Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-06, 15:39
  #2449
Medlem
Det enklaste sättet att röka DMT på anser jag är att lägga det mellan två lager av typexempel harmala, som är den andra ingrediensen i Changa, i en vattenpipa/bong. Jag lägger ett lager med ca. 0.03gr (30mg) harmala i botten, strör ca. 0.05gr (50mg) DMT över och ca. 0.02mg (20mg) harmala över. Sedan eldar jag försiktigt och drar i mig allt i tre bloss, tills allt är bränt. Sedan håller jag inne röken en stund. Jag får ett breakthrough varje gång!! Det är troligen bättre att vaporisera det, men det kräver teknik och är ganska svårt att få till.

Jag anser att när man rökt DMT ett par gånger och känner sig bekväm, så skall man satsa på ett breaktrough, att ta sig "hela vägen" som jag brukar kalla det! Jag har sett det mest fantastiska, bortom ord och förståelse! Och jag är tämligen säker på att det inte är hallucinationer, inte när man kommer så långt bort, man träder in i en annan dimension som min hjärna omöjligt kan skapa!

Men det finns saker man skall vara beredd på, detta är ingen lek!
Sista resan in i hyperspace var helt annorlunda från alla mina tidigare resor. Istället för att ljusa klara mönster trädde fram som det normalt alltid gör för mig i början, blev det närmast svart. Det var svarta lysande mörka mönster, jag vet att det låter konstigt att svart och mörker kan lysa. Men det lös svagt med lite mörkröda toner i. Jag visste direkt att detta är något helt annat. Fram ur mörkret träder en demonisk figur fram, han såg nästan mänsklig ut men strålade av ondska och negativitet. Men det kan ju vara min tolkning bara. Han var svart med mörkgröna och mörkröda nyanser. Han var så tydlig och in your face som om jag stod och pratade med vem som helst "här på jorden". Han studerade mig lite tills han försvann och resan förändrades till det jag är van vid att uppleva.
Om han kommer från min fantasi eller om det är en varelse ute i hyperspace kan man aldrig veta. Men som så mycket annat i hyperspace så känns det som en del av en annan dimension, dit man reser med sitt medvetande, inte att man reser in i sitt medvetande. Även om man troligen kan påverka resan med sitt medvetande.

Det var både skrämmande och fascinerande att möta en sådan varelse, vad som än ligger bakom så är upplevelsen den samma. Var beredd, bli inte alltför skrämd, för de kan inte skada dig om du inte ger efter för rädslan!
__________________
Senast redigerad av Musclemouse 2016-02-06 kl. 15:49.
Citera
2016-02-06, 20:45
  #2450
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Nån som vet dosering på en Röv panna DMT?
Citera
2016-02-08, 13:33
  #2451
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Nån som vet dosering på en Röv panna DMT?

Bump!
Hittar det ingenstans.
Citera
2016-02-08, 15:42
  #2452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Bump!
Hittar det ingenstans.



Tror det bästa är att göra en lösning med tex citronsaft så dmt´t blir till saltform.
Gör iordning typ 100mg eller nåt, sen är det bara o testa sig fram men börja med runt 20mg eller så.

Vet att jag testade detta nångång men gav upp då det sved som fan i arslet


gjorde även i samma veva en nässpray som funkade hyggligt till lägre doser, dock uppstod samma problem med irriterade slemhinnor.



Summan av kardemumman är att dmt ska nog intas genom vaporisering alt oralt med maoi.
Citera
2016-02-08, 18:08
  #2453
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Tror det bästa är att göra en lösning med tex citronsaft så dmt´t blir till saltform.
Gör iordning typ 100mg eller nåt, sen är det bara o testa sig fram men börja med runt 20mg eller så.

Vet att jag testade detta nångång men gav upp då det sved som fan i arslet


gjorde även i samma veva en nässpray som funkade hyggligt till lägre doser, dock uppstod samma problem med irriterade slemhinnor.

.

Struntar i om det svider, men tror du citronsaft duger? (citron enbart?) skall jag inte behöva göra nått ihop koka av nått? (känns som det alltid är nått bök med DMT)

Men det går väll inte att ta först 20mg och sedan 100 till exempel.

