Citat:
Ursprungligen postat av
Plaindes
Jag har ett jobb som betalar bra och som jag trivs med, men jag gör fasen inte mig själv rättvisa. Innan min uppenbarelse på campingtrippen gick jag hos en psykolog, men det som föranledde de besöken var inte tungan.
Enkelt uttryckt var jag fram till campingen övertygad om att tungan var för stor för käften och att det var därför alla svarade "vad sa du?" när jag väl öppnade nämnda käft. När det sedan kom en vecka med ren lycka insåg jag att jag fram till dess hade pratat fel helt enkelt. Vändningen var endast en justering av tungans viloläge/startposition.
Jag håller med dig om att lösningen kanske inte finns på ett forum men min tanke är att jag kan få något slags lugn i kroppen om andra människor berättar var i munnen tungan vilar när munnen hålls stängd. Då kan jag i alla fall skita i att tänka på det när jag ska vila.
Googla "mewing". Det handlar exakt om vad som är rätt tungpositionering. I gommen, avslappnat, hela vägen från framtänderna till gomseglet. Det gör att musklerna kring svalget slappnar av och huvudet hålls upp bättre. Fler har tänkt på ditt problem.