Hej!
Fick för mig idag att jag skulle lira CS:S på min sambos HP pavilion ZV5000 laptop. Installerade skiten på datorn. Sedan ville den uppdatera vilket tagit HELA kvällen med BBB 24mbit (sanslöst) och nu när den ÄNTLIGEN nått 100% så startar inte det jävla spelet. När jag högerklickar och väljer launch game så kommer det upp en ruta där det står preparing to launch eller nåt och så rör sig de punkter en liten stund. Sedan försvinner bara rutan och inget mer händer.
Datorn består av följande:
CPU AMD64 3000+
RAM: 512Mb
Hd: 40Gb
VGA: nVidia Geforce4 440Go 64Mb
När spelet installerades sa den att grafikkortets drivrutiner var för gamla. Laddade då ner senaste nvidia driver och den sa att den inte hade stöd för detta grafikkortet???? (det är ju för fan nvidias ju). Blev hänvisad av nvidia till tillverkarens hemsida med drivrutiner. Laddade ner en som var släppt 2005-03-30. Trots detta startar ej spelet. Allting är orginal, både datorn, windows och spelet.
Har sökt på internet om detta grafikkort och CS:S och vad jag förstår så spelar många med detta kort men att det inte är något värstingkort. Så spela SKA gå vad jag förstår.
Så vad är det som gör att spelhelvetet vägrar starta?