Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-15, 05:01
  #1
Medlem
Pinkuss avatar
Denna film har blivit rätt hypad och jag såg den igår. Började bra med blev sedan besviken på andra delen. Börjar med en vanlig familj som har privata problem och lite mystiska saker som händer. Även så har en del mystiska försvinnanden av barn hänt i den lilla byn.
3-/4 med risk för att jag missuppfattat något. Var ganska seg men några få spännande moment.
Förklara gärna
Citera
2020-06-15, 16:56
  #2
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Denna film har blivit rätt hypad och jag såg den igår. Började bra med blev sedan besviken på andra delen. Börjar med en vanlig familj som har privata problem och lite mystiska saker som händer. Även så har en del mystiska försvinnanden av barn hänt i den lilla byn.
3-/4 med risk för att jag missuppfattat något. Var ganska seg men några få spännande moment.
Förklara gärna
Verkar ju urfånig. Varför såg du sånt skräp?
Citera
2020-06-16, 02:47
  #3
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Denna film har blivit rätt hypad och jag såg den igår. Började bra med blev sedan besviken på andra delen. Börjar med en vanlig familj som har privata problem och lite mystiska saker som händer. Även så har en del mystiska försvinnanden av barn hänt i den lilla byn.
3-/4 med risk för att jag missuppfattat något. Var ganska seg men några få spännande moment.
Förklara gärna
Jag håller med om att första halvan var faktiskt klart bra. Skönt att slippa billiga jump scares och istället få rysa till creepy-sneaky scares (eller va fan nu det skall kallas). Vilka kanske blev lite väl uttjatade i slutändan.. Andra halvan av filmen var klart svagare. Konceptet fanns där men utförandet passade inte in med första halvan av filmen tycker jag.

Fast det mest kusliga i filmen var ändå Helen Hunt. Dra på trissor. De där tunna, nästan obefintliga läpparna, beniga nyllet och stripiga håret. Ghoul-face. Yiikes.
Citera
2020-06-16, 03:49
  #4
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jag håller med om att första halvan var faktiskt klart bra. Skönt att slippa billiga jump scares och istället få rysa till creepy-sneaky scares (eller va fan nu det skall kallas). Vilka kanske blev lite väl uttjatade i slutändan.. Andra halvan av filmen var klart svagare. Konceptet fanns där men utförandet passade inte in med första halvan av filmen tycker jag.

Fast det mest kusliga i filmen var ändå Helen Hunt. Dra på trissor. De där tunna, nästan obefintliga läpparna, beniga nyllet och stripiga håret. Ghoul-face. Yiikes.

Håller med. Helen Hunt ser rätt konstig ut. Måste vara åldrande i kombination med ansiktslyftningar.

Uppfattade du storyn på samma sätt som jag?
Citera
2020-06-16, 11:05
  #5
Medlem
orrecrists avatar
Nej gillade inte den. Är rätt trött på att de kommer ut så dåliga skräckfilmer hela tiden, ändå kollar man varenda en för att förhoppningen lever kvar. För dom bra skräckfilmerna går inte va för hacker.
Citera
2022-02-08, 17:03
  #6
Medlem
I See You har ett utomordentligt arbete bakom sig, kameraarbetet och dess vinklar & övergångar är av perfektion. Galet snygga direktiv i berättandet och manuset är maximalt smaskigt. Den lutar sig mer åt mörkare thriller hållet, men den krypande känslan är ständigt närvarande, home invasion när den är som finast. Jag diggar den melankoliska miljön som klamrar sig fast med ett ordentligt grepp. Att man får följa flera karaktärer resulterar i att fokuset är på topp igenom hela rullen. En kvalité rulle som förtjänar mer rampljus!


9/10
__________________
Senast redigerad av larssonpersson 2022-02-08 kl. 17:06.
Citera
2022-02-09, 05:46
  #7
Medlem
Ändå bättre än genomsnittsrullen som kommit ut under de senaste åren. Sevärd.
__________________
Senast redigerad av Ballongmannen2 2022-02-09 kl. 05:52.
Citera
2022-02-11, 10:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Ändå bättre än genomsnittsrullen som kommit ut under de senaste åren. Sevärd.

Vill bara tillägga att jag tyckte fortfarande den sög. Riktigt seg andrahalva och kändes riktigt billig. Dock är den sevärd om man jämnför med allt annat skräp som kommer ut. Om man skulle ge den ett betyg så kan den väl få en svag 5 av 10.
Citera
2022-04-05, 02:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssonpersson
I See You har ett utomordentligt arbete bakom sig, kameraarbetet och dess vinklar & övergångar är av perfektion. Galet snygga direktiv i berättandet och manuset är maximalt smaskigt. Den lutar sig mer åt mörkare thriller hållet, men den krypande känslan är ständigt närvarande, home invasion när den är som finast. Jag diggar den melankoliska miljön som klamrar sig fast med ett ordentligt grepp. Att man får följa flera karaktärer resulterar i att fokuset är på topp igenom hela rullen. En kvalité rulle som förtjänar mer rampljus!


9/10
Håller med, unik och bra filmad med en twist jag verkligen inte såg komma, inte så jävla klyschig heller som många sådana här filmer är med helt oerhört dumma beslut, förutom tjejen som bestämmer sig för att besöka en kidnappares husvagn mitt i en skog, en av de bättre thrillers jag sett.
__________________
Senast redigerad av starzkis 2022-04-05 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in