2020-05-28, 14:21
Medlem
Nihiliserads avatar
En kul sak med Wikipedia är att läser du om svenskarnas historia så tonas det alltid ner, ges äran till andra folk, osv, medan engelskspråkiga Wikipedia är annorlunda. Goterna var troligen från Polen enligt svenska Wikipedia, medan Goterna var från Sverige enligt engelska Wikipedia. Osv.

Man märker alltså att det är en massa nationalmasochistiska PK-äckel som styr sv. Wikipedia.

Andra exempel är hur t.ex. Luis De Geer var svensk enligt svenska Wikipedia, när artikeln handlar om Ostindiska kompaniets minimala delaktighet i slaveriet. Men han är belgisk vallon i artikeln om Sveriges industrialisering, och införandet av masugnen i Sverige.

Man kan verkligen se framför sig rassenegrer och äckelsvenskar sitta och skriva det mesta skiten där. Vidrig sajt, som de mesta andra idag.
Citera
2020-05-28, 14:39
Medlem
Proras avatar
Jag besöker bara svenska wikipedia om jag undrar över något genuint svenskt såsom Motala ström, Heinz Hopf eller liknande, eller då jag vill få en snabb sammanfattning över ett tämligen neutralt ämne, där den engelska sidan kan vara lite svår att överblicka.

Det ligger väl tyvärr i sakens natur att artiklar i ämnen som kan antas vara kontroversiella, såsom Israel/Palestina-konflikten, inte är att lita på i någon språklig edition, men den svenska är givetvis lättare att manipulera givet det lilla språkområdet.

En sorglig utveckling. Människor som går in för att förvanska, snedvrida och sprida desinformation på en sajt som bygger på ideella insatser är i mina ögon väldigt lågt stående och utan all form av stolthet och självrespekt. Men sådana har det ju funnits i alla tider. Och så lär det förbli.
Citera
2020-05-28, 15:20
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Att svenska wikipedia tagits över av ett gäng vänsterlutande ”aktivister”
Tycker jag inte. Men svenska Wikipedia är helt skogstokigt stockholmscentrerat. En liten skrotbil ute i en skog får en wikipediaartikel bara för att den står i fukking jävla Huddinge men för majoriteten av Sveriges befolkning är det exakt lika intressant som en övergiven skördetröska i Arvidsjaur dvs INTE relevant. Det är fullt av totalt galet ointressanta lokala artiklar om features i Stocholm. Allt på Wikipedia i sverige handlar om stockholm. Finns så många exempel på det.
Citera
2020-05-28, 15:37
Medlem
Nihiliserads avatar
Wikipedia har en artikel om Egalias döttrar. I många år stod det om hur författaren ändrat alla ”man” i språket till ”kvinn” och grejer.

Jag la in att ”man” betyder varelse ursprungligen [kvinnor kallades wifman (fruvarelse) och män werman (krigarvarelse)] och att det alltså helt bygger på noll språkhistoriska kunskaper.

Det raderades direkt. Trots att jag la till det så neutralt jag kunde, med källor och skrev som ett uppslagsverk.

Ja, jag har många exempel på hur PK-äckel bevakar sidor, så att deras vänsterextrema agenda ska genomsyra allt. Samma var det t.ex. länge med Mona Sahlins Wikiquote.
Citera
2020-05-28, 17:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det där är ganska intressant. Jag har nämligen noterat att när jag söker på uppenbart konservativa personer på den sajten så får man ofta inga träffar. Men söker man på anndra så popar de upp närapå hur obetydliga de än är.

Har tidigare betalat in till Wikipedia men numera får de tillhandahålla sin gratissajt utan mina pengar.
Citera
2020-05-28, 17:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Svenska Wikipedia är användbart om man snabbt vill veta när Thore Skogman föddes eller liknande.

Annars är det som nästan allt annat i Sverige erövrat och styrt av henvänsteraktivister, dvs agendastyrt och oanvändbart för djupare informationshämtning.
Citera
2020-05-28, 17:20
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
En kul sak med Wikipedia är att läser du om svenskarnas historia så tonas det alltid ner, ges äran till andra folk, osv, medan engelskspråkiga Wikipedia är annorlunda. Goterna var troligen från Polen enligt svenska Wikipedia, medan Goterna var från Sverige enligt engelska Wikipedia. Osv.

Man märker alltså att det är en massa nationalmasochistiska PK-äckel som styr sv. Wikipedia.

Andra exempel är hur t.ex. Luis De Geer var svensk enligt svenska Wikipedia, när artikeln handlar om Ostindiska kompaniets minimala delaktighet i slaveriet. Men han är belgisk vallon i artikeln om Sveriges industrialisering, och införandet av masugnen i Sverige.

Man kan verkligen se framför sig rassenegrer och äckelsvenskar sitta och skriva det mesta skiten där. Vidrig sajt, som de mesta andra idag.

Det är snarare kvinnliga skribenter med färgat hår o ringar i andsiktet o deras Soja män som ”räddar världen”.
Citera
2020-05-28, 17:41
Medlem
Allt relaterat till politik på Wikipedia är skräp.
Citera
2020-05-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FASD
Allt relaterat till politik på Wikipedia är skräp.

Och artiklar om teknik och vetenskap är så torftiga och innehållslösa att de inte ger något.
Bäst vore om den svenska delen las ner. I varje fall ska man aldrig länka dit eller sprida det på annat vis.
Det finns ENSTAKA bra sidor men de är så sällsynta att de inte väger upp.
Citera
2020-05-28, 18:54
Medlem
hjaelploskilles avatar
De flesta av de där Obamaskandalerna är ju konspirationsteorier som det finns noll fog för. "But muh Benghazi" hahahaha
Citera
2020-05-28, 19:30
Medlem
John.Walkers avatar
Om höger folk skulle lägga samma tid på Wikipedia som här på flashback så hade Wikipedia inte vara övertaget av vänstermänniskor.
Citera
2020-05-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag besöker bara svenska wikipedia om jag undrar över något genuint svenskt såsom Motala ström, Heinz Hopf eller liknande, eller då jag vill få en snabb sammanfattning över ett tämligen neutralt ämne, där den engelska sidan kan vara lite svår att överblicka.

Det ligger väl tyvärr i sakens natur att artiklar i ämnen som kan antas vara kontroversiella, såsom Israel/Palestina-konflikten, inte är att lita på i någon språklig edition, men den svenska är givetvis lättare att manipulera givet det lilla språkområdet.

En sorglig utveckling. Människor som går in för att förvanska, snedvrida och sprida desinformation på en sajt som bygger på ideella insatser är i mina ögon väldigt lågt stående och utan all form av stolthet och självrespekt. Men sådana har det ju funnits i alla tider. Och så lär det förbli.

Man kan också göra så som beskrivs i denna korta film.

De som är intresserade av hur man driver en kampanj för en positiv bild av en nation som ett bör se denna korta film. Tar ca. 5 minuter.

https://www.bitchute.com/video/IDRJd2QkDSeh/

Militär, civilanställda, studenter, pensionärer, diasporor i andra länder. Stora skaror är engagerade i att skapa en positiv bild och sudda bort negativ information.

Man blir aldrig för gammal för att lära från mästare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in