Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-01, 02:25
  #1861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Mycke regn i lla fall Juli/Agusti fortsatt regn till Oktober/November ungefär . Fast är det en (upplevelse) resa så är det ju mycket skönare ( inte så hett) och mindre Turister . Nu är det hett/torr och dålig luft i Chiang mai där jag bor. Snart kommer ju Thai nyår (Song kran) med den dja Vattenfeativalen med dess Vattenkrig.
Som jag förstått det är det mest korta skyfall sedan blir det soligt igen, positivt med lägre priser på hotell iaf och mindre folk på playan.

Tänker att det inte kan vara allt för dåligt vädee då det kryllar av Australiensare den tiden vad jag hört (deras vinter då).
Citera
2023-04-01, 06:54
  #1862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Som jag förstått det är det mest korta skyfall sedan blir det soligt igen, positivt med lägre priser på hotell iaf och mindre folk på playan.

Tänker att det inte kan vara allt för dåligt vädee då det kryllar av Australiensare den tiden vad jag hört (deras vinter då).
Det stämmer regnar ofta bara mellan 30 min och en Timme men då är det oftast som att stå i en dusch (med starkt tryck)
Citera
2023-04-01, 07:10
  #1863
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Som jag förstått det är det mest korta skyfall sedan blir det soligt igen, positivt med lägre priser på hotell iaf och mindre folk på playan.

Tänker att det inte kan vara allt för dåligt vädee då det kryllar av Australiensare den tiden vad jag hört (deras vinter då).

Regn i Thailand är oftast inte som regn i gamla goda Svedala
Citera
2023-04-01, 07:36
  #1864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Som jag förstått det är det mest korta skyfall sedan blir det soligt igen, positivt med lägre priser på hotell iaf och mindre folk på playan.

Tänker att det inte kan vara allt för dåligt vädee då det kryllar av Australiensare den tiden vad jag hört (deras vinter då).

Kryllar av Australiensare är nog att ta i .

Beläggningen är ca 40% av högsäsongen .

Sen blåser det ganska rejält så att vara på stranden och bada kan ha sina risker (stora vågor och underströmmar )

Så det du hört om Australiensare är nog för att en del av dem är där för surfen iaf på Phuket stränder.
Citera
2023-04-01, 08:30
  #1865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Som jag förstått det är det mest korta skyfall sedan blir det soligt igen, positivt med lägre priser på hotell iaf och mindre folk på playan.

Tänker att det inte kan vara allt för dåligt vädee då det kryllar av Australiensare den tiden vad jag hört (deras vinter då).
Vad är det för för fel på Australiensare? Trevligare människor får du leta efter. Ryssar däremot kryllar det av på Phuket.
Satt och käkade frulle på Hilton I Pattis och bredvid mig satt ett gäng från AUS som delade på en flaska Captain innan dom skulle ut på en 18-håls runda kl 8 på morgonen.

Önskar det var så I Sverige, men det kan man bara glömma.
Citera
2023-04-01, 11:04
  #1866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Vad är det för för fel på Australiensare? Trevligare människor får du leta efter. Ryssar däremot kryllar det av på Phuket.
Satt och käkade frulle på Hilton I Pattis och bredvid mig satt ett gäng från AUS som delade på en flaska Captain innan dom skulle ut på en 18-håls runda kl 8 på morgonen.
.
Låter som en bra Frukost
Citera
2023-04-01, 11:06
  #1867
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Regn i Thailand är oftast inte som regn i gamla goda Svedala
Däremot äre som i nya ännu godare Svärje.
Citera
2023-04-01, 17:43
  #1868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanlife
Kryllar av Australiensare är nog att ta i .

Beläggningen är ca 40% av högsäsongen .

Sen blåser det ganska rejält så att vara på stranden och bada kan ha sina risker (stora vågor och underströmmar )

Så det du hört om Australiensare är nog för att en del av dem är där för surfen iaf på Phuket stränder.
.Låter vettigt, dom gillar ju att surfa.

Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Vad är det för för fel på Australiensare? Trevligare människor får du leta efter. Ryssar däremot kryllar det av på Phuket.
Satt och käkade frulle på Hilton I Pattis och bredvid mig satt ett gäng från AUS som delade på en flaska Captain innan dom skulle ut på en 18-håls runda kl 8 på morgonen.

Önskar det var så I Sverige, men det kan man bara glömma.
Absolut inget fel på Aussies, några av dom trevligaste människorna jag har träffat kommer just därifrån och Kanada.

Ryssar ja Thailand är väl lite av deras Grancan.
Citera
2023-04-02, 04:27
  #1869
Medlem
Hej ni Backpacker( och andra hmm ungdomliga).
Varning att nu åka till Chiangmai nu inför Songkan ( vattenfestivalen) Staden ligger som i en gryta med höga berg runtomkring. Bönderna runtom staden bränner fälten och utan vind/regn så stannar skitluften i staden.
Så även fast det kan vara kul med deras vattenfestival/Songkan/ thai nyår så tja...
Citera
2024-03-10, 03:54
  #1870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Jo det lär nog aldrig bli en värld utan restriktioner som jag påpekat i mer 50 inlägg här.

Om du vill ta del av det nya samhället så kommer du behöva sälja din personliga integritet. Allt enligt plan och det var ju heller ingen nyhet från dag ett så att säga.

Vill bara påpeka att jag översatte rubriken från engelska till svenska och var alltså ingen egen förutsägelse.

Min förutsägelser är mer att vi går från Dorona lockdown till klimat lockdown och hållbart samhälle. Smart city, smart travel, smart mat industri, smart ekonomi och ja listan går att göra lång tills vi har hela smart grid världen som slutmålet. (eco fascist agenda)

Blev det något av detta? Har vi någon klimatlockdown, eller har det mesta gått tillbaka till ungefär som tidigare?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3150558

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback