Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 18:31
  #2557
Medlem
Tolleboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Ni som gjort det en hel del många gånger hur ser ni inför döden egentligen? Det lär väl ändå vara något som ger en en väldans massa lugn inför det oundkomliga. Men vad har ni mer för tankar inför döden och kopplingen med dmt?
Every portal is a portal of death, the death of the false self. When you go through it, you cease to derive your identity from your psychological, mind-made form. You then realize that death is an illusion, just as your identification with form was an illusion. The end of illusion - that's all that death is. It is painful only as long as you cling to illusion.
Citera
2017-03-11, 23:50
  #2558
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrikkFukk
Är sjukt nyfiken på dmt. Ni som kan drogen, är en obehaglig upplevelse på dmt 100 gånger värre än motsvarigheten på lsd? När man läser får man intrycket att syra är så mycket snällare och att dmt är mycket mer intensivt och påträngande.

Nej inte alls!!! Har haft positiva lsa trippar som varit 100 gånger värre än mina svåraste dmt trippar... Man fastnar liksom inte i oändligheten på samma sätt, på lsa/LSD så kan det verka externt tomt eller kaotiskt å äckligt :/ på dmt så visste jag att jag hade mina goda andar i bakgrunden vid de värsta tillfällena. Man får dock en bättre inblick i vad riktigt mörker är på dmt, spirituellt sådant skulle iaf jag säga

När jag var nere i mörkret sannerligen efter att haft min kropp försvunnen i äckligt mörker å fort igenom en port med svartklädda munkar som jävlades med min själ tills jag undrade om det nånsin skulle sluta så måste jag säga att det var inte värre än en 43 graders feber i en full dag, det var heller inte värre än dessa äckliga spice substanser som säljs.. Usch
__________________
Senast redigerad av makdui 2017-03-11 kl. 23:55.
Citera
2017-03-12, 15:49
  #2559
Medlem
Hur är det att röka DMT första gången? Jag har aldrig tagit en hallucinogen drog förut. DMT trippen varar ju bara några minuter så det känns som att det skulle vara en bra första hallucinogen, eller?

Hur mår man efter trippen? Blir man en ny människa? Kan man bli deppig?
Citera
2017-03-13, 20:18
  #2560
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Hur är det att röka DMT första gången? Jag har aldrig tagit en hallucinogen drog förut. DMT trippen varar ju bara några minuter så det känns som att det skulle vara en bra första hallucinogen, eller?

Hur mår man efter trippen? Blir man en ny människa? Kan man bli deppig?

Personligen skulle inte jag rekommendera DMT till en färsking även om trippen bara är några minuter. Hellre en låg dos svamp i så fall.
Anledningen är att du fullkomligt slungas iväg och tid och rum blir svårt att uppfatta. Visst, de båda drogerna går inte riktigt att jämföra men med svamp kommer det hela lite mjukare och du hinner vänja dig mer vid känslan av ett förändrat medvetande.
Tänk att svamp "färgar" din omgivning medans DMT helt byter en verklighet mot en annan.

Hur man mår efteråt är nog rätt individuellt och set och setting kan vara av betydande faktor. Jag har som vana att meditera innan DMT för att lugna nerverna inför det som komma skall. Tror inte jag någonsin kommer att "vänja" mig. Efteråt däremot känner jag mig som pånyttfödd och frågar mig själv:
-Va fan var det precis som hände? med ett stort leende på läpparna.
Citera
2017-03-13, 20:46
  #2561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Personligen skulle inte jag rekommendera DMT till en färsking även om trippen bara är några minuter. Hellre en låg dos svamp i så fall.
Anledningen är att du fullkomligt slungas iväg och tid och rum blir svårt att uppfatta. Visst, de båda drogerna går inte riktigt att jämföra men med svamp kommer det hela lite mjukare och du hinner vänja dig mer vid känslan av ett förändrat medvetande.
Tänk att svamp "färgar" din omgivning medans DMT helt byter en verklighet mot en annan.

Hur man mår efteråt är nog rätt individuellt och set och setting kan vara av betydande faktor. Jag har som vana att meditera innan DMT för att lugna nerverna inför det som komma skall. Tror inte jag någonsin kommer att "vänja" mig. Efteråt däremot känner jag mig som pånyttfödd och frågar mig själv:
-Va fan var det precis som hände? med ett stort leende på läpparna.

Ja, lite så som jag misstänkte då!
Det blir att prova svamp inom en kort framtid och spara DMT tills senare.
Tack.
Citera
2017-03-22, 01:53
  #2562
Medlem
mrurbjans avatar
Hej!
Jag funderar på att beställa hem dmt, någon som vet en bra sida de kan rekommendera?

Kärlek <3
Citera
2017-03-22, 10:13
  #2563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Personligen skulle inte jag rekommendera DMT till en färsking även om trippen bara är några minuter. Hellre en låg dos svamp i så fall.
Anledningen är att du fullkomligt slungas iväg och tid och rum blir svårt att uppfatta. Visst, de båda drogerna går inte riktigt att jämföra men med svamp kommer det hela lite mjukare och du hinner vänja dig mer vid känslan av ett förändrat medvetande.
Tänk att svamp "färgar" din omgivning medans DMT helt byter en verklighet mot en annan.

Hur man mår efteråt är nog rätt individuellt och set och setting kan vara av betydande faktor. Jag har som vana att meditera innan DMT för att lugna nerverna inför det som komma skall. Tror inte jag någonsin kommer att "vänja" mig. Efteråt däremot känner jag mig som pånyttfödd och frågar mig själv:
-Va fan var det precis som hände? med ett stort leende på läpparna.

Rätt bra beskrivning. Men man kan börja med DMT utan större vana, börja med att prova Changa, och rök en halv dos, typ 50mg (vilket är grovt ca. 25mg DMT). Ganska milt men ändå tillräckligt för att få en upplevelse. Så ökar man successivt dosen. Changa ger ett lite mildare rus som stegrar lite långsammare, ren DMT är mycket mera traumatiskt
Enligt mig skall man inte se på DMT som en drog bland andra droger. DMT är annorlunda och man vänjer sig aldrig riktigt. Jag har extrem hjärtklappning inför varje resa, det går inte riktigt förbereda sig för vad som komma skall! Även om man börjar lära sig att navigera under resan med tiden.
Folk måste förstå att man träffar varelser, "Gud", reser till andra dimensioner där allt är främmande från vår verklighet. Det är därför svårt att förbereda sig, man får läsa på om andras erfarenheter.

Jag läste om andras erfarenheter med mörka varelser och otäcka upplevelser. En dag när jag rökte DMT så svartnade allt, jag såg mörka röda, gröna, lila mönster i form av pelare som roterade långsamt. De gav ifrån sig ett svagt ljus av de här färgerna i mörkret. Jag tänkte direkt "vad fan händer nu". Ur mörkret klev en varelse fram som såg allt annat än trevlig ut, som en demon tagen ur en skräckfilm. Han iakttog mig en kort stund. Jag mindes vad jag läst om de här upplevelserna och att de inte kan skada dig, bara skrämma dig. Jag talade om för honom att han inte skrämmer mig och att jag är starkare än honom. Då bröt mörkret upp bakom honom och ur en strimma ljus klev en typ av gudinna fram som strålade av ljus och färger och hon spred ljus med en typ av trollspö samtidigt som hon genom intuition talade om för mig att hon är här för att hjälpa mig och att jag inte behöver vara rädd.
Alltså, att läsa på lite och vara lite förberedd är bra i den mån det går, kom ihåg att ingenting kan skada dig på andra sidan. Du styr över din egen rädsla, och rädsla är hälsosamt och en del av DMT. Även om det till 99% består av ljus, värme, kärlek och allt annat fantastiskt!

Att ställa sig upp och skrika "ta bort det" hjälper inte, nu har du rökt och slungats in i "andevärlden" nu får du navigera och styra dig igenom det, eller om du kommit ännu längre; helt enkelt luta dig tillbaka och låta dig tas dit du skall.
Men få inte en felaktig bild av DMT, det är MYCKET sällan, det blir otrevligt. Och inte ens då är det otrevligt på riktigt, det kan vara ett möte med din mörka sida som en del av dig själv, eller ett möte med riktiga mörka varelser. Vem vet? Men de kan ALDRIG skada dig och det är bara intressant och spännande vad man än träffar på på andra sidan!
__________________
Senast redigerad av Joytoy 2017-03-22 kl. 10:20.
Citera
2017-05-11, 13:59
  #2564
Medlem
killenmedkexs avatar
Hej beställde hem lite vad jag tror är dmt, när jag har sett det på bilder tidigare så har färgen vart mer åt gula hållet. Mitt ser mer ut som tacoskrydda.

http://i.imgur.com/uOvIQvZ.jpg

Det har typ en söt plastig lukt, kristallerna har en mjuk nästan fluffig konsistens när man klämmer på påsen.

Beror färgen på vilka olika precursor material som används till att tillverka eller har jag blivit blåst?
Citera
2017-05-26, 05:23
  #2565
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag har alltid varit fascinerad av breakthroughs men vill inte prova själv. Har dock läst en hel del om det och jag ser att det är förvånansvärt många som upplever att dom är gud, skapare av allt och det enda som existerar? Likt en Solipsism i ett Guds-perspektiv tillsammans med evig ensamhet. Det verkar vara en djävulskt skrämmande upplevelse för vissa men fantastiskt för andra?
Jag är nyfiken på hur så pass många kan uppleva samma sak? Och det blir lite extra komiskt då det handlar om Solipsism. Är detta en ledtråd till att Gud kände sig ensam - skapade oss - och att vi tillsammans är delar av Guds dröm? . Finns det någon i tråden som har haft liknande upplevelser?

Jag tänker på vad Alan Watts en gång sade:

__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2017-05-26 kl. 05:43.
Citera
2017-06-08, 15:10
  #2566
Medlem
killenmedkexs avatar
Verkar som det var DMT efter lite vidare undersökning med Marquis reagensen.

http://i.imgur.com/I0JIGph.jpg

Ska bli kul att ut och åka inom en kommande helg, rapporterar självklart tillbaks efter DMT oskulden tages.
Citera
2017-06-11, 22:04
  #2567
Medlem
smileos avatar
Tjena! Tänkte köpa 0,5g changa för att känna på lite, och om jag gillar det testa ren DMT.

Hur bör jag röka? Tänkte testa på med kanske 100mg i en joint först. Sen vänta lite och röka en med resten, 400mg för att då få en kraftfullare effekt.

vad förväntas jag få för effekt tror ni?
Citera
2017-07-02, 22:37
  #2568
Medlem
Någon som vejpat dmt ur en vanlig elektrisk portabel weed-vejp? Känner en som provat och fått ganska bra resultat på ca 200 grader, sandwich-metoden med örter under och ovanför. Dock inget breakthrough vad jag fattat det som. Erfarenheter av den här metoden? Temperatur, dosering osv?
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback