• 6
  • 7
2023-06-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Sällan man orkar det, brukar intressera mig lite och fråga.. För att sedan säga : Kan du vänta ett ögonlick?..
Sen lägger jag luren och : Går och skiter en kvart, går ut med hunden, åker och handlar, ser klart på GW´s "min klassresa" på play, städar förrådet eller något annat mer meningsfullt...
Vet det är taskigt men jag hatar dem! De stör mig på min lediga tid!

har folk här ingen som helst moral eller?
Citera
2023-06-14, 14:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Eller så har man jobbat natt, kommit hem, fikat och sovit tre timmar när någon jävel ringer och berättar man "vunnit" ett par gratis kalsonger bara man betalar 59,90 i frakt.
De STÖR!
Stäng av telefonen säger du. Jag säger jag har äldre nära och kära som kan dö i morgon, därför stänger jag inte av telefonen.

RING MIG FÖR HELVETE INTE, jag ringer DIG om jag vill köpa kalsonger. Kan jag ta ditt nummer och återkomma kl. 03.00? Ge fan i att störa mig!
Väljer att citera mig själv

Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
Nej jag har ingen moral när det gäller folk som stör mig, särskilt när de stör mig när jag sover!

Men som sagt tidigare, det bästa är att ha ett slasknummer man uppger om man har något med suspekta företag som Bonniers, DN (Valfri tidning som undrar varför man slutat prenumerera när välkomsterbjudandet på 19kr för en månad gått ut) Man uppger sitt slasknummer till telefonen som ligger inlåst i en skrivbordslåda, avstängd. Var faktiskt flera år sedan jag hade en telefonförsäljare i andra ändan av linjen.
Citera
2023-06-14, 16:38
Medlem
MatuldaochMegasens avatar
Samtal från okänt nummer:
Försäljare: Är det MatuldaochMegasen jag talar med?
Matulda: Ja, det beror på...
Om du är telefonförsäljare så är jag inte hemma, annars så är jag här.
F: Nej, det är inte försäljning, det är marknadsundersökning!
M: Lika illa som försäljning. Jag, nej, jag menar Matulda är inte hemma, hej då.

Det kan uppstå förvirring om det är ett seriöst samtal, från t.ex. läkaren, men det brukar ordna sig mot slutet.
Citera
2023-06-14, 16:48
Medlem
Förr spärrade jag alla jävla säljare. Nu svarar jag och låter mer och mer ointresserad... "Så jag måste betala för det?" "Ja, det är.. " "NEJ TACK!"
Citera
2023-06-14, 18:33
Bannlyst
Varför driver ni inte med dom bara?

När dom ringer, säg att ni sitter och Onanerar just nu.
Be dom ringa om 20minuter, stöna lite och LÄGG PÅ LUREN.

Om de ringer igen
Säg att du har inte kommit ännu, du behöver onna mera.
20 minuter till , stöna och gör läten som att du njuter.
LÄGG PÅ LUREN

Om dom ringer igen ändå.
repetera.
Citera
2023-06-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck

Moral? Tycker du att företag som har som affärsidé att sälja avtal/prenumerationer som är synnerligen oförmånliga och väldigt svåra att avsluta har moral?

Tycker du att ägarna till callcentren som utför dessa bedrägerier har moral?

Tycker du att säljarna som vet att det är skit de säljer ändå väljer att försöka övertala pensionärer med knapp pension att köpa verkningslösa ”hälsokostpiller” för hundratals kronor per månad har moral?

Lättast är ju att jävlas med hjonen som sitter och ringer, men egentligen är det ju dem högre upp i hierarkin man vill komma åt. De ska inte känna sig säkra någonstans.
Citera
2024-04-27, 22:06
Medlem
På den tiden när jag brukade bli uppringd av försäljare så brukade jag ibland spela smått utvecklingsstörd. När säljaren inledde med att fråga om jag ville ha lägre elkostnader så kunde jag svara ”Idag ska jag bowla med Örjan och Kerstin. Då kom de av sig en smula.
Citera
2024-04-28, 09:38
Medlem
Muppetys avatar
Låtsas vara jätteintresserad o pratar på om ämnet så länge man kan, o när försäljaren säger nåt i stil med;
-Ja, men då är du med på det?
-Nja, jag får fråga min gode man först!

Hade god man ett tag, så det var ingen lögn. Nu sköter jag min ekonomi själv men det funkar naturligtvis att fortfarande säga det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in