Flashback bygger pepparkakshus!
2006-04-03, 15:08
  #1
Medlem
Kan ngon hjlpa mig att redigera konfigurationen tillfr Oblivion?

Du finner filen i C:\Documents and Settings\Anvndare\Mina dokument\My Games\Oblivion' eftersom att jag skall skapa en modifierad konfiguration som kan anvndas av de som endast har GeForce 6600, och/eller andra smre grafikkort tillverkade av NVidia? Anledningen till att jag sger NVidia r det att ATi var sena med att anvnda Pixel Shader 3.0, Shader Model 3.0 etc. drmed r de flesta grafikkort tillverkade av ATi med dessa std mycket bttre i jmfrelse med NVidia. Sjlvklart skall konfigurationsfilen vara kompatibel med ATi ocks, men NVidia r vad vi skall tnka p frst.

Ni behver inte svara p mitt inlgg med gamla tips & tricks om hur stor cachefilen skall vara etc. d jag egentligen redan skrivit .ini filen, behver bara svar p ngra frgor innan jag gr den tillgnglig tillfr alla.

HG KVALIT TY HG PRESTANDA!

1. Skall bUseHardDriveCache=0 ndras till vrdet =1 fr hgre prestanda, och motivera varfr och ven motsatsen?

2. Genom att ka vrdet tillfr bForcePow2Textures=0 upptill =1, frsmras bildkvalitn, prestandan och vad r Pow2 fr ett texturformat.

3. Havok Engine, ngonting som behver finjusteras:

Kod:
[HAVOK]
bDisablePlayerCollision=0
fJumpAnimDelay=0.7500
bTreeTops=0
iSimType=1
bPreventHavokAddAll=0
bPreventHavokAddClutter=0
fMaxTime=0.0167
bHavokDebug=0
fRF=1000.0000
fOD=0.9000
fSE=0.3000
fSD=0.9800
iResetCounter=5
fMoveLimitMass=95.0000
iUpdateType=0
bHavokPick=0
fCameraCasterSize=1.0000
iHavokSkipFrameCountTEST=0
fHorseRunGravity=3.0000
fQuadrupedPitchMult=1.0000
iNumHavokThreads=1
fChaseDeltaMult=0.0500
iEntityBatchRemoveRate=100
iMaxPicks=40
bAddBipedWhenKeyframed=0

4. Installation av modifikationen Better Water frbttrar vattenytans spegelbild och skapar en transparens av vattenmassan, men frsmras min framrate p ngot vis?
2006-04-03, 15:30
  #2
Medlem
Johnny Walkers avatar
Ta grna det i Oblivion-trden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=249634

*Lst*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in