Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 19:24
Medlem
dayweeds avatar
SVT-dokumentr https://www.svtplay.se/video/KnDgA2v...smo-vallos-dod
Citera
2024-03-14, 20:54
Medlem
De tv skyldiga poliserna sgs heta Christian Saax och Christer H. Vad heter Christer i efternamn och vem av dom var det som var med i baseballigan innan?
Citera
2024-03-14, 22:55
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
De tv skyldiga poliserna sgs heta Christian Saax och Christer H. Vad heter Christer i efternamn och vem av dom var det som var med i baseballigan innan?
Inga poliser var skyldiga till ngot.
De borde ftt medalj som befriade Karlstad frn knarkande, brkiga sopan Vallo,
Idag framstlls han som en ngel ju, fyfan fr det jvla packet. Han dog av allt knark han hade stoppat i sig, hans snderpundade kropp klarade inte stressen av att bli gripen eftersom han gjorde vldsamt motstnd.
https://www.regeringen.se/contentass...-en-utredning/
Citera
2024-03-15, 12:40
Medlem
Det var inte frgan, s hll dig grna till frgan.

I vrigt s har naturligtvis internationella rttsmedicinska experter som inte behver ta ngra inhemska hnsyn mer rtt n vad regeringens utvrderingar har. Hur dum han n var i livet s var det inte det samma som att ngon hade rtt att stampa ihjl honom.

Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Inga poliser var skyldiga till ngot.
De borde ftt medalj som befriade Karlstad frn knarkande, brkiga sopan Vallo,
Idag framstlls han som en ngel ju, fyfan fr det jvla packet. Han dog av allt knark han hade stoppat i sig, hans snderpundade kropp klarade inte stressen av att bli gripen eftersom han gjorde vldsamt motstnd.
https://www.regeringen.se/contentass...-en-utredning/
Citera
2024-03-19, 09:19
Medlem
Det r jue ganska solklart att Osmo dog pga tyngden han blev utsatt fr p ryggen.
Frgan r jue bara varfr, vi lr dock aldrig f svar p det.

De tolv vittnena verkar jue inte kunna bertta om vad som hnde innan polisen stllde/hoppade p hans rygg.

Eftersom Osmo var en knarkare och skulle gripas s r det vldigt troligt att han gjort starkt motstnd och poliserna drav varit tvugna att vara vldigt vldsamma fr att avvrja motstndet.

S hgst troligast s r den polis som hoppa p honom skyldig till hans dd, ev att det "gick lttare" pga knark n det gjort p en "normal person" men troligtvis inte.
Men oavsett s hade det inte hnt om Osmo inte gjort vldsamt motstnd och knde sig drav tvugna att ta till grevre vld fr att kunna gripa honom. S att poliserna inte r dmda fr varken mord, vllande till annans dd eller misshandel r korrekt bedmning av fallet.
Sen har utfallet gtt till p fel stt dock.
Citera
2024-03-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Det r jue ganska solklart att Osmo dog pga tyngden han blev utsatt fr p ryggen.
Frgan r jue bara varfr, vi lr dock aldrig f svar p det.

De tolv vittnena verkar jue inte kunna bertta om vad som hnde innan polisen stllde/hoppade p hans rygg.

Eftersom Osmo var en knarkare och skulle gripas s r det vldigt troligt att han gjort starkt motstnd och poliserna drav varit tvugna att vara vldigt vldsamma fr att avvrja motstndet.

S hgst troligast s r den polis som hoppa p honom skyldig till hans dd, ev att det "gick lttare" pga knark n det gjort p en "normal person" men troligtvis inte.
Men oavsett s hade det inte hnt om Osmo inte gjort vldsamt motstnd och knde sig drav tvugna att ta till grevre vld fr att kunna gripa honom. S att poliserna inte r dmda fr varken mord, vllande till annans dd eller misshandel r korrekt bedmning av fallet.
Sen har utfallet gtt till p fel stt dock.

Frklara d grna hur du gr vldsamt motstnd och utgr en risk nr du ligger p mage med hnderna bojade p ryggen?

Antar du aldrig blivit bojad s. Vi som har vet att man inte kan gra vidare motstnd i det lget.
Citera
2024-03-19, 22:43
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Det var inte frgan, s hll dig grna till frgan.

I vrigt s har naturligtvis internationella rttsmedicinska experter som inte behver ta ngra inhemska hnsyn mer rtt n vad regeringens utvrderingar har. Hur dum han n var i livet s var det inte det samma som att ngon hade rtt att stampa ihjl honom.
Din moraliska pk-kompass synkar inte riktigt med min eller med vad en stor del av vad vanligt folk med huvudet p skaft tycker, om jag fr gra en egen bedmning.
Jag ligger inte smnls fr att kackerlackan till slut eventuellt fick sig en "tryckare". Jag r dock ganska vertygad om att fanskapet frmst dog drfr att hans kropp inte klarade stressen pga alla droger han tryckt i sig under alla r.
Senast redigerad av PutteStrul 2024-03-19 kl. 22:53.
Citera
2024-03-20, 21:11
Medlem
Jag fredrar fakta och inte vad folk som tror en massa saker tror.

Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Din moraliska pk-kompass synkar inte riktigt med min eller med vad en stor del av vad vanligt folk med huvudet p skaft tycker, om jag fr gra en egen bedmning.
Jag ligger inte smnls fr att kackerlackan till slut eventuellt fick sig en "tryckare". Jag r dock ganska vertygad om att fanskapet frmst dog drfr att hans kropp inte klarade stressen pga alla droger han tryckt i sig under alla r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in