Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-02, 16:55
  #1
Bannlyst
Varför är det mest andra och tredje generationens invandrare som bränner bilar, ställer till med rån och snatterier, fuskar med biljetter och är aggressiva när de blir påkomna? Varför är det mest invandrarna som våldtar?

Jag försöker begripa mig på invandrarna och deras kriminalitet. Har otroligt svårt för att tro på förklaringen "de är desperata, de är fattiga, de är utsatta för rasism" eller andra förklaringar som jag avfärdar som marxistiskt skitprat utan grund.

Finns det några särskilda studier som förklarar beteendet hos en stor mängd av invandrarna?
Citera
2020-06-02, 17:18
  #2
Medlem
Tarrous avatar
Om vi bortser socioekonomiska faktorer inbillar jag mig att Sveriges mjäkighet och oförmåga att reagera kraftfullt mot det fåtal som står för en stor del av eländet (skjutningar, knark, rån etc.) knappast avskräcker dem som tidigt förkastar Landet Lagoms ideal.

Sverige är helt enkelt ett smörgåsbord om du kommer från t.ex. Somalia, inte orkar gå klart högstadiet men ändå vill ha pengar på fickan.
Citera
2020-06-02, 18:25
  #3
Medlem
De gör det för att det går. Bränna bilar anses vara ”en kul grej”. Genom att råna någon får avskummen känna sig mäktiga och tjänar förmodligen en slant.
Mentaliteten hos folk från MENA är så annorlunda jämfört mot den svenska/västerländska. Oavsett om det är första-, andra- eller tredjegenerationen. En enorm faktor till brottsligheten tror jag är straffen. Skulle det gå fel så blir det några månader i lyxfängelse, om inte någon av alla straffrabatter räddar en eller reducerar straffet.
Citera
2020-06-02, 18:30
  #4
Medlem
NaZdravis avatar
Som Mustafa Panshiri säger (f.d polis, afghan) så hade många invandrare behövt och mått bättre av hårdare behandling.
De skrattar ju bara åt polisen/socialtjänsten/systemet.
Man kaosar för att man tillåts kaosa helt enkelt, i kombination med svagbegåvning, låg självkänsla, lågt självförtroende och dålig impulskontroll.

Försök föreställa dig en grupp MENA som kaosar i Ryssland eller Polen.... det kommer inte att bjudas på fika.
Citera
2020-06-02, 20:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Varför är det mest andra och tredje generationens invandrare som bränner bilar, ställer till med rån och snatterier, fuskar med biljetter och är aggressiva när de blir påkomna? Varför är det mest invandrarna som våldtar?

Jag försöker begripa mig på invandrarna och deras kriminalitet. Har otroligt svårt för att tro på förklaringen "de är desperata, de är fattiga, de är utsatta för rasism" eller andra förklaringar som jag avfärdar som marxistiskt skitprat utan grund.

Finns det några särskilda studier som förklarar beteendet hos en stor mängd av invandrarna?

Många bor i områden där ca 98% av alla är invandrare. Det satsas för lite på välfärden, t.ex skolor m.m vilket gör att de får det svårt att få godkända betyg i t.ex Svenska eftersom alla som bor där inte kan tala det normalt (godkänt betyg krävs för att gå i gymnasiet). När de inser att de inte har någon framtid (pga. det går dåligt i skolan) så lockas de av att gå med i kriminella gäng (som finns i just dessa invandrarområden).

Invandrare har heller inte några krav på att anpassa sig kulturellt m.m, det betyder att de fortsätter med logiken att "mitt hemland är bäst" istället för att tänka att Sverige är deras hem. Det gör att de kanske våldtar folk för att det är rätt i deras hemland (hade de sett Sverige som sitt hemland och integreras hade detta inte hänt).

Men främst handlar det om att det är för lite satsningar på offentlig sektor. Men att integrationen är så dålig har också med detta att göra. I denna fråga behöver vi både V:s ekonomiska politik och SD:s kulturella/integrationspolitik.

Tyvärr är det andra och tredje generationens invandrare som blir värst, även om deras föräldrar har jobb
och betett sig bra m.m
__________________
Senast redigerad av siktirgit 2020-06-02 kl. 20:30.
Citera
2020-06-03, 09:05
  #6
Moderator
evilhoneys avatar
Notera att tråden INTE ligger i I&I eller Politik. Här ska diskussionen kretsa till de psykologiska aspekterna kring det påstådda beteendet.
Varningar kommer att delas ut till all OT.
//mod
Citera
2020-06-04, 18:15
  #7
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siktirgit
Många bor i områden där ca 98% av alla är invandrare. Det satsas för lite på välfärden, t.ex skolor m.m vilket gör att de får det svårt att få godkända betyg i t.ex Svenska eftersom alla som bor där inte kan tala det normalt (godkänt betyg krävs för att gå i gymnasiet). När de inser att de inte har någon framtid (pga. det går dåligt i skolan) så lockas de av att gå med i kriminella gäng (som finns i just dessa invandrarområden).

Invandrare har heller inte några krav på att anpassa sig kulturellt m.m, det betyder att de fortsätter med logiken att "mitt hemland är bäst" istället för att tänka att Sverige är deras hem. Det gör att de kanske våldtar folk för att det är rätt i deras hemland (hade de sett Sverige som sitt hemland och integreras hade detta inte hänt).

Men främst handlar det om att det är för lite satsningar på offentlig sektor. Men att integrationen är så dålig har också med detta att göra. I denna fråga behöver vi både V:s ekonomiska politik och SD:s kulturella/integrationspolitik.

Tyvärr är det andra och tredje generationens invandrare som blir värst, även om deras föräldrar har jobb
och betett sig bra m.m
Fel.
Skolor i "utsatta områden" får mer pengar än andra.
Om folk slutar se sig själva som offer hela tiden och sluta skylla på samhället så kanske de skulle komma lite framåt.
Citera
2020-06-04, 18:17
  #8
Medlem
XXAs avatar
Lägre IQ.
Citera
2020-06-08, 10:13
  #9
Medlem
De lever givetvis fortfarande kvar i den gruppsykologiska kontexten av sina olika klantillhörigheter.

Dessutom gör svenskarna situationen än mycket värre genom att bete sig som extrema kaffe latte-surplande mesar.

Kombinationen ger en interkulturell dynamik som bara kan leda till hat, kaos och allmän samhällsförstörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in