2020-06-17, 00:45
Medlem
Craiggs avatar
Hej Flashback. Det är såhär att jag och min bästa vän står varandra väldigt nära. Vi pratar om alla våra problem för varandra och ställer alltid upp för varandra. Han är min bästa polare och jag gillar honom men tyvärr har det kommit en ny snubbe i vägen nu som min polare lärt känna.

Jag har egentligen ingen anledning att ogilla denna snubben, men vi klickar helt enkelt inte med varandra bara. Dessutom är jag väldigt selektiv när det kommer till umgänge.

Jag har gett snubben några chanser men tyvärr kvarstår mina känslor om honom. Jag har hängt med honom och min polare några gånger och nja... jag gillar det inte.

Min bästa vän har börjat hänga mer och mer med denna snubbe. De har börjat göra aktiviteter utan att fråga om jag vill haka på. De har dock frågat om jag vill komma över på häng när han är med men jag sa vänligen men bestämt nej.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Bryta band med min bästa vän känns inte som en bra idé. Om jag lägger alla korten på bordet så kommer det bara bli bråk känner jag och det vore ju inte så kul. Så Flashback, hur löser jag detta? Tacksam för svar.
Citera
2020-06-17, 00:49
Medlem
jjujjus avatar
Backa och låt honom hänga med honom tills han tröttnar. Och om han inte tröttnar så se bara till att när du väl ska hänga med din polare, att ni ska vara själva. Annars så tycker jag att du ska ge den nya snubben fler chanser för det är liiiite omoget av dig att vara sådär oaccepterande mot honom, alla människor är olika och det är inte så kul att känna sig ovälkommen och han kanske märker att du inte gillar honom och inte är fullt ut sig själv. Ge honom fler chanser och var inte rädd för att din kompis ska gilla honom mer, det är ingen tävling - bli mer trygg i dig själv.
Citera
2020-06-17, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Hej Flashback. Det är såhär att jag och min bästa vän står varandra väldigt nära. Vi pratar om alla våra problem för varandra och ställer alltid upp för varandra. Han är min bästa polare och jag gillar honom men tyvärr har det kommit en ny snubbe i vägen nu som min polare lärt känna.

Jag har egentligen ingen anledning att ogilla denna snubben, men vi klickar helt enkelt inte med varandra bara. Dessutom är jag väldigt selektiv när det kommer till umgänge.

Jag har gett snubben några chanser men tyvärr kvarstår mina känslor om honom. Jag har hängt med honom och min polare några gånger och nja... jag gillar det inte.

Min bästa vän har börjat hänga mer och mer med denna snubbe. De har börjat göra aktiviteter utan att fråga om jag vill haka på. De har dock frågat om jag vill komma över på häng när han är med men jag sa vänligen men bestämt nej.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Bryta band med min bästa vän känns inte som en bra idé. Om jag lägger alla korten på bordet så kommer det bara bli bråk känner jag och det vore ju inte så kul. Så Flashback, hur löser jag detta? Tacksam för svar.

Är ju inte konstigt att han slutar bjuda in dig när vägrar acceptera att han också kan hitta nya polare. Sluta vara så svartsjuk och njut av livet bara. Testa lära känna honom lite mer, ni kanske har jättemycket gemensamt och att du bara var för svartsjukt för att inse detta.
Citera
2020-06-17, 01:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Naturligtvis ska du inte bryta med din bästa vän.
Men jag tycker att du ska följa med när de frågar bara för att lära känna den nya bättre.
För jag tänker att din bästa kompis aldrig skulle klicka med någon som är väldigt olik er.

Om du efter 10 - 20 gånger känner att det inte går så kan du träffa din vän ensam, när han umgås med honom så umgås du med andra.
Citera
2020-06-17, 01:55
Medlem
Citat:
Hej Flashback. Det är såhär att jag och min bästa vän står varandra väldigt nära. Vi pratar om alla våra problem för varandra och ställer alltid upp för varandra. Han är min bästa polare och jag gillar honom

Tydligen gillar du honom inte så som du påstår och tydligen är du inte genuint hans bästa vän och tydligen ställer du inte alltid upp för honom.

Så suck dick och leta medalj på annat ställe.
Om du var min vän och jag fick reda på att du tänker i banorna som du beskrev ovan, då skulle jag nog svara mer sällan på dina telefonsamtal. Ditt creep.

Låt mig gissa. Du är född strax före eller efter millennieskiftet och går runt tror hela universum cirkulerar kring dig i all evighet?
Citera
2020-06-17, 05:40
Medlem
Cannibalizations avatar
Beror ju lite på varför du inte känner att det funkar att hänga med den nya snubben, vad är det som gör det så illa att du inte vill umgås med din vän när den andre är med?
Citera
2020-06-17, 07:50
Medlem
HermaeusMoras avatar
Ja du får väl börja umgås med personen lite då o då fast du inte tycker om han/hon, som en vuxen person.
Vill eller kan du inte det så får du väl sluta umgås med din bästa vän sen i mina ögon så ser han dig nog inte som en bästa vän tillbaka om han nu börjat tröttna på dig och umgås med andra mer o mer.
Citera
2020-06-17, 08:36
Medlem
orrecrists avatar
Vad kan du göra utan att det blir en konfrontation av något slag? Du måste väl ha fler vänner? Börja häng mer med någon annan, under livets gång är vänskaper dynamiska och det som sker det sker bara att acceptera.
Citera
2020-06-17, 08:43
Medlem
TonyBergmans avatar
Du skriver att ni kan prata om allt?
Har ni pratat om detta? Det är inge konstigt. Jag har vart i en snarlik sits. Jag gav min BF's nya polare några chanser och efter en bra fylla klicka vi och är nu också vänner.
Vad är det du inte gillar?
I mitt fall var personen väldigt framåt, skoja på ett sätt som lät nästan drygt. Det gjorde mig illa till mods men insåg sen att han var väldigt snäll och aldrig menade något illa.
Poängen är att ge inte upp för tidigt, inte värt o torska bästa polaren för en sån här sak.
Senast redigerad av TonyBergman 2020-06-17 kl. 08:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in