• 3
  • 4
2021-10-23, 18:39
Medlem
madtops avatar
Trådar sammanfogade, länk till startinlägg tråd #2:
(FB) Robotdammsugare + Trösklar?

/Moderator
Citera
2021-10-24, 10:28
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslen
Köp en bra mopp istället . Har en robbot och den fastnar på trösklar och låter som fan har slutat använda min . Kosta 3 k så det var ingen dålig robbot pris mässigt

Grejen är att jag inte har några trösklar i lägenheten så en robot borde funka perfekt här.
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Jag har haft Roomba i över 10 år och dom klarar trösklar galant. Smart uppbyggda med moduler som är lätta att byta om något går sönder.
Välj en modell med schema för grejen är ju att roboten ska städa när du INTE är hemma.
Annars blir det som en uppe i tråden skrev att han inte använder den för att den låter. Klart den låter! Det är en massa motorer och en dammsugare…

Ja precis tanken är ju att den ska brumma när jag är på jobbet så ljudet är nog det minsta problemet. Låter ju lovade att rumba är lätt att laga med delar etc stort plus.

Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Slår ett slag för iRobot roomba finns en uppsjö men du kommer bli mer än nöjd.

https://www.robotexperten.se/produkt...8aAsFxEALw_wcB

Typ den? Bra pris eller ska man gå upp ett steg? Iof har jag inga djur så skäpar ner så den kanske räcker?
Citera
2021-10-24, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
https://www.robotexperten.se/produkt...8aAsFxEALw_wcB

Typ den? Bra pris eller ska man gå upp ett steg? Iof har jag inga djur så skäpar ner så den kanske räcker?
Jag tror den kommer göra sitt jobb även om jag hade kanske gått upp till 3-5000 kr klassen. Jag kör i7 serien och är mer än nöjd
Citera
2021-10-24, 13:48
Medlem
Core.s avatar
Har en samsung jetbot, går hur bra som helst, tar trösklar upp till 5cm
Citera
2021-11-13, 13:01
Medlem
Byt ut trösklarna. Ingen robotdammsugare klarade trösklarna jag hade i min gamla 40-talslägenhet. Brukade komma hem efter jobbet för att finna dammsugaren sitta och pipa övergivet högst upp på tröskelkanten.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in