Citat:
Ursprungligen postat av
eltonkebab
Skönt att höra att det går framåt. Skulle dock vilja se att folkbokföringen görs hemlig eller att man i alla fall kan välja om ens uppgifter ska vara offentliga angående adress. Tror det kan behövas att någon drar ett mål hela vägen upp till EU-domstolen.
Den öppenheten är skadligt för vår personliga integritet. Jag är förvånad hur svenska folket är tysta och accepterar att hela ens personliga uppgifter tillsammans med rättshistoria visas helt öppet på nätet. Vilket annat land hade hade gått ut och demonstrerat stort för sin rätt till privatliv. Här är våra värdelösa politiker stolta över öppenheten
.
Regeringen har gett en utredare i uppdrag att även utreda om sidor som ratsit, mrkoll mm ska kunna föra personuppgifter över folket, så som det görs idag. Svar förväntas komma i slutet av nästa år.
Jag har helt ärligt inga stora förväntningar på dem, då just dessa partier som sitter i regeringen röstat ner två förslag om att sätta stopp för sidor som lexbase, ett 2018 och en annan 2022.
Jag hoppas verkligen GDPR lyckas tillämpas i frågan, då är dessa skitsidor ett minne blott och ingen kommer kunna säga något emot, utan bara att följa.