE sköt Palme. Prove me wrong.
Citera
2020-06-14, 20:59
  #459
Medlem
Lutar åt Leif GW Persson mer och mer tyvärr.
Citera
2020-06-14, 21:02
  #460
Avstängd
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Jansson
Fast om SE är gärningsmannen, vilket KP hävdar så måste han ju ha haft ett vapen när han sköt Palme. Inte så jobbigt väl? utan logiskt.

Är det synd om SE:s familj? Kanske men trots det måste allmänintresset få sitt, tycker jag. Särskilt vid ett statsmannamord.

Och SE sköt Palme. Prove me wrong.

Nu är det lite tvärtom det fungerar, det är de som anklagar någon som ska ha bevis för det.
Citera
2020-06-16, 02:00
  #461
Medlem
derivats avatar
Jag såg denna intervju med Leif Ljungqvist för någon månad sen https://www.youtube.com/watch?v=5NEmqBBF1D0
Han låter väldigt trovärdig, tvärsäker, han övertygade mig.

Sedan så läste jag nyligen polisens förhör med honom från 1986 där de frågar vad han sett https://magasinetfilter.se/wp-conten...Ljungqvist.pdf
Då låter det totalt annorlunda, då frågar jag mig vad dessa vittnen är värda.
Ljuger de med flit eller vad pysslar de med.
Citera
2020-06-24, 09:33
  #462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vi körde anden i glaset ganska kort efter mordet. Vi fra7gade var mördaren var och "anden" skrev Cypern. Vi fattade ju inte vad det betydde. Men det visade sig att att den misstänkte i Syd Afrika spåret reste till Cypern innnan han flög vidare till Syd Afrika.
Oj min dotter vet att jag är intresserad av MOP.
Hon ägnade sig åt samma aktivitet och fick samma svar...……..spookey!
Citera
2023-11-26, 13:15
  #463
Medlem
Jag trodde det var polisen L*eif T*ll?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback