2006-04-05, 20:15
Medlem
Arzeniks avatar
har tränat ett tag nu . o nu är d så att när ja tränar att ja känner av mer på högersidan , höger arm höger ben osv . . har d nåt me att göra att ja sitter fel ,?? eller att ja på nåt vis tar i mer me höger sida . . i så fall hur ska man kunna balansera .
ja tränar oftast på maskiner o tränat i 5 veckor nu.
Citera
2006-04-05, 22:27
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzenik
har tränat ett tag nu . o nu är d så att när ja tränar att ja känner av mer på högersidan , höger arm höger ben osv . . har d nåt me att göra att ja sitter fel ,?? eller att ja på nåt vis tar i mer me höger sida . . i så fall hur ska man kunna balansera .
ja tränar oftast på maskiner o tränat i 5 veckor nu.

Jag tycker inte du behöver oroa dig. Är man (såsom jag extremt) högerhänt är det naturligt att vara starkare där. Jag hade själv innan jag började med styreträning varit aktiv på elitnivå över tio år i en racketsport och balansen i kroppen förskjuts då ytterligare. Man får helt enkelt kompensera och försöka bygga upp styrkan i den svagare sidan.

Möjligen skulle du på lite sikt försöka undvika maskiner då du där om du gör fel kanske utnyttjar din starkare högerdel till nackdel för vänstersidan.
Citera
2006-04-05, 22:33
Medlem
Känner av samma sak, högerarmen är en aning starkare än vänster. Du kan ju försöka "tänka på " att ta i lika mycket med din svagare arm, funkar rätt bra för mig.
Citera
2006-04-05, 23:38
Medlem
Bara att köra på, förhoppningsvis jämnar det ut sig med tiden. Annars kan du försöka låta den svaga sidan "styra" övningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in