2020-06-05, 00:20
Medlem
Grabben (3 år) älskar sin poliströja. Vi ska resa till NY på fredag. Vågar man låta honom gå i tröjan? Vi kommer att bo några gator nedanför harlem.
Citera
2020-06-05, 00:23
Medlem
regndroppens avatar
Antar att du menar idag (5/6) jag tror inte det ska vara några problem. Har svårt att se att de skulle flyga på er som turister.
Citera
2020-06-05, 00:38
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Jag skulle nog skippat det, dom flesta ger sig inte på barn men USA är i undantagstillstånd just nu och polisens popularitet är inte 100%.

Jävla taskigt läge att resa i, särskilt med småbarn, ta hand om familjen och undvik stora folkmassor blir mitt tips.
Citera
2020-06-05, 01:13
Medlem
getbusys avatar
Nej, skulle skippat det
Citera
2020-06-05, 01:19
Stanna upp ett slag. Tänk efter.

Det behövs alltså oroas för om en svensk 3-årig pojke kan använda sin poliströja, en symbol för lag och ordning och samhällsbyggnad, vid en kommande resa till en av världens största städer.

Vart är vi på väg när man inte ens vågar klä sina barn i en polis-tshirt? Det är bannemig skrämmande på allvar.
Citera
2020-06-05, 01:21
Medlem
Åka till USA nu är inte bra.
Citera
2020-06-05, 01:26
Medlem
Neroxxs avatar
Har inte Usa ett reseförbud fortfarande mot schengenländer?
Citera
2020-06-05, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Har inte Usa ett reseförbud fortfarande mot schengenländer?

Då han ej kommer att släppas in i USA så är poliströjan inget problem,svagbegåvat troll.
Citera
2020-06-05, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Grabben (3 år) älskar sin poliströja. Vi ska resa till NY på fredag. Vågar man låta honom gå i tröjan? Vi kommer att bo några gator nedanför harlem.

UD avråder fortfarande från resor såvitt jag vet så frågan är varför du frågar efter råd när du inte verkar följa de råd som finns? Dessutom: släpper USA in svenskar för närvarande?
Citera
2020-06-05, 13:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
På grund av reseförbudet antar jag att du arbetar som svensk FN-diplomat i New York. NYPD och federala Secret Service har massor av folk avdelade för att skydda sådana som du och din familj vid behov.

Ring Liljeström på UD direkt på måndag, så fixar han det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in