2020-06-29, 09:23
Medlem
Hej, jag funderar på att sälja min Highlander Cykel 28 tum, är det någon här på Forumet som vet vad den kan vara värd? Det står även MORGAN DESIGN på den, det är en Herr Cykel, är matt svart i färgen o fullt fungerande med 7 Växlar, nån som vet? Den är relativt ny o ser bra ut i lacken med så. Tänkte om den är värd nått extra för att det står Morgan Design på den ev? Har sökt på nätet men hittar knappt nått om den, inte ens Highlander märket säljs på tradera eller blocket så? Tack.
Citera
2020-06-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milan00
Hej, jag funderar på att sälja min Highlander Cykel 28 tum, är det någon här på Forumet som vet vad den kan vara värd? Det står även MORGAN DESIGN på den, det är en Herr Cykel, är matt svart i färgen o fullt fungerande med 7 Växlar, nån som vet? Den är relativt ny o ser bra ut i lacken med så. Tänkte om den är värd nått extra för att det står Morgan Design på den ev? Har sökt på nätet men hittar knappt nått om den, inte ens Highlander märket säljs på tradera eller blocket så? Tack.

Låter ju som du ”hittat” en cykel, annars vettu väl va du köpte den för åh således kan du prissätta den efter det? Speciellt om de är en unik cykel av något slag. Lättare åh veta andra hands värde när man vet inköps pris, sen Även hur många år har du ”haft” cykeln?

Edit:Annars går cyklar för 500-1000kr Max, och det är dam cyklar som är populära

Mvh
Citera
2020-06-29, 10:12
Medlem
Hej, köpt den på blocket för nått år sen billigt vilket tyder på att den som sålde den inte visste dess egentliga värde då? så kan inte lita på den summan vi betalade eftersom tror den är värd mer än så. Ingen som vet vad en vanlig Highlander Cykel är värd då?
Citera
2020-06-29, 19:02
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan00
Hej, köpt den på blocket för nått år sen billigt vilket tyder på att den som sålde den inte visste dess egentliga värde då? så kan inte lita på den summan vi betalade eftersom tror den är värd mer än så. Ingen som vet vad en vanlig Highlander Cykel är värd då?

Din cykel är inte värd mer några hundra kronor.
Citera
2020-07-01, 02:05
Medlem
Har du inget original kvitto på den så får du inte så mkt mer än just 500-1000kr för den som han ovan skrev. Att köpa cykel i "god tro" gäller ju inte längre om den nu skulle vara stulen.. plus att den verkar ha ett antal år på nacken som du skrev.

Har ingen aning om vad det är för cykel du skriver om men med vissa cyklar tjänar man mer på att sälja i delar. Dämparna, växlar eller däcken/hjulen t.ex då det ej finns original kvitto och därmed kanske uppfattas eller misstänks vara stulen. Det skulle jag misstänka iaf även om den inte är anmäld som stulen. Råkat ut för det själv för några år sen. Den råkade nämligen tillhöra en kompis som jag nyligen hade lärt känna och som jag då bara fick lämna tillbaks den till vi fick oss ett gott skratt iaf!
Citera
2020-07-01, 02:08
Medlem
Läste nu att du skrev den var relativt ny.. men hur som helst så skulle du inte få mer än vad jag skrev. Inte från mig iaf och jag är endast intresserad av MTB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in