Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-23, 01:42
  #1
Medlem
Hej, jag frågar åt min minderåriga kompis som ska börja gymnasiet till hösten. Jag är själv vuxen. Min kompis är smått nojig över sitt klädval till gymansiet och undrar hur mycket antal kläder som förväntas/ uppskattas av respektive plagg. Dvs hur många antal tröjor/hoddies/byxor etc han behöver inhandla. Han skulle även uppskatta om ni ger tips på kläder.
Tack på förhand

*till admin, notera att jag (kontot bakom tråden) är över 18 år och är därför juridiskt tillämpad att vara medlem här*
Citera
2020-06-23, 01:49
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Nu var det ett jävla tag sen jag gick i gymnasiet, men jag minns mycket väl att dom enda tankar gällande andra elevers kläder var saker som "Oh, Lisas röv i dom där jeansen..", "Är hon medveten om hur genomskinligt det där linnet är" och "Nu har Petra definitivt ingen BH på sig".

Din kompis kanske borde anamma Steve Jobs-varianten och köpa fler uppsättningar av samma outfit och sen alltid ha det på sig i skolan och se till så att det alltid är en eller två uppsättningar som är rena.
Citera
2020-06-23, 01:53
  #3
Bannlyst
Hon bör bära det hon själv känner sig bekväm i.
Citera
2020-06-23, 07:43
  #4
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Hon bör bära det hon själv känner sig bekväm i.
Exakt. Har någon synpunkter på ens klädsel så är man som gymnasieelev tillräckligt gammal för att kunna hävda sin uppfattning.
Citera
2020-06-23, 10:18
  #5
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FragarAtEnKompis1
Hej, jag frågar åt min minderåriga kompis som ska börja gymnasiet till hösten. Jag är själv vuxen. Min kompis är smått nojig över sitt klädval till gymansiet och undrar hur mycket antal kläder som förväntas/ uppskattas av respektive plagg. Dvs hur många antal tröjor/hoddies/byxor etc han behöver inhandla. Han skulle även uppskatta om ni ger tips på kläder.
Tack på förhand

*till admin, notera att jag (kontot bakom tråden) är över 18 år och är därför juridiskt tillämpad att vara medlem här*


Du säger ju det själv.

Finns ingen som helst klädkod i Svenska skolor, han kan fritt köpa några t-shirts och hoodies och klara sig resten av året.
Citera
2020-06-24, 00:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FragarAtEnKompis1
Hej, jag frågar åt min minderåriga kompis som ska börja gymnasiet till hösten. Jag är själv vuxen. Min kompis är smått nojig över sitt klädval till gymansiet och undrar hur mycket antal kläder som förväntas/ uppskattas av respektive plagg. Dvs hur många antal tröjor/hoddies/byxor etc han behöver inhandla. Han skulle även uppskatta om ni ger tips på kläder.
Tack på förhand

*till admin, notera att jag (kontot bakom tråden) är över 18 år och är därför juridiskt tillämpad att vara medlem här*

Mitt tips, ej skinny jeans. Köp stora baggy byxor. Tycker alla killar som har tajta byxor ser riktigt homo ut. Roliga är att dem ej vet de själva Det, 4 tshirts, 3 tjocktröjor, 3 byxor, 2 par skor duger lär kosta mycket doe. Men många tshirts och byxor är najs
Citera
2020-06-25, 14:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Mitt tips, ej skinny jeans. Köp stora baggy byxor. Tycker alla killar som har tajta byxor ser riktigt homo ut. Roliga är att dem ej vet de själva Det, 4 tshirts, 3 tjocktröjor, 3 byxor, 2 par skor duger lär kosta mycket doe. Men många tshirts och byxor är najs
tack så mycket, det är såna svar jag... jag menar min kompis söker. tack❤️
Citera
2020-06-25, 14:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FragarAtEnKompis1
tack så mycket, det är såna svar jag... jag menar min kompis söker. tack❤️

Eyy ingen fara, kul att höra glad jag blev att jag var till nytta och det du skrev ovan och nu som svar glädjs klart som fan man ska få ett bra svar om man ställer en bra/kul/intressant fråga! Lycka till, till dej och din kompis, tjejerna kommer gilla det ^^) och trevlig sommar 😎 <3
__________________
Senast redigerad av PatricTheRider 2020-06-25 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in