Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acta-non-verba
Lmna honom. Han respekterar inte dig som mnniska och verkligen inte ert frhllande. Han r frtvivlad att frlora sin trygghet inte dig som person. Om du inte markerar mot honom kommer du ge honom din indirekta tilltelse att vara otrogen framver. Varfr leva med den typen av beteende?

r inte trygghet detsamma som krlek? Krlek (efter flera r tillsammans) r inte dunkande hjrta, svettiga hnder och stamningar. Det r att mta vardagen, ekonomiska utmaningar, social nrhet. Om man har hittar ngon som ger en trygghet i det - r inte det krlek?

Tryggheten kanske frsvinner i en otrohet. S kan det frsts vara. Men otroheten kan ocks f bgge parter att se vad och vem som r viktig.
Citera
2020-07-24, 14:53
Medlem
Dscims avatar
Otrohet = aldrig att man r med den personen igen, den har de gjort det en gng kommer de gra det flera gnger, man r ALDRIG otrogen mot ngon man lskar.
Citera
2020-07-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Otrohet = aldrig att man r med den personen igen, den har de gjort det en gng kommer de gra det flera gnger, man r ALDRIG otrogen mot ngon man lskar.

Jag tror du har fel.
Citera
2020-07-24, 18:44
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koon
Jag tror du har fel.
Inte jag.
Citera
2020-07-26, 23:24
Medlem
Citat:
Inte jag.

Det r inga hundar vi pratar om. Som ska trnas med disciplin. Eller barn som ska trnas med handling och konsekvens. Det r vuxna mnniskor. Och finns en uppriktig nger dr r det mjligt att ge en andra chans.
Citera
2020-07-26, 23:29
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Det r inga hundar vi pratar om. Som ska trnas med disciplin. Eller barn som ska trnas med handling och konsekvens. Det r vuxna mnniskor. Och finns en uppriktig nger dr r det mjligt att ge en andra chans.
Helt omjligt i min vrld.
Citera
2020-07-27, 00:17
Medlem
Citat:
Helt omjligt i min vrld.
Har du blivit utsatt?
Citera
2020-07-27, 11:42
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Har du blivit utsatt?
Turligt nog inte. Dock har jag inte haft allt fr mnga frhllanden men ett par. Dud?
Citera
2020-07-30, 13:04
Medlem
Av erfarenhet s nej. Det blir aldrig som frut efter otrohet. Tilliten frstrs det grvsta.
Finns skert ngra f som klarar det men jag frstr rligt talat inte hur sdana mnniskor fungerar.
Citera
2020-07-30, 15:42
Medlem
Citat:
Turligt nog inte. Dock har jag inte haft allt fr mnga frhllanden men ett par. Dud?

Jo, det har jag. Tyvrr. Skulle frsts nska att det inte var s, ngt annat vore lgn. Men det kan komma, och har kommit, bra saker ur det. Det r lite som att ppna drrarna till det innersta p vid gavel om man bestmmer sig fr att vga testa att g vidare tillsammans. Det krver frsts i sin tur att bgge parter hnger sig t uppdraget. Fr den som bedrar en uppriktig nger och en uppriktig vilja att leva med den andra personen. Och fr den bedragna att frst. Det tror jag r nyckeln. Frstelse. Inte i frsta hand frltelse.
Citera
2020-07-30, 18:49
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulu.H.J
Ja jo kanske lite textvgg, men jag behver verkligen hjlp!

S jag r tjej 26 r och jag och min kille har varit tillsammans i snart 3 r och bott ihop i ca 1,5 r. Han har knts som en riktigt stabil punkt att bygga en framtid med. Vldigt stor kontrast frn en rad riktigt vidriga tidigare frhllanden.
Han har ju onekligen haft beteenden som jag strt mig p och emellant ppekat, men jag har aldrig misstrott eller anklagat honom fr ngonting d han helt enkelt inte frtjnat det och jag har litat p honom.

S till upptckandet...
Han glmde sin telefon hemma och hans pappa ringde honom konstant, d det r s de gr om den andre inte svarar s jag tnkte stnga av ljudet.
Nr jag lste upp telefonen s var han inne i sin meddelande lista. Troligen hade han sjlv letat efter nn konversation d han hade blddrat en bit ner p listan. Men jag ser i frsynen p ett meddelande innan man ppnar det ett meddelande som inte klingar rtt.
ppnar konversationen och fr p s stt reda p att han varit otrogen mot mig med en tjej han trffat under en utekvll. Och fr att str salt i sret s har han fortsatt skriva och prata med henne p telefon eftert. Hon bor inte i samma stad utan hade varit p besk. Hon har ven ifrgasatt honom d han enbart verkar kunna snacka under dagtid och aldrig kvllar, om det r fr att han har flickvn (clever girl) vilket han rakt av frnekade.
Senare vid nnu ett besk av henne till vra omrden s bestmde de ter trff och han var nnu en gng otrogen.
Hon skrev till honom dagen efter men han svarade aldrig och det blev slutet p deras konversation.

Men som jag sa tidigare s var det hr en bit ner i hans meddelade lista. Detta har allts utspelats frn frsta trff 20 sep -19 till sista trff 9 okt -19. Han har allts gtt i mnader och gmt det hr fr mig, och trodde skerligen att han kommit undan utan konsekvenser.

Jag har efter fyndet konfronterat honom, och han blev absolut genuint frtvivlad och jtte rdd att frlora mig.
Han vill kmpa fr oss och bevisa att jag kan lita p honom igen och ska ndra p de tidigare nmnda beteenden han har.

Jag lskar ju honom enormt mycket, men vet ocks att det inte finns ngon framtid om det inte finns ngon tillit.
r det ngon som har lyckats terf tillit och knt sig sker igen frn en otrohet?
Eller drar jag bara ut p ngot oundvikligt?

Lita p .. Det handlar snarare om att hon genetiskt och smakmssigt just frnedrat sig sjlv och p order af krigsgudinnorna, freja sjlv, man lmnat.
Citera
2020-07-30, 19:35
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Jo, det har jag. Tyvrr. Skulle frsts nska att det inte var s, ngt annat vore lgn. Men det kan komma, och har kommit, bra saker ur det. Det r lite som att ppna drrarna till det innersta p vid gavel om man bestmmer sig fr att vga testa att g vidare tillsammans. Det krver frsts i sin tur att bgge parter hnger sig t uppdraget. Fr den som bedrar en uppriktig nger och en uppriktig vilja att leva med den andra personen. Och fr den bedragna att frst. Det tror jag r nyckeln. Frstelse. Inte i frsta hand frltelse.
Jag beklagar min vn, och jag har lst det du skrivit men fr mig hur du n vrider o vnder p't s skulle de aldrig funkat. Ha de vl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in