Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarapunzel
Håller med tidigare skribenter i tråden, masstopsning är rent vansinne. Pratar vi topsning av inte bara misstänkta gärningsmän, utan säg även vittnen som av endera anledning börjar bete sig suspekt, ändrar historier eller liknande; fine, så långt kan jag köpa det. Men inte rena masstopsningar ur tomma intet på x-antal personer helt tillsynes utan koppling till varken brottet eller brottsplatsen. Det är integritetskränkande så det bara sjunger om det!
Just i det fallet var det lite suspekt faktiskt. Då när detta var aktuellt pluggade jag och bodde sisådär 110 mil från Linköping. Har ej heller varit kriminell, dock umgåtts med kriminella.
Väldigt kul när man kommer hem och ser ett brev från polisen innanför dörren där det står ”vi vill höra dig ang. dubbelmord” kl då och då. Sen när man kom dit så var det intervju med en konstapel plus en medhörare från säpo. I slutet av intervjun så skulle det topsas. Men de försäkrade mig om att såvida det inte gav träff så skulle provet förstöras.
Jag hade säkert kunnat streta emot, men då jag vet att jag absolut inte hade nått med detta att göra så lät jag dom hållas.