Mvh!
Citera
2016-02-08, 21:06
  #2454
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Struntar i om det svider, men tror du citronsaft duger? (citron enbart?) skall jag inte behöva göra nått ihop koka av nått? (känns som det alltid är nått bök med DMT)

Men det går väll inte att ta först 20mg och sedan 100 till exempel.

Mvh!

På Flugsvamps forum finns väldigt detaljerade anvisningar i hur man kan gå tillväga för att omvandla från fribas till saltform.

Hade jag omvandlat DMT i fribas till salt, hade jag definitivt snortat iofs, men smaken är som...

(Just citronsaft är ingen bra ersättning för syra, för övrigt - man får så mycket annat på köpet. Citronsyra finns dock att köpa i små bak-påsar)
Citera
2016-02-08, 22:23
  #2455
Medlem
LivinginthePasts avatar
Jag paste:ar in det som har skrivits på Flugsvamp av vendorn med det förträffliga namnet Valter Vit:

"Visst är det en del steg när det gäller att konvertera fribas till salt på ett bra sätt, men det är inte särskilt svårt så länge man har lite tålamod

Så här brukar jag göra:

Steg 1: Köp Magnesiumsulfat i hälsokostaffären (går under namnet epsomsalt) sprid ut en rejäl mängd på bakplåtspapper och in i ugnen, och kör den på hög värme (300C eller något sådant räcker) i någon timme eller två. (Följande reaktion sker MgSO4*7H2O -> MgSO4 + 7H2O, vi tar alltså bort kristallvattnet i magnesiumsulfat.)

Steg 2: Köp kemiskt ren aceton (hornbach, biltema etc), häll i några deciliter aceton i en lämplig glasbehållare och skopa i en riklig mängd av magnesiumsulfatet som förbereddes ovan. Blanda dessa någon minut och förslut glasbehållaren för att undvika att acetonet avdunstar, låt detta stå ca ett dygn för att låta magnesiumsulfatet dra åt sig allt vatten i acetonet. Du har nu näst intill helt torrt aceton.

Steg 3: För varje 1g DMT fribas du ska konvertera, väg upp 309mg fumersyra (på engelska fumaric acid, finns exempelvis på ebay) och lös upp i 50ml av ovanstående torra aceton (var försiktig så du inte får med dig något magnesiumsulfat). Det kommer ta en stund för det att lösa sig, jag brukar blanda det någon minut och sen låta det stå över natten.

Steg 4: Lös upp ditt DMT i det torra acetonet som förbereddes i Steg 2, ca 50ml aceton per gram DMT.

Steg 5: Ta fumersyra-acetonlösningen från Steg 3 och droppa ned (eller häll i det bara) i DMT-acetonlösningen, du bör nu få en en vit utfällning vilket är DMT.fumarat. Det kan ta ett tag innan det kristalliserar sig ordentligt, så du kan med fördel försluta glasbehållaren och låta det stå över natten. Nästa dag bör du ha ett vitt fint pulver av DMT.fumarat i botten av glaset. Häll av acetonet och tvätta sedan det kvarvarande fumaratsaltet genom att hälla på en skvätt torrt aceton och blanda någon minut och sedan hälla av acetonet precis som tidigare, upprepa tvättningen 2-3 gånger. Därefter kan du torka fumaratsaltet och sedan avnjuta det på lämpligt vis.

Jag bör poängtera att det finns enklare metoder men då brukar det finnas kvar oreagerad fumersyra. Detta är enligt mig det bästa sättet för att få DMT.fumarat av mycket hög kvalitet.

Metoden fungerar mig veterligen för konvertering de flesta tryptaminer, jag vet med säkerhet att det även fungerar med DET och DPT. Dock är det vanligare att man vill gå från fumarat till fribas i de fallen"

...en hel del meck, uppenbarligen. Och nu inser jag att jag måste fråga Valter hur jag kan konvertera HCl-DPT till fribas! Hade lätt föredragit att vape:a DPT i stället för att misshandla snoken så förbannat...
__________________
Senast redigerad av LivinginthePast 2016-02-08 kl. 22:25.
Citera
2016-02-09, 12:56
  #2456
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
På Flugsvamps forum finns väldigt detaljerade anvisningar i hur man kan gå tillväga för att omvandla från fribas till saltform.

Hade jag omvandlat DMT i fribas till salt, hade jag definitivt snortat iofs, men smaken är som...

(Just citronsaft är ingen bra ersättning för syra, för övrigt - man får så mycket annat på köpet. Citronsyra finns dock att köpa i små bak-påsar)

Men det är gula kristaller jag har, funkar icke det?
Citera
2016-02-09, 12:58
  #2457
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Jag paste:ar in det som har skrivits på Flugsvamp av vendorn med det förträffliga namnet Valter Vit:

"Visst är det en del steg när det gäller att konvertera fribas till salt på ett bra sätt, men det är inte särskilt svårt så länge man har lite tålamod

Så här brukar jag göra:

Steg 1: Köp Magnesiumsulfat i hälsokostaffären (går under namnet epsomsalt) sprid ut en rejäl mängd på bakplåtspapper och in i ugnen, och kör den på hög värme (300C eller något sådant räcker) i någon timme eller två. (Följande reaktion sker MgSO4*7H2O -> MgSO4 + 7H2O, vi tar alltså bort kristallvattnet i magnesiumsulfat.)

Steg 2: Köp kemiskt ren aceton (hornbach, biltema etc), häll i några deciliter aceton i en lämplig glasbehållare och skopa i en riklig mängd av magnesiumsulfatet som förbereddes ovan. Blanda dessa någon minut och förslut glasbehållaren för att undvika att acetonet avdunstar, låt detta stå ca ett dygn för att låta magnesiumsulfatet dra åt sig allt vatten i acetonet. Du har nu näst intill helt torrt aceton.

Steg 3: För varje 1g DMT fribas du ska konvertera, väg upp 309mg fumersyra (på engelska fumaric acid, finns exempelvis på ebay) och lös upp i 50ml av ovanstående torra aceton (var försiktig så du inte får med dig något magnesiumsulfat). Det kommer ta en stund för det att lösa sig, jag brukar blanda det någon minut och sen låta det stå över natten.

Steg 4: Lös upp ditt DMT i det torra acetonet som förbereddes i Steg 2, ca 50ml aceton per gram DMT.

Steg 5: Ta fumersyra-acetonlösningen från Steg 3 och droppa ned (eller häll i det bara) i DMT-acetonlösningen, du bör nu få en en vit utfällning vilket är DMT.fumarat. Det kan ta ett tag innan det kristalliserar sig ordentligt, så du kan med fördel försluta glasbehållaren och låta det stå över natten. Nästa dag bör du ha ett vitt fint pulver av DMT.fumarat i botten av glaset. Häll av acetonet och tvätta sedan det kvarvarande fumaratsaltet genom att hälla på en skvätt torrt aceton och blanda någon minut och sedan hälla av acetonet precis som tidigare, upprepa tvättningen 2-3 gånger. Därefter kan du torka fumaratsaltet och sedan avnjuta det på lämpligt vis.

Jag bör poängtera att det finns enklare metoder men då brukar det finnas kvar oreagerad fumersyra. Detta är enligt mig det bästa sättet för att få DMT.fumarat av mycket hög kvalitet.

Metoden fungerar mig veterligen för konvertering de flesta tryptaminer, jag vet med säkerhet att det även fungerar med DET och DPT. Dock är det vanligare att man vill gå från fumarat till fribas i de fallen"

...en hel del meck, uppenbarligen. Och nu inser jag att jag måste fråga Valter hur jag kan konvertera HCl-DPT till fribas! Hade lätt föredragit att vape:a DPT i stället för att misshandla snoken så förbannat...

Det där är nog lite för mycket jobb för mig Men fribas är alltså kristaller??
Citera
2016-02-09, 14:05
  #2458
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Det där är nog lite för mycket jobb för mig Men fribas är alltså kristaller??
Fribas är ju liksom den fria basen - alltså inte i saltform - en jonförening. Osäker på om man kan se vilken form det är av en substans normalt sett, men DMT med gul missfärgning tror jag att man kan anta är fri bas, framställd genom extraktion och inte överdrivet noggrannt tvättad.
Citera
2016-02-18, 16:09
  #2459
Medlem
Illuzionzs avatar
Hur länge kan man förvara changa innan det blir sämre?
Citera
2016-02-18, 20:37
  #2460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Hur länge kan man förvara changa innan det blir sämre?

Det håller nog allafall 6månader utan att tappa potens så länge man har det i rumpstemp.
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback