• 3
  • 4
2020-06-21, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det kommer iof på bekostnad av ergonomi och möjlighet att uppgradera. Kör själv en laptop nu men nästa dator blir definitivt en stationär av båda dessa anledningar.
Det är därför jag älskar iMac. En hybrid mellan laptop och stationär dator, den har iaf plåtburken inbyggd i skärmen vilket är grymt bra.

Skiter i sådana saker som prestanda, upplösning m.m. Jag vill ha en användarvänlig dator.
Citera
2020-06-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
OCR-nummer står städse i en sammanhängande sifferrad på inbetalningskortet, så även i de flesta fall då det står enbart på annat håll på fakturan.

Läs av sifferraden, skriv sedan in den!

Har du inte en vanlig dator på ditt kontor?

Klart jag har en dator. Men en av de saker jag gör som sifferblind är att kasta om siffror - och att då även behöva trycka in alla slumpkoder i dosan också är rena mardrömmen.
Citera
2020-06-21, 13:24
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det är därför jag älskar iMac. En hybrid mellan laptop och stationär dator, den har iaf plåtburken inbyggd i skärmen vilket är grymt bra.

Skiter i sådana saker som prestanda, upplösning m.m. Jag vill ha en användarvänlig dator.

Oj, då tänker vi extremt olika. Prestanda är a och o, ergonomi är viktigt också. Finns ingenting värre än att sitta med gamnacke efter att ha jobbat med bärbar på ett soffbord - undrar hur många som arbetar hemifrån nu som kommer bli sjukskrivna pga sådana här orsaker?

Användarvänlig brukar betyda nybörjarvänlig, vilket inte är rätt definition egentligen.
Citera
2020-06-21, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Oj, då tänker vi extremt olika. Prestanda är a och o, ergonomi är viktigt också. Finns ingenting värre än att sitta med gamnacke efter att ha jobbat med bärbar på ett soffbord - undrar hur många som arbetar hemifrån nu som kommer bli sjukskrivna pga sådana här orsaker?

Användarvänlig brukar betyda nybörjarvänlig, vilket inte är rätt definition egentligen.
iMac är Apples stationära (med fysiskt tangentbord) dator, anar du trodde jag syftade på Macbook.
Citera
2020-06-21, 13:29
Medlem
sucuks avatar
Citat:
iMac är Apples stationära (med fysiskt tangentbord) dator, anar du trodde jag syftade på Macbook.

Oh nej, vet (och tyvärr tvingats använda) imac en kortare period. Beklagar sorgen
Citera
2020-06-21, 13:32
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Varför inte? Kan väl vara bra om man skulle hamna i tvist med elbolaget. Nu gör jag det inte själv men jag har full förståelse för att seniorer fortsätter i samma hjulspår.

Tvist med elbolaget? Får bara ström i ett uttag? 😁
Citera
2020-06-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Klart jag har en dator. Men en av de saker jag gör som sifferblind är att kasta om siffror - och att då även behöva trycka in alla slumpkoder i dosan också är rena mardrömmen.
Bank-id på fil används här!
Citera
2020-06-22, 07:17
Medlem
downloaders avatar
Blir fel namn på betalningskvittensen när gymmet betalas och då vill intresse försäkringskassan betala någon ersättning. Fungerar dock fint om det fylls i från pappers fakturan. Försäkringskassan står även för de 35 kronorna som pappers fakturan kostar.
Citera
2020-06-22, 19:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Följdfråga, varför sparar man en betald faktura för t.ex. en elräkning?

Vet en snubbe som sparat varenda räkning och kvitto till och med för minsta skitköp! Han har pärmar och buntar med räkningar och kvitton.

Utöver det så har han alltid en körjournal för sin privata bil där antal liter och mätarställning samt pris för bränslet antecknas vid varje tankning!

Inget svar på TS fråga men endel typer är livrädda för att inte ha full koll på ekonomin!
Citera
2020-06-23, 13:32
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Ja, varför?

Ponera att man får fem sådana fakturor per månad. Det blir nästan 2 lax per år för att man inte väljer att ha på autogiro eller mail?

Det är inte lättare? Den riskerar att försvinna med posten. Osv.

Har du fortfarande någon faktura via papper?

Risken att räkningar ska försvinna med posten måste faktiskt vara väldigt liten. Har aldrig någonsin råkat ut för det under hela min livstid😁
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in