Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoglad
anmäl till polisen, skulle det bli utredning, så kan du ju få deras namn den vägen..?
Går man till polisen för detta blir man själv inringad som en som rör sig i kriminella banor och det vill jag undvika.
Citat:
Ursprungligen postat av
BaronRoevpanna
så jävla ynkligt, jag tänker mig folk som är paranoida... fyfan vilket jävla öde.
Jag får sån dålig smak i käften av dessa avskum till insekter.
Hur vill de ha betald då BTC/Cash eller är de så nedpundade att dem skrev en
insättningsadress till swedbank?
-"If this is the only way you can make money, Then you deserve to fucking starve!"
Citat:
Ursprungligen postat av
Wayahead
Du svarar/kontaktar dem och säger att Cash is King, så att de får komma till avtalad plats. Du och dina polare tar hand om dem när de väl dyker upp. Det här kan göras jävligt raffinerat och samtidigt filmas för att senare lägga ut en instruktionsvideo hur man slaktar lös på detta avskum!
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Hur vill de ha "sina" pengar? Tar de swish blir det ju en enkel match att ta reda på vem som ligger bakom.
Dom lämnar en bitcoinadress bara. Jag har ingen aning om vilka som vill ha pengar. Det finns ingenstans man kan kontakta dom heller.
Dom tror att jag ska vara rädd nu och medgörlig men det är jag verkligen inte. Vill bara leta upp dessa pissluffare istället och ge dom en omgång de sent ska glömma. Dom ska inte tro att den här typen av verksamhet är riskfri.
Citat:
Ursprungligen postat av
varfor
Ursäkta, men dina utpressare verkar vara lite bakom flötet:
Varför skulle du betala om du inte vet vem som hotar dig?
Knackar de inte på presenterar sig och sitt ärende utan föredrar anonyma brev är det antagligen grannens osnutna unge som varit hemma för länge & blivit uttråkad eller dyl.
Det är något riktigt dumhuvud som har mitt namn och gör ett billigt försök.
Citat:
Ursprungligen postat av
StorPetter
Även om skulden är fabricerad så brukar det finnas någon form av koppling eller logik (hur skev än denna sortens individers logik är) bakom kravet.
T ex någon som du drev bolag med för åtta år sedan och som dragit på sig en skuld. Du är då, i deras skruvade värld, guilty by association.
Finns det?
Jag är inte guds bästa barn. Det finns en koppling till den undre världen men den är ganska diffus så jag kan inte lista ut vilken lodis det handlar om. Men skulden är ett påhitt vill jag understryka.