2006-04-04, 18:16
Medlem
Lucccifers avatar
Hej min mamma har en sjukdom som heter Hypotyrios och hon har ökat 25 kilo i vikt ; vi äter inte o nyttigt , Och min mamma går runt cirka 1 mil per dag , och det har hon gjort i snart 7 månader , Men har dock inte minskat något i vikt , det är ganska vanligt att man inte går ner i vikt

är det någon som vet Överhuvud taget något man kan göra för att gå ner i vikt?
Citera
2006-04-04, 21:10
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucccifer
Hej min mamma har en sjukdom som heter Hypotyrios och hon har ökat 25 kilo i vikt ; vi äter inte o nyttigt , Och min mamma går runt cirka 1 mil per dag , och det har hon gjort i snart 7 månader , Men har dock inte minskat något i vikt , det är ganska vanligt att man inte går ner i vikt

är det någon som vet Överhuvud taget något man kan göra för att gå ner i vikt?

Har hon inte fått medicinering? Jag har det, och jag äter levaxin varje dag och det kommer jag att få göra resten av livet. Så länge jag är inställd på rätt dos så är kroppen som vanligt och jag går inte upp lättare i vikt än nån annan. Vill man gå ner i vikt så kan man då använda samma bantningsmetoder som alla andra, och det funkar.
Citera
2006-04-04, 22:41
Medlem
Lucccifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Har hon inte fått medicinering? Jag har det, och jag äter levaxin varje dag och det kommer jag att få göra resten av livet. Så länge jag är inställd på rätt dos så är kroppen som vanligt och jag går inte upp lättare i vikt än nån annan. Vill man gå ner i vikt så kan man då använda samma bantningsmetoder som alla andra, och det funkar.

Hon har fått problem med att få sin dos rätt instäld , Hon har haft för hög dos , Och har nu fått sänka , men har inte märkt nått än
Citera
2006-04-04, 22:49
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucccifer
Hon har fått problem med att få sin dos rätt instäld , Hon har haft för hög dos , Och har nu fått sänka , men har inte märkt nått än

Det kan ta lite tid innan man fått till den rätta dosen, men när hon har haft för hög dos borde hon ju inte ha ökat i vikt. Hon borde nog vända sig med sina viktfrågor till en läkare.
Citera
2006-04-04, 23:00
Medlem
Lucccifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Det kan ta lite tid innan man fått till den rätta dosen, men när hon har haft för hög dos borde hon ju inte ha ökat i vikt. Hon borde nog vända sig med sina viktfrågor till en läkare.

Det har hon gjort , Dom förstår inte varför hon inte går ner i vikt :P men dom är väl värdelösa
Citera
2006-04-05, 00:35
Medlem
Kumpanens avatar
köp t3
Citera
2006-04-05, 07:31
Medlem
Lucccifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumpanen
köp t3

Hon äter redan t3 och levaxin
Citera
2006-04-05, 10:54
Avstängd
n3m3s avatar
hon ska kontakta en läkare om sin viktuppgång,det är helt normalt när man ahr problem med ämnsesomsättningen.

Hypotyreos - för lite sköldkörtelhormon
Hypotyreos kallas det tillstånd då sköldkörteln producerar för lite av sköldkörtelhormonerna tyroxin och trijodtyronin. Det gör att man får för låg ämnesomsättning och kroppen går på lågvarv. Man kan känna sig trött och frusen, håret blir sprött och man går oftast upp i vikt.

Som ajg har förstått det så kan det ta relativt lång tid innan man ser resultat.
Men ne henne kontakta en läkare,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in