Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-11, 19:33
  #1
Medlem
Jag dricker inte så ofta, runt 5 gånger om året. Men här om dagen så tänkte jag dricka lite, jag drack en halv 50cl burk kopparberg. Jag klunkade inte utan drack sakta, redan första så började jag må illa. Jag tänkte inte så mycket på de och fortsatt dricka. Två minuter efter att jag började dricka så började jag spy som fan. Halva burken va kvar och jag drack de efter att jag hade spytt, och började spy igen.

Det har aldrig hänt mig för, så vad kan de bero på? Ingen normal människa spyr ju på så lite alkohol.
Citera
2020-06-11, 19:36
  #2
Bannlyst
Du kanske hade ätit för lite mat innan, alternativt varit uttorkad. Det är nog ingen fara pojk.
Citera
2020-06-11, 19:43
  #3
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-06-11, 19:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin00
Jag dricker inte så ofta, runt 5 gånger om året. Men här om dagen så tänkte jag dricka lite, jag drack en halv 50cl burk kopparberg. Jag klunkade inte utan drack sakta, redan första så började jag må illa. Jag tänkte inte så mycket på de och fortsatt dricka. Två minuter efter att jag började dricka så började jag spy som fan. Halva burken va kvar och jag drack de efter att jag hade spytt, och började spy igen.

Det har aldrig hänt mig för, så vad kan de bero på? Ingen normal människa spyr ju på så lite alkohol.

En gång är ingen gång....
Citera
2020-06-11, 19:46
  #5
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin00
Jag dricker inte så ofta, runt 5 gånger om året. Men här om dagen så tänkte jag dricka lite, jag drack en halv 50cl burk kopparberg. Jag klunkade inte utan drack sakta, redan första så började jag må illa. Jag tänkte inte så mycket på de och fortsatt dricka. Två minuter efter att jag började dricka så började jag spy som fan. Halva burken va kvar och jag drack de efter att jag hade spytt, och började spy igen.

Det har aldrig hänt mig för, så vad kan de bero på? Ingen normal människa spyr ju på så lite alkohol.


när jag hade ett uppehåll på nästan ett år så tålde jag ingenting .... blev illamående på en halv folköl
Citera
2020-06-12, 00:56
  #6
Medlem
Sekretbelagds avatar
Som nämnt är väl brist på käk tidigare under dagen en trolig förklaring.

Sen kan väl smaken och tempereringen göra sitt med.
En söt, lätt alkoholsmakande, kolsyrad och ljummen dryck kan ställa till i kaggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in