2006-04-03, 19:05
Medlem
glyos avatar
Tja tänkte träna bort några kilo fett nu Det tråkiga i det hela är då förstås att jag inte har en stor budget och tänkte om det inte fanns några smygknep man kunde använda istället. Till ex istället för bänkpress ligga på golvet och lyfta sängen
Jag tänkte även införskaffa mig lite utrustning men klarar nog inte av att lägga ut mer än 1400kr. Finns det några riktigt billiga motionscyklar? är det ett bra sätt att förbränna på?

Hoppas på många svar från alla glada amatörer och experter

Edit: Ni får gärna länka till olika träningar och sånt man kan göra själv hemma som är bra för att förbränna
Citera
2006-04-03, 19:13
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Jag tänkte även införskaffa mig lite utrustning men klarar nog inte av att lägga ut mer än 1400kr. Finns det några riktigt billiga motionscyklar? är det ett bra sätt att förbränna på?

ut och gå/jogga istället? även fast motivationen kanske saknas pga väder och annat, men är värt det. jämfört med 1400 iaf.

lägg dem på hantlar eller annat istället
Citera
2006-04-03, 19:14
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
ut och gå/jogga istället? även fast motivationen kanske saknas pga väder och annat, men är värt det. jämfört med 1400 iaf.

lägg dem på hantlar eller annat istället
Saken är ju att efter mycket festande och sånt är kondisen inte direkt hundra så man börjar ju svettas lätt och jogga 300m för att sen dö av svett offentligt är väl ingen rolig upplevelse Därför tänkte jag man kunde börja hemma med en cykel först
Kan gå över 1400 men då måste det vara värt det

Edit: Ska man käka fettförbrännings piller medans man tränar eller?
Citera
2006-04-03, 20:32
Medlem
Yangazis avatar
"Bränna fett, Snål budget."
Kan det bli bättre?
Citera
2006-04-03, 21:01
Medlem
Pumbiss avatar
Egentligen behöver du inte lägga ut ett öre mer än du gör idag om din målsättning är att bränna fett. Joggingturer/morgonpromenader och en mer balanserad kost (eller som i mitt fall, bara mycket mindre portioner) och du har en diet-kur helt utan extra kostnad!

Fungerar toppen för mig, tappar kilon hej vilt. Sen att man kastar in gymträning är väl mer för att det är kul samt att man vill behålla lite muskelmassa, men själva fettförbränningen är billig
Citera
2006-04-03, 21:27
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumbis
Egentligen behöver du inte lägga ut ett öre mer än du gör idag om din målsättning är att bränna fett. Joggingturer/morgonpromenader och en mer balanserad kost (eller som i mitt fall, bara mycket mindre portioner) och du har en diet-kur helt utan extra kostnad!

Fungerar toppen för mig, tappar kilon hej vilt. Sen att man kastar in gymträning är väl mer för att det är kul samt att man vill behålla lite muskelmassa, men själva fettförbränningen är billig

Precis så, det är det jag kör på nu och det går utmärkt.

Annars kan du ju köpa kostersättning för 1400kr, det lär väl räcka i kanske en månad eller så, då lär du tappa en 10-12 kilo
Citera
2006-04-03, 22:29
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Precis så, det är det jag kör på nu och det går utmärkt.

Annars kan du ju köpa kostersättning för 1400kr, det lär väl räcka i kanske en månad eller så, då lär du tappa en 10-12 kilo
Cambridge typen?
Citera
2006-04-05, 15:15
Medlem
såvida du inte lider av riktig fetma så är det ju relativt gratis att tappa vikt. som dom skrev tidigare, promenera och spring. sen har du väl nån vanlig cykel som du kan ta ut nu när snön börjar försvinna. så länge du inte ska bygga muskler så behöver du nog inte spendera några pengar...
Citera
2006-04-05, 15:18
Medlem
prommenera 2h om dagen, sluta äta kolhydrater och fett käka måltider som endast består av kött och grönsaker
Citera
2006-04-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Till ex istället för bänkpress ligga på golvet och lyfta sängen

lät ganska lustigt
Citera
2006-04-05, 15:51
Medlem
dubbeltrubbels avatar
köp ett gymkort istället för hantlar
Citera
2006-04-05, 16:13
Avstängd
n3m3s avatar
sluta kröka och träna istället
Lägg dina krökar pengar på träning.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in