Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Du har helt rätt i att det inte är så för alla.
T ex Nisse på landet som bor i ett torp och lever på skattebetalarna har det inte så i sin verklighet.
Det jag beskrev var utbildade människor som står för tillväxten.
C har uppenbarligen valt att orientera om mot det som leder till tillväxt och högre levnadsstandard.
Finns andra partier som orienterat mot att skicka Sverige tillbaka till medeltiden.
Centerpartiet har en politik som "funkar" om man är inställd på att fortsätta på den inslagna vägen ända in i kaklet, som det hette under regeringsbildningen sist. Det är i Centerns riktning som landet rör sig, och till den framgången får man väl gratulera dem.
Jag är inte så trångsynt att jag inte kan se att nyliberal politik ger vissa fördelar för delar av befolkningen, men själv tror jag att det går att kombinera högerpolitik med en agenda som strävar efter att eliminera de skadliga sidorna med C-politiken.
Hård brottsbekämpning, svårt att leva på socialbidrag, lätt att utvisa inflyttade utrikesfödda, etc. Jag kan dra det flera steg längre, fast det är inte relevant i den här tråden. Det är värt det med tuffare tag rent allmänt, men där sätter C:s "medmänsklighet" stopp. Om det skulle vara en fasad framstår det ändå som naivt att ta ställning för små "utsatta" grupper som inte bidrar ekonomiskt